Organizația Euro NCAP a anunțat joi rezultatele unei noi sesiuni de evaluare desfășurată în cadrul testelor de emisii Green NCAP, care au fost introduse la începutul anului trecut.
Testele Green NCAP evaluează emisiile realizate în condiții de laborator și pe șosea și, în ciuda numelui, se adresează atât mașinilor electrice, cât și mașinilor care utilizează motoare diesel și pe benzină.
Sesiunea de teste din luna noiembrie a inclus nu mai puțin de 24 de modele, iar calificativul maxim de 5 stele a fost primit doar de cele două modele electrice incluse în evaluare, și anume Hyundai Kona Electric și Renault Zoe.
Printre modelele testate se numără și Dacia Duster, care a primit două stele și jumătate. SUV-ul produs la Mioveni a fost testat în versiunea cu motor diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 cai putere, care emite 142 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Euro NCAP menționează că "vehiculul oferă valori de consum și emisii rezonabile. Tratamentul gazelor de eșapament respectă legislația și oferă un control foarte bun pentru emisiile de particule. Unele îmbunătățiri ar putea ajuta la emisiile de oxid de azot, care în general sunt bine gestionate".
Pe baza testelor realizate pe șosea și în laborator, Duster a primit un index de calitate a aerului de 5.1 din 10, în timp ce indexul de eficiență energetică, bazat pe datele de consum obținute în testele de laborator la rece și la cald, este tot de 5.1 din 10. În schimb, indexul pentru gazele de eșapament este de numai 2.8 din 10.
În rest, Toyota C-HR a primit trei stele și jumătate datorită tehnologiei hibride, element evidențiat și de calificativul de numai două stele și jumătate primit de Honda CR-V, care utilizează un motor asemănător cu C-HR. Volkswagen Polo, Renault Clio, Seat Ibiza, Renault Captur, Peugeot 2008, Peugeot 208 și Mercedes-Benz Clasa C au primit câte trei stele.
Cele mai slabe rezultate au fost obținute de Volkswagen Transporter, Mercedes-Benz Clasa V și Opel Zafira cu numai o stea și jumătate, ca urmare a masei ridicate și a aerodinamicii precare.
Via Green NCAP
Este FOARTE PUȚIN, pentru un SUV.
Siguranță pasagerilor este ultima, acesta este adevărul, pentru un profit maxim.
Daca 5 ia emisiile 0 de la electrice atunci 2.5 pentru gama fara niciun electric sau hibrid nu e rau.
si vorba lui Ionut: pana la 95 mai este muuult de mers.
Duster 2,5 mașina este 4x2 sau 4x4?
Duster SUV 2,5 versus Volkswagen Polo, Renault Clio, Seat Ibiza, Peugeot 208 și Mercedes-Benz Clasa C, nu este un scor foarte rău!
EURO NCAP nu este abilitat pentru acest lucru, deci testul lui = 0 pentru autoritati
Ai perfectă dreptate !!!
Sunt cazane fumigene pe patru roți :)))
Nu știu cum să-ți zic, dar nu prea am văzut pe drumuri Dacii care să înece participanții la trafic în fum, nici măcar Loganuri din prima generație. Foarte puține am văzut așa ceva. Pe când Golfuri și Passaturi care scoteau fum mai mult decât hoarna unei case am văzut. Și alte mărci de asemenea, dar cel mai mult de la VW. Și nu poți să spui că Loganurile sunt puține ca să zici că de aia nu prea am văzut și nici că prima generație de Logan e prea nouă că are 16 ani deja.
Ontopic
Rezultatele-s bune pentru un diesel mai ales cand il comparam cu un hybrid pe benzina de la Toyota.
Cîte clase ai frate ....???????
Apropo, poate că exagerez, dar n-ar fi exclus ca “nemţoasele” (cu precădere VAG-ul) să sugereze ideea unui…martiriu. Fiindcă le hulesc din ce în ce mai mulţi. Mă rog, aceia se cred perfect îndreptăţiţi s-o facă. Probabil din cauza faptului că Dieselgate constituie obiectul atitudinii de genul “Uităm, dar nu iertăm!”. Mai ales din partea victimelor directe…Substratul problemei transpare clar, nu? Dacă n-ai avut de suferit efectiv de pe urma marelui matrapazlâc (în principiu, greu de iertat, într-adevăr, din cauza MINCIUNII, nu a depăşirii nivelului maxim admis al noxelor), atunci de ce te pretezi la oprobriu?? Mai ales dacă te pretinzi creştin şi ştii că va fi Judecata, atunci de ce îţi arogi calitatea care se cuvine doar Judecătorului??? Preocupă-te, aşadar, pentru ce vei răspunde tu în dreptul fiinţei tale, nu pentru soarta finală a lui Winterkorn & co. Ai priceput, Mafia?!