EuroNCAP a publicat astăzi un nou set de rezultate, de această dată mai stufos și mult mai important pentru noi, românii. Organismul belgian de reglementare a siguranței a testat nivelul de siguranță oferit de 12 modele, iar printre ele s-a aflat și noul Logan MCV.
A fost, de altfel, modelul cu cel mai slab rezultat în cadrul acestei sesiuni de testare, reușind doar trei stele. Rezultate slabe și în segmentul mic și MINI, acolo unde Smart Fortwo, Smart Forfour, Opel Corsa și Mini Cooper au obținut doar patru stele.
După cum vă spuneam, Dacia Logan MCV a fost modelul cu cel mai mic punctaj din această sesiune. Deși Sandero obținea în urmă cu un an patru stele și ridica nivelul de siguranță al întregii platforme Logan, varianta MCV și punctajul său retrogradează familia constructorului român. Logan MCV a primit patru stele după ce a primit doar 57% pentru protecția pasagerilor adulți, 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță. Comportamentul slab al modelului românesc este detaliat aici:
Dacia Logan MCV a obținut doar trei stele EuroNCAP. Familia Logan a fost retrogradată
Porsche nu s-a dezis statutului de constructor premium, iar Macan a obținut cinci stele. Potrivit evaluării EuroNCAP, Macan a obținut 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru cea a copiilor, 60% pentru pietoni și 66% pentru sistemele de siguranță. În cazul impactului frontal lucrurile au stat exemplar, însă Macan a trădat o oarecare slăbiciune în cadrul testului de impact cu stâlpul, pentru că protecția oferită la nivelul pieptului a fost redusă. La capitolul protecția pietonilor crossover-ul a fost penalizat pentru eventualitatea impactului capului cu partea inferioară a montanților față. EuroNCAP a apreciat prezența în standard a sistemului de avertizare la depășirea benzii de mers.
Opel Corsa a primit doar patru stele din partea EuroNCAP. Modelul german, de generație nouă a primit 79% pentru protecția pasagerilor adulți, 77% pentru pasagerii copii și doar 56% pentru sistemele de asistență. Un scor foarte bun a fost înregistrat pentru protecția pietonilor: 71%. Testele de impact au relevat o oarecare slăbiciune a micului model urban în cazul unui impact cu stâlpul. În cazul unui asemenea scenariu, protecția pentru zona pieptului este extrem de redusă. Tot redusă este protecția și în cazul unui impact posterior. Capota și zona de contact cu spoilerul au oferit o protecție bună în cazul unui impact cu un pieton. Probleme ridică doar zona montanților față.
Kia lansează cea de-a treia generație a modelului Sorento pe piața din Europa. Iar un asemenea moment nu putea fi trecut cu vederea nici de EuroNCAP. Organismul belgian a oferit cinci stele pentru crossover-ul sud-coreean, rezultatul acestuia fiind chiar mai bun decât cel al lui Macan în cadrul protecției pentru pasagerii adulți: 90%. Nota foarte bună vine în urma nivelului de protecție foarte bun oferit în cadrul celui mai dur test, cel al impactului cu un stâlp. De asemenea, Sorento a dovedit o bună protecție și în cazul unui impact posterior. La celelalte capitole, SUV-ul coreean a obținut 83% pentru protecția pasagerilor copii, 67% pentru protecția pietonilor și 71% pentru sistemele de siguranță.
Land Rover Discovery Sport este înlocuitorul vechiului Freelander. Modelul a fost dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Paris și este așteptat în curând pe piața europeană. Motiv pentru care EuroNCAP a decis să evalueze nivelul de siguranță oferit de crossover-ul britanic. Scorul total însumează cinci stele, Discovery Sport oferind un punctaj extrem de bun pentru protecția pasagerilor adulți: 93%. Pentru pasagerii copii scorul a fost de 83%, pentru protecția pietonilor 69%, iar pentru sistemele de asistență punctajul a urcat până la 82%.
Celula de siguranță a rămas intactă în urma impactului frontal, însă în cazul testului de coliziune laterală Discovery Sport a prezentat ceva slăbiciuni la nivelul zonei pieptului pasagerilor săi. Protecția în cazul unui impact din spate a fost și ea bună pentru locurile din față, dar marginală pentru cele din spate. Sistemul de frânare autonomă, disponibil în standard și funcțional între 10 și 80 de km/h a fost etichetat ca fiind bun.A treia generaţie a modelului britanic a obţinut patru stele la testele EuroNCAP din 2014. Modelul din Oxford a obţinut 79% din punctajul disponibil pentru protecţia adulţilor, 73% din punctajul disponibil pentru protecţia copiiilor, 66% pentru protecţia pietonilor şi 56% pentru sistemele de siguranţă activă. Compartimentul pasagerilor a rămas stabil la impact, dar modelul britanic a fost penalizat la impactul lateral cu stâlpul, unde forţele impactului au fost transmise în zone ale manechinului care nu sunt reprezentative pentru corpul uman, lucru care a redus presiunea aplicată coastelor. Forţele rezultate au dus la o penalizare aplicată la scorul aferent nivelului de protecţie al toracelui şi acest lucru a redus clasificarea de la "bun" la "marginal" pentru acea zonă a corpului. În plus, sarcinile suferite la nivelul abdomenului relevă şi ele un nivel de protecţie clasificat drept marginal. Sistemul opţional de frânare de urgenţă autonomă nu a fost inclus în evaluare pentru că este o dotare care ar putea să nu ajungă pe majoritatea Mini-urilor Cooper vândute.
Noua generaţie a lui Smart Fortwo a primit patru stele la sesiunea de testare EuroNCAP din 2014. Modelul de oraş a primit 82% din punctele disponibile pentru protecţia ocupanţilor, 80% din punctajul disponibil pentru protecţia copiiilor, 56% din punctele disponibile pentru protecţia pietonilor şi 56% la capitolul safety assist. Modelul a fost depunctat pentru protecţia oferită la nivelul impactului lateral cu o barieră, unde protecţia cavităţii toracice a fost "adecvată". La impactul lateral cu un stâlp, compresia coastelor a fost ridicată, ceea ce a dus la un punctaj slab la nivelul pieptului. Cei de la EuroNCAP au observat şi că sâtlpul era foarte aproape să atingă capul şoferului şi au îngrijorări cu privire la robusteţea protecţiei oferite de airbag-ul montat pe scaun. Cei de la Daimler au făcut deja promisiuni să optimizeze protecţia la acest tip de impact până la jumătatea anului viitor. La impactul posterior şi frontal, pasagerii au fost bine protejaţi, notează raportul EuroNCAP.
A doua generaţie a lui Smart Forfour şi prima dezvoltată doar de marca deţinută de Daimler a obţinut patru stele la testele EuroNCAP. Cu excepţia punctajului de la protecţia pietonilor, Forfour a avut rezultate mai slabe decât fratele său cu două locuri în cadrul acestei sesiuni de testare. În timp ce nivelul echipamentelor de siguranţă activă (Safety Assist) a fost tot la 56% din punctele disponibile, protecţia ocupanţilor a fost notată cu 78% şi protecţia copiiilor a fost notată cu 77%. Fortwo a avut punctaje mai bune la ambele categorii. Comportamentul la impact posterior a fost bun, dar la impactul frontal a fost remarcată o compresie ridicată a cavităţii toracice ceea ce este asociată unui nivel de protecţie marginal. La impactul lateral cu bariera, protecţia aceleiaşi părţi a corpuluia fost notată cu "adecvat", iar la testul de impact lateral cu stâlpul, calificativul de protecţie a pieptului este "slab", deşi alte zone sunt bine protejate.
Subaru Outback se bucură de cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP din 2014. Modelul nipon a primit 85% din punctele disponibile pentru protecţia ocupanţilor, 87% din punctele disponibile pentru protecţia copiiilor şi 70% din punctele disponibile pentru protecţia pietonilor.
Nivelul de echipamente de siguranţă activă a fost notat cu 73%. Performanţele sistemului "EyeSight" de frânare autonomă de urgenţă au fost clasificate drept bune, cu toate că sistemul nu a fost evaluat şi la viteze urbane pentru că nu este dotare standard. Otuback a obţinut punctajul maxim la impactul lateral cu o barieră, dar la impactul lateral cu un stâlp modelul a primit punctaj "adecvat" la protecţia pieptului şi a abdomenului, în timp ce capul şi şoldurile manechiunului au avut punctaj "bun" pentru protecţie. Testele de impact frontal şi posterior au relevat un nivel corect de siguranţă.Primul SUV compact al mărcii Lexus a obţinut cinci stele de siguranţă la sesiunea de testare de la finele lui 2014. NX a obţinut 82% din punctele disponibile pentru protecţia adulţilor, 82% din punctele disponibile pentru protecţia copiiilor şi 69% din punctele disponibile pentru protecţia pietonilor. Nivelul de echipamente de siguranţă activă a fost notat cu 71%. Modelul NX a obţinut punctajul maxim la impactul cu bariera laterală. La testul de impact cu stâlpul, airbag-urile laterale au fost activate într-o fază ulterioară a testului, după ce forţele aplicate manechinului au fost deja amorsate. Algoritmul pentru declanşarea airbag-ului a fostm odificat şi testul a fost repetat, iar rezultatul a fost o protecţie ”marginală” a cavităţii toracice şi "adecvată" pentru abdomen. Testele pentru impactul posterior şi frontal au relevat o protecţie bună la aceste impacturi. Sistemul Lexus Pre-Collision de frânare autonomă de urgenţă funcţionează corect, dar acesta nu a fost punctat deoarece nu este o opţională pe care o vor alege majoritatea clienţilor acestui model.
Noua generaţie a lui Ford Mondeo a obţinut cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP. Modelul a primit 86% din punctele disponibile la protecţia pasagerilor adulţi, 82% la protecţia copiiilor şi 66% la protecţia pietonilor. Nivelul echipamentelor de siguranţă active a fost punctat cu 66%. Compartimentul pasagerilor a fost stabil la impactul frontal şi ocupanţii au fost protejaţi bine la acest tip de impact, la fel ca în cazul impactului posterior. La impactul cu bariera laterală, toate regiunile corpului manechinului cu excepţia pieptului au avut protecţie bună, iar zona cu probleme a avut calificativul "adecvat". Impactul lateral cu stâlpul a adus calificativul "marginal" pentru protecţia cavităţii toracice. Sistemul de frânare autonomă de urgenţă este disponibil opţional şi nu a fost testat de EuroNCAP deoarece nu este echipament standard şi nu este aşteptat să ajungă pe majoritatea unităţilor Mondeo care vor fi vândute.
Volkswagen Passan a obţinut cinci stele la ediţia 2014 a testelor de siguranţă EuroNCAP. Protecţia pasagerilor adulţi a fost de 85%, a copiiilor de 87% şi a pietonilor de 66%. Nivelul echipamentelor de siguranţă a fost punctact cu 76%. În raport cu Mondeo, competitorul său direct, Passat a avut un rezultat cu un procent mai slab la protecţia adulţilor, dar l-a surclasat pe Mondeo la celelalte capitole. În urma impactului, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar rezultatele la testul frontal şi la impactul posterior au fost bune. Passat a primit punctajul maxim la impactul lateral cu bariera. Testul mai sever, de impact lateral cu stâlpul, a relevat un nivel "adecvat" de protecţie al pieptului şi abdomenului, în timp ce protecţia pieptului şi a şoldurilor a fost "bună". Sistemul de frânare autonomă de urgenţă nu a fost testat nici în acest caz deoarece este un echipament opţional care nu este aşteptat să ajungă pe majortatea unităţilor Passat vândute.
Via EuroNCAP
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/subaru/outback
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/fusion
iar la kia chiar e tare
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/kia/sorento
Evident ca e vorba de noul modele de Outback
2. Vedeti ca punctajele alea se dau pe clase, nu are legatura faptul ca Octavia a obtinut un punctaj mai mare pentru ca se calculeaza dupa alte criterii fata de clasa Passat-ului.
3. Colegul de mai sus are dreptate, in clasa asta au fost testate cu noua metodologie dintre noile modele doar Mondeo si Passat si cel din uram este superior.
4. Romanii nostri le stiu pe toate! Asta spune multe despre Romania lucrului bine facut...