Organizația independentă Euro NCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste de siguranță. În vizorul Euro NCAP au intrat de această dată 9 modele recent lansate sau în curs de lansare pe piața europeană și pe cea românească, iar rezultatele sunt foarte interesante.
6 dintre cele 9 modele testate au primit scorul maxim de cinci stele în urma testelor Euro NCAP: noua generație Ford Fiesta, Jeep Compass, Mazda CX-5, Opel Grandland X, Renault Koleos și Mercedes-Benz Clasa C Cabriolet.
Totuși, organizația europeană a notat câteva probleme punctuale în cazul unora dintre aceste modele. De exemplu, în cazul lui Jeep Compass s-a observat un risc ridicat de leziuni la nivelul pieptului șoferului în cazul testului de impact lateral cu stâlpul, însă modelul american a primit cinci stele pentru că "nu există, totuși, riscul inacceptabil de leziuni letale". O altă problemă subliniată de Euro NCAP a fost cea a protecției pasagerilor copii în cazul lui Mercedes Clasa C Cabriolet: manechinul care simulează un copil de 10 ani a lovit cu capul structura plafonului la testul de impact lateral pentru că airbag-ul lateral nu acoperă corect zona respectivă.
Au existat și laude.
Ford Fiesta a primit aplauze din partea celor de la Euro NCAP pentru faptul că a reușit să adune cinci stele în versiunea de echipare standard. Fiesta este al doilea model de clasă mică ce reușește această performanță în 2017 după Seat Ibiza.Germanii de la Opel, "certați" de Euro NCAP
Una caldă, una rece pentru Opel. Dacă SUV-ul compact Grandland X a adunat 5 stele, Opel Ampera-e, echivalentul european al electricei Chevrolet Bolt, a reușit să adune doar patru stele în testul de siguranță organizat de Euro NCAP. Organizația europeană a criticat serios Opel pentru faptul că electrica sa nu oferă avertizor sonor și vizual pentru lipsa centurilor pasagerilor de pe locurile din spate, un trend pe care Opel l-a început pe noua generație Insignia, care oferă acest lucru doar opțional.
"Este foarte dezmăgitor că Opel renunță la această tehnologie simplă, relativ ieftină, dar care salvează vieți. dacă pasagerii nu sunt asigurați corect prin centuri, orice măsuri adiționale de protecție sunt total ineficiente.
Știm ce eficiente sunt aceste avertizări la promovarea utilizării centurii de siguranță, deci vorbim despre un mare și evident pas înapoi din partea celor de la Opel", notează Euro NCAP.Kia Picanto și Kia Rio, 3 stele pentru versiunile standard
Euro NCAP a testat, de asemenea, cele mai recente variante ale modelelor Kia Picanto (clasa mini) și Kia Rio (clasa mică), testele modelelor sud-coreene fiind realizate atât cu, cât și fără pachetul de sisteme de siguranță activă disponibil opțional în gama Kia. În versiunea fără pachetele de siguranță, Kia Rio și Kia Picanto au reușit să adune doar 3 stele, scorul Euro NCAP crescând pe modelele dotate cu Safety Pack la 5 stele (Kia Rio), repectiv 4 stele (Kia Picanto).
ampera pe lateral e cea mai tanc.
https://www.euroncap.com/en/results/chevrolet/aveo/10959
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866
https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/corsa/7884
Asta apropo de unii care se plang prosteste ca Dacia ofera si siguranta la nivel low-cost. Avea perfecta dreptate van den Acker cand zicea saptamana trecuta ca siguranta la Dacia e in media pietei si peste produsele sh cautate de romani - in traducere masinile mai vechi de 8 ani care fac grosul vanzarilor anuale.
"Exista 2 feluri de masini,Mercedes si restul" , "masinile germane sunt cele mai rezistente" si astfel de mituri se dovedesc a fi doar un mit.
Mercedes,producatorul premium,se presupune ca este destinat oamenilor cu bani.Oamenii cu bani credeti ca vor sa moara in masina?Este clar ca producatorii germani mizeaza doar pe clientii "orbi" si snobi care nu vad astfel de detalii.
Daca tot sunt "Mercedes si restul",chiar nu sunt in stare sa faca o masina mai sigura decat o Kia Rio de maxim 20k?