Euro NCAP a supus 5 mașini noi la testele sale de siguranță. Modelele care au fost testate în cele mai noi teste au fost: Ford Capri, Ford Tourneo Courier, Cupra Tavascan, Mitsubishi ASX facelift și MG HS. Dintre cele 5 mașini testate, 3 dintre ele au fost notate cu scorul maxim de 5 stele. Dar înainte să începem cu cele mai sigure mașini, să vedem cum s-a descurcat Ford Tourneo Courier, o mașină produsă în România.
FORD TOURNEO COURIER – 3 STELE
Din păcate, Ford Tourneo Courier nu a reușit să obțină scorul maxim la testele de siguranță și nici măcar 4 stele. Noul monovolum fabricat la Craiova a primit 3 stele și a fost notat cu următoarele scoruri la categoriile de siguranță: 62% pentru protecția ocupanților din față, 80% pentru protecția copiilor, 81% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili și 54% pentru sistemele de asistență.
FORD CAPRI – 5 STELE
Noul Ford Capri a obținut scorul maxim de 5 stele la testele Euro NCAP. Aici trebuie notat că scorurile sunt identice cu cele ale lui Ford Explorer Electric, deoarece cele două mașini sunt identice din punct de vedere tehnic.
Astfel, protecția celor din față a primit 89%, protecția copiilor a fost notată cu 86%, protecția utilizatorilor vulnerabili a primit 80%, iar sistemele de asistență au fost notate cu 72%.
CUPRA TAVASCAN – 5 STELE
Noul SUV coupe de performanță s-a descurcat foarte bine la testele de siguranță și a obținut 5 stele.
Scorurile au fost următoarele: 89% pentru protecția ocupanților din față, 86% pentru protecția copiilor, 80% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili și 79% pentru sistemele de asistență.MG HS – 5 STELE
SUV-ul britanico-chinez a primit și acesta 5 stele. În cazul său, protecția ocupanților din față a fost notată cu 90%, protecția copiilor a primit 85%, protecția utilizatorilor vulnerabili a primit 83%, iar sistemele de asistență au fost notate cu 74%.
MITSUBISHI ASX FACELIFT – 4 STELE
La final, a fost testat și noul Mitsubishi ASX, care este aproape identic din punct de vedere tehnic cu Renault Captur. Așa că, nu este o surpriză să descoperim că scorurile în urma testelor de siguranță ale lui Mitsubishi ASX facelift sunt exact aceleași ca cele ale lui Renault Captur facelift.
Scorurile sunt următoarele: 76% pentru protecția ocupanților din față, 80% pentru protecția copiilor, 76% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili și 69% pentru sistemele de asistență.
via Euro NCAP
Si totusi nu la capitolul siguranta e marea buba la Ford, problemele lor grave sunt de natura tehnica si asta nu doar la modelele produse la Craiova, ci in general: motoare, cutii, partea electrica, asamblare, totul este de calitate slaba, fragil si nu prezinta incredere, de acolo si problema generala a lipsei de fiabilitate.
In schimb mă bucură faptul că MG HS a dovedit că e o mașină foarte solidă, mai ales la impactul lateral.
Spun asta pentru că îmi place acest model, mai ales comparativ cu noul Duster.
În absența informațiilor, cu capul în traistă, Dacia e ce trebuie.