Organizația europeană Euro NCAP a publicat o nouă serie de rezultate pentru testele de siguranță. De această dată, 9 modele au intrat sub lupa specialiștilor din cadrul Euro NCAP: Audi Q3, BMW X5, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Hyundai Santa Fe, Volvo V60/S60, Jeep Wrangler și Fiat Panda.
7 dintre modelele amintite mai sus au primit calificativul maxim de 5 stele, restul având rezultate dezastruoase. Vorbim aici depre Jeep Wrangler și Fiat Panda. Modelul de off-road dezvoltat de americani a primit o singură stea din partea Euro NCAP, în timp ce Fiat Panda intră în clubul vehiculelor care primește zero stele în dreptul testelor de siguranță.
Fiat Panda - 0 stele
Ultima dată când Fiat Panda a intrat în "focurile iadului" dezlănțuite de testele Euro NCAP a fost în anul 2011. De atunci și până acum, modelul construtorului italian a primit câteva îmbunătățiri, însă acestea nu au avut efect la nivelul siguranței.
În dreptul protecției pasagerilor adulți, Fiat Panda reușește să acumuleze doar 45% din punctajul maxim. Reprezentanții Euro NCAP au notat că în cazul unei coliziuni frontale, modelul italian oferă protecție bună doar în zona genunchilor. În ceea ce privește protecția copiilor, Panda înregistrează cel mai slab scor din istorie: 16%. Mai mult, în dreptul sistemelor de siguranță, Panda nu punctează. Modelul italian oferă doar un semnal pentru cuplarea centurii de siguranță.
În aceste condiții, Panda "calcă pe urmele" lui Punto, primul model care a reușit să termine testele Euro NCAP cu zero stele.
Jeep Wrangler - 1 stea
Wrangler, simbolul Jeep, a fost prezentat oficial în Europa în cadrul SalonuluI Auto de la Geneva din luna martie. Acum, modelul producătorului american a ieșit "șifonat" în urma testelor realizate de Euro NCAP.
În dreptul protecției adulților, noul Wrangler obține un rezultat bun doar în cazul unei coliziuni laterale. În rest, inginerii Euro NCAP au identificat o serie de probleme în cazul unor accidente frontale: nodul montantului A nu ar fi putut suporta încărcări mai mari, în timp ce aceleași deformări majore au fost înregistrate și la nivelul podelei. Deși înregistrările spun că Wrangler oferă o protecție bună la nivelul genunchilor, inginerii au identificat o serie de elemente de la nivelul bordului care prezentau un risc ridicat.
În dreptul protecției copiilor, Wrangler are probleme în cazul unei coliziuni laterale: capul manechinul de test a intrat în contact cu interiorul mașinii.
Protecția pietonilor a fost notată cu 49%, în timp ce în dreptul sistemelor de siguranță, Wrangler primește doar 32%. Modelul constructorului american vine standard cu un semnal pentru cuplarea centurii de siguranță și cu un sistem care avertizează șoferul atunci când depășește limitat maximă a vitezei setate de acesta.Audi Q3 - 5 stele
Noua generație Audi Q3 a impresionat prin rezultatele excelente obținute în cadrul testelor. În dreptul protecției adulților, SUV-ul german a primit 95%, iar reprezentanții Euro NCAP nu au notat nimic negativ. Siguranța copiilor a fost notată cu calificativele "bun" și "adecvat" în cazul unor coliziuni frontale sau laterale, iar la final, Q3 a totalizat un punctaj de 86%.
În dreptul pietonilor, Euro NCAP a identificat anumite zone care oferă protecție slabă, motiv pentru care totalul obținut în cadrul acestui capitol a fost de 76%. Sistemele de siguranță oferite standard pe Q3 și-au făcut treaba din plin, iar SUV-ul german a fost răsplătit cu 85%.
BMW X5 - 5 stele
Noua generație BMW X5 este disponibilă și pe piața din România. SUV-ul producătorului german a reușit ca la finalul testelor Euro NCAP să obțină 5 stele. Protecția adulților a fost notată cu 89%, iar reprezentanții organizației Euro NCAP au indentificat o problemă la nivelul airbag-ului pentru genunchi al șoferului. Acesta nu s-a activat suficient de repede. Mai mult, problema aceasta a fost identificată și în trecut în cazul testelor cu noul Seria 5.
Protecția copiilor a fost notată cu 86%, în timp ce protecția pietonilor, bicicliștilor și a motocicliștilor a primit 75%. Principala explicație constă în faptul că protecția în zona pelvisului a fost predominant slabă în timpul testelor. Sistemele de siguranță au funcționat corespunzător, iar X5 a obținut 75% în dreptul acestui capitol.
Hyundai Santa Fe - 5 stele
Noul SUV dezvoltat de constructorul asiatic a reușit să încheie testele Euro NCAP cu un punctaj bun. Organizația independentă a notat cu 94% capitolul dedicat protecției adulților. Cu toate acestea, reprezentanții Euro NCAP au identificat și o problemă în cazul versiunilor echipate cu plafon panoramic. Anumite zone ale airbag-ului cortină se pot secționa în timpul activării. Reprezentanții Hyundai au anunțat deja un recall în cazul acestor versiuni pentru modificarea dispozitivelor de prindere.
Protecția copiilor a fost notată cu 88%, în timp ce protecția pietonilor a primit 67%, Euro NCAP identificând mici probleme la nivelul protecției pelvisului.
Sistemele moderne de siguranță și-au făcut treaba corespunzător, iar astfel, Hyundai Santa Fe obține 76% din punctajul total.Jaguar I-Pace - 5 stele
Jaguar I-Pace, primul SUV electric produs de un constructor european, s-a descurcat excelent în cadrul testelor organizate de Euro NCAP. Protecția adulților a fost notată cu 91%, fără ca I-Pace să iasă în evidență cu rezultate negative.
81% din punctajul maxim a primit I-Pace pentru protecția copiilor, în timp ce protecția pietonilor, biciliștilor și a motocicliștilor a fost notată cu 73%. Și sistemele moderne de siguranță și-au făcut treaba bine, motiv pentru care Euro NCAP a notat acest capitol cu 81%.
Peugeot 508 - 5 stele
Peugeot 508 este unul dintre modelele care a intrat în cursa finală pentru titlul Mașina Anului 2019 în Europa. Iar testele realizate de Euro NCAP scot la iveală faptul că sedanul producătorului francez punctează foarte bine la capitolul siguranță.
Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 96%, protecția copiilor a primit 86% din procentul maxim, iar capitolul dedicat protecției pietonilor obține 71%. Aici, singura mențiune negativă apare în dreptul protecției la nivelul montanților. Sistemele de siguranță au funcționat corespunzător, motiv pentru care, Peugeot 508 primește un punctaj de 79%.
Volvo S60/V60 - 5 stele
Volvo este unul dintre constructorii care acordă o atenție deosebită în ceea ce privește siguranța, iar rezultatele obținute de S60 și V60 nu aveau cum să dezamăgească. Cele două modele oferite de producătorul suedez vin standard cu o armată de sisteme de siguranță, iar acest lucru a generat un punctaj foarte bun.
Protecția adulților a fost notată de Euro NCAP cu 96%, iar cea a copiilor a primit 84%. În ceea ce privește capitolul dedicat protecției pietonilor, organizație independentă a notat cu un calificativ mai puțin bun anumite zone de la nivelul montantului A. Sistemele de siguranță puse la dispoziție de producătorul suedez au funcționat corespunzător, motiv pentru care, S60 și V60 primesc 76% din punctajul total.
Hai la Panda înțeleg. E o ieftinătură care poate nu a fost schimbată de 15 ani (ci numai cosmetizată și cu motoare mai noi), dar Jeep?
intr-o masina care nu se deformeaza deloc sau se deformeaza foarte putin la impact, sansele de supravietuire sunt minime
tineti-va, ba, de agricultura si de sclifosenile alea, croasante, brinza imputita si carapacio, si lasati pe cei care stiu sa faca masini... cine sa cumpere caraghiosenile voastre? nu va e rusine?
Zici ca locuiesti in Cluj? Ok. Te cred. Dar de unde ai venit? N-ai ambitie,daca nu o dai si pe inglish! No, tulai, Doamne!
Oricum am zice, chrysler nu mai face masini cam de multisor!
nu fain avant la tine
Diferenta e ca IIHS nu e o organizatie atat de cretina incat sa includa in punctaj gadgeturi electronice si alte nimicuri. Ei fac teste reale de siguranta. Si ar fii bine sa invatati diferenta dintre un vehicul body-on-frame si unul unibody.
Dar na, asa stie sa-i raspunda Europa lui Trump, in special germanii. Atata pot ei. Nimic nu mai e demn de incredere. Nu mai poti sa ai incredere in absolut nimic. Peste tot e doar dubla-masura si minciuna.
Mi se pare notarea total de aiurea, comparăm Panda care are un preţ şi Jaguar i pace care costă cat 5-10 Panda !!!!
Sau Santa Fe şi IPace care sunt ditamai mastodonţii faţă de Panda.
La pietoni de unde scorul aşa rău??? Că celelalte nu au airbag pentru pietoni !!!!
Aaaaa pentru că nu este botul foarte înclinat, pentru că Fiat Panda este o maşină mică de oraş !!
Cât despre electronicele şi sisteme avansate de siguranţă informatice, ar trebui să fie notat altfel, gen A+++ , etc.
Dar câte stele are Alfa Romeo SUV Stelvio?? Dar sedanul ultra sportiv?? Aud ?
Cine fac testele ?? Germani???
Peugeot 108 câte stele are?
Statele Unite ale Europei – un proiect himeric născut oricum mort…
Am participat personal la festivitatea de la Alba Iulia dedicată Centenarului României Mari și pot afirma, ȋn mod răspicat, că elementul național este ȋncă puternic, astfel că ȋl putem considera – fără șanse de a ne ȋnșela – greu de doborât/ȋnăbușit. Simpla ȋnsăilare a templelor consumismului pe traseul ȋnaltei simțiri patriotice și hegemonia gestuală a smartphoanelor au avut darul de a ne aminti că globalizarea există și amenință, dar nu că triumfă neapărat…
On topic: ȋi dau perfectă dreptate lui @Sam93. Dar este dureros, totuși, să știi că fiabilitatea nu reprezintă punctul forte al lui FCA – acesta ar fi principalul subiect de dezbătut…Siguranța? Depinde fundamental de doi factori pur…umani, care ȋncep cu litera “v” : voința și viteza. Cu alte cuvinte, vei crea tu ȋnsuți/ȋnsăți climatul de siguranță necesar, dacă vrei cu adevărat să circuli prudent (da, da, asta ȋnseamnă REGULAMENTAR) și dacă adaptezi viteza la condițiile de trafic (apropo, de ce nu se mai difuzează la tembelizor emisiuni net educative, precum cea prezentată odinioară de generalul de poliție Virgil Vochină, recte “Reflecții rutiere” ? – ȋn schimb, mass-media ne prididește cu showbizul…la ce dracu’ ne-ar folosi toată avalanșa asta zilnică de flecuștețe și “senzații” nu voi ȋnțelege niciodată). Iar dacă ȋți “investești” prea mult nădejdea ȋn hazardul numit…tablă (sau orice alt material: fibră de carbon ș.a.m.d.), atunci nu sunt excluse surprizele cele mai neplăcute…
Nu inteleg totusi de ce italienii care fac motoare foarte bune si au adus multe inovatii in domeniu, o dau in bara asa de rau cand e vorba de alte parti ale automobilului? Sa fie fondurile mici alocate pentru R&D?
Acum se vede de ce a avut Duster 3 stele. In mod normal trebuia probabil sa aiba 4. Nu am niciun parti-pris fata de Jeep. Nu sunt client, n-am nimic de castigat. Dar uita-te cu ochii tai, fa o comparatie, si apoi intreaba-te tu daca se justifica diferenta de 4 stele intre Jeep si Audi. 4 STELE! Daca era o stea si afirmam ca e masluit, intelegeam sa fiu contrazis. Repet, asta e chiar prea de tot. Aici se vede cel mai clar ca e vb de politica pura + politica de descurajare a marfurilor din US. Pentru ca asa stie sa fie Europa recunoscatoare fata de o tara care a scos-o de 2 ori din baile de sange in care s-a bagat singura si sub protectia careia a reusit sa se dezvolte si sa inceteze sa porneasca la razboi impotriva ei insasi din nou si din nou, cum a facut in toata istoria. Suna dramatizat, dar asta e realitatea. Asta e adevarul.
https://www.euroncap.com/en/results/fiat/panda/10970
Același Euro NCAP oferă lui Duster trei stele, sistemul de testare este același, crezi că Dacia are pile la acest organism ?
Apoi grupul FCA ar fi trebuit să se pregătească pentru Euro NCAP, dacă știi că mai primești două stele pentru sisteme electronice, atunci le pui și gata, repet, mai ales la o mașină care este scumpă.
Eu opinez că, totuși, situațiile reale și deseori complexe, din trafic, nu pot fi reproduse ȋn mod fidel de companiile specializate pe teste de siguranță, prin urmare rezultatele “obținute” pot fi și de natură să provoace prejudicii de imagine firmelor care au produs mașini nesigure (cu sau fără ghilimele). Proteste vehemente din partea producătorilor (i)responsabili nu prea s-au ȋnregistrat ȋnsă vreodată, iar dacă am citit despre ele, acestea s-au rostit mai mult cu jumătate de gură, cei ȋn cauză știind și ei prea bine ce anume și cu ce hibe au lansat pe piață, ignorând consecințele fatale…
Ironia sorții este că, ȋn general, nouă ne place să calificăm “neconformele” drept sicrie pe roți, dar de cumpărat nu ne abținem ȋn mod neapărat, pentru că sărăcia! Mă ȋntreb ȋnsă dacă este vorba chiar despre imperiozitate sau pur și simplu despre psihoza de a nu “rămâne de căruță”, ȋn sensul că “lumea evoluează și se dotează” (ȋn primul rând cu ceea ce poftește) și, ȋn atare condiții, cum să nu intrăm și noi, rupții ȋn nădragi (expresie la figurat, desigur), ȋn rândul ei? Măcar o trotinetă acolo, ceva chiar și mini, ieftinache și care consumă cu pipeta. Ce dacă este posibil să te “pupe” Huidu(mă) cu ditamai SUV-ul de performanță și, astfel, să devii foiță de țigară, pardon, ȋnger bidimensional? Vorba aceea: decât o viață vultur, mai bine o zi cioară…pardon, invers; m-am tâmpit din cauza gerului.
In al doilea rand,testul simuleaza impactul cu o masina cu greutate identica. Vorbim de o masina care conform datelor Euroncap are 2089 de kg. Doar lucrul asta o face mai sigura decat 90% din masinile de pe drum. E cu vreo 780 de kg mai grea decat un Duster care are 3 stele. Cred ca nu are rost sa spun structura carei masini va rezista mai bine la un impact. Chiar si fata de alte SUVuri mai mari are sute de kg avantaj care se traduce in forte mai mici resimtite la impact.
In al treilea rand, FCA nu a putut pune toate porcariile electronice pe Wrangler pentru ca nu e un simplu SUV pentru cotofane de oras. Daca v-ati fii uitat la lansare ce ziceau inginerii, ati stii ca au vrut sa monteze astfel de echipamente dar nu s-a putut din cauza faptului ca e un vehicul special pentru teren. Aici vorbim de o masina pentru off-road. Wrangler are un corp detasabil montat pe sasiu de camioneta si conceput in special pentru teren accidentat.
La Wragler poti da jos cam tot de pe masina si sa lasi doar scheletul. Poti da jos usi, acoperis (la unele versiuni), si chiar parbrizul. Nu numai ca asta afecteaza rigiditatea structurala, dar si limiteaza cati senzori si radare poti pune pe masina si cat ar rezista ele acolo in teren.
Pana la urma, Wrangler e cea mai buna masina de off-road din lume. Nu exista alta mai capabila ca ea in teren accidentat. Si asta e misiunea principala pe care o serveste. E o masina old school si un SUV adevarat, nu ca masinutele astea inaltate numite SUV astazi, si asta aduce cu sine limitari.
Totusi, in ce ati prefera sa fiti in cazul unui accident. Intr-un Wrangler nou de 2090 de kg sau un Golf de 5 stele de 1300 de kg?