Organizația independentă EuroNCAP a testat recent o serie de modele noi, iar rezultate sunt, cel puțin pentru unul dintre ele, surprinzătoare. Ne referim aici la Renault Zoe facelift, una dintre cele mai populare modele electrice de pe piață.
Renault ZOE FACELIFT
Modelul cu zero emisii al producătorului din Hexagon a primit 0 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Specialiștii au notat cu 43% protecția oferită adulților, cu 52% protecția oferită copiilor, 41% a primit protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar 14% au primit sistemele de siguranță oferite în standard.
EuroNCAP precizează că "Noul Zoe, de fapt un facelift introdus în 2020, a primit mai multe îmbunătățiri la nivelul bateriei, dar niciuna în ceea ce privește siguranța. Dimpotrivă, airbag-ul lateral montat pe scaun, care proteja anterior capul și toracele, a fost înlocuit cu un airbag mai puțin eficient doar pentru torace, reprezentând o degradare a protecției ocupanților. Noul ZOE oferă o protecție generală slabă în cazul accidentelor, protecție slabă pentru pietoni și bicicliști și nu are o tehnologie relevantă de evitare a accidentelor."
Oficialii Renault România au afirmat că "Renault ZOE E-TECH Electric este un vehicul sigur și respectă toate standardele de siguranță normative. EuroNCAP. Protocolul EuroNCAP a suferit din 2013 5 modificări. Cu același echipament, un model poate pierde până la 2 stele la fiecare schimbare de protocol."
[...] ZOE a fost lansat în 2013 și a primit la acel moment 5 stele cu protocolulÎn ceea ce privește sistemele de siguranță ale lui Zoe, reprezentanții Renault România au transmis că "Evoluția modelului ZOE actual a fost decisă în 2017, adaptând echipamentul de siguranță pasivă la accidentologia reală și actualizând vehiculul cu echipamente ADAS de ultimă generație precum: frânarea de urgență avansată cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, alertă la părăsirea benzii și asistența la menținerea benzii de circulație, folosind un radar și o cameră."
În această sesiune a fost testat și BMW iX. SUV-ul electric al mărcii germane a fost recompensat cu 5 stele Euro NCAP primind 91% pentru protecția oferită adulților, 87% protecție copii, 73% protecție pietoni și bicicliști și 81% sisteme de siguranță.
MERCEDES-BENZ EQS
Al treilea model testat de Euro NCAP a fost Mercedes-Benz EQS, recompensat și el cu 5 stele.
Rezultatele au fost următoarele: 96% protecție pentru adulți, 91% protecție copii, 76% protecție pietoni și bicicliști și 80% sisteme de siguranță.Și noul Nissan Qashqai a primit 5 stele la testele de siguranță. Protecția oferită adulților a fost recompensată cu un rezultat de 91%, tot atât a primit și protecția oferită copiilor, cu 70% a fost notată protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar 95% au primit sistemele de siguranță.
A patra generație Skoda Fabia, disponibilă acum în România, se laudă și ea cu un rezultat de 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Modelul compact de clasă mică oferă 85% protecție pentru pasagerii adulți, 81% protecție pentru copii, 70% protecție pentru pietoni și cu 71% au fost notate sistemele de siguranță.
via Euro NCAP
Nu zic că EuroNCAP nu trebuie să crească pretențiile pe măsură ce trec anii, dar mi se pare că o fac cam des și producătorii nu au timp suficient să reacționeze. Mai ales cei care țin în producție modele mai mult de 5-6 ani cât e, în general, media de viață a unei generații în industrie.
P.S. vă dați seama că majoritatea dintre noi am lua tot 0 stele cu mașinile noastre SH actuale, nu?
Bun, strict tehnic vorbind, chiar îmi place mașinuța asta. Are cuplu de diesel de 2l și zvâc de bezinar 1.6 turbo. Serios! Și cât e ea de înaltă, dar și mică-n "șolduri" am intrat în niște curbe de alta m-ar fi aruncat în șanț. Stă bine pe drum! Ca orice electrică. Și genial modul de condus doar cu o pedală.
Așadar, orice șut în c*r e un pas înainte.
Cu airbag-uri, altul era rezultatul.
Șoferu stă deci f. sus fiindcă baterii multe sub popou și airbagu nu-i ajunge la cap.
Poc-trosc-ta-dam.