Presa franceză susține că grupul PSA vrea să împartă divizia de inginerie Opel în 4 bucăți, pe care ar urma să le vândă separat către alte companii. Cotidianul Le Monde citează un document intern al companiei PSA, în care se arată că această divizie are o valoare totală de 500 de milioane de euro și cuprinde aproape 4.000 de angajați.
Potrivit aceleiași publicații, de cumpărarea celor “4 bucăți” s-au arătat interesate trei companii din Franța și una din Germania. Aceste informații au stârnit furia sindicaliștilor germani, care cer explicații urgente din partea PSA.
“Poziția noastră este clară. Vânzarea diviziei de inginerie ar pune în pericol viitorul Opel. Inima brandului Opel este departamentul de inginerie, fără de care nu am mai avea nicio identitate,” au transmis liderii de sindicat Opel.
Este de așteptat ca sindicate precum IG Metall, unele dintre cele mai puternice din Europa, să respingă decizia PSA de vânzare a unor părți din Opel.
Potrivit șefului Opel, planul de reorganizare al companiei presupune ca divizia de inginerie să devină “parte integrantă” din grupul PSA.
Acesta a spus că divizia de inginerie va rămâne la baza dezvoltării Opel, dar că trebuie găsite soluții pentru o “dezvoltare sustenabilă”.Via Automotive News
BRAVO PSA !!
Dacă nu era PSA, nu numai că fostul proprietar ar fi dat în şomaj pe mulţi, dar ar fi vândut pe bucăţi tot.
PSA măcar nu înseamnă închiderea completă.
Oricum grupul are divizie de inginerie în Franţa, nu îi mai trebuie şi în Germania. Apoi platformele şi motorizările vor fi aceleaşi, create în Franţa, de ingineri francezi.
Nu au nevoie de cei germani.
Dar, eh, nu trebuie să acuzăm PSA. Necazul lui Opel pornește de la fostul proprietar…La un moment dat, părea că i-a acordat prea multă putere (Opel Group – ȋn loc de denumirea firească “General Motors Europe”), ca apoi să-l abandoneze ȋn șanț, așa, subit, pe nepusă masă, tocmai când lucrurile dădeau semne că se vor ȋndrepta (ȋn privința pierderilor financiare). Mă rog, să nu fiu ipocrit: de fapt, mie ȋmi convine ȋntrucâtva, fiindcă este limpede că influența tehnică și estetică asupra lui Buick se va stinge ȋn timp (problema este că, mai devreme sau ma târziu, pe Buick – și numai pe el – ȋl va spulbera trendul electro-autonom, deci nu-mi fac nicio speranță, chiar și cu Opel pe dinafară).
La urma urmei, știi ceva? Corporatismul, oricât s-ar proclama “de dreapta” și ȋn oricâte drapele ale liberalismului/capitalismului s-ar ȋnfășura, ȋn realitate ȋnseamnă forma cea mai agresivă și cea mai odioasă de socialism/comunism. Punct.
Comunismul este opus, proprietatea privată e un moft, capitalul este al statului şi atât
Aţi prins comunismul ca să ştiţi despre el? Eu cred că nu.
Da, am “prins” comunismul, dar un aerian ca tine n-a citit când am detaliat chiar. Hm, comunism…deoarece dreptul la proprietate n-a fost atât de ştirbit pe cât se pronunţă unii “de dreapta”, mai degrabă am parcurs un socialism transfigurat într-un sentiment de profundă apartenenţă naţională [prefer patriotismul moderat, nu (ultra)naţionalismul de dreapta]. Care se află în fiecare om, precum germenii cancerului şi răul nativ, deci ori este manifest, ori latent. Şi stai să vezi ce va însemna…hipersocialismul, tranzacţionat cu viclenie între imperativele globaliste “abuzive” şi dezideratele localiste “fireşti”, pe care îl va propovădui statul-corporaţie “nelocalizabil” în timp şi spaţiu. Cu alte cuvinte, te vei bucura de un simţ acut al proprietăţii/intimităţii asigurate şi ocrotite legalmente, numai că nu vei înţelege că îi aparţii trup şi suflet celui/celei (Elitei neomarxiste) care te va stăpâni totalmente, în primul rând la nivel mental.