Nu mai puțin de 6 modele au ajuns pe mâinile organizației Euro NCAP pentru cea mai recentă sesiune de teste de siguranță. Acestea au fost Kia EV6, Mercedes-Benz Clasa C, Opel Astra, Peugeot 308, Volvo C40 Recharge și Volkswagen Multivan.
Trebuie menționat că toate au fost echipate cu pachetul standard de sisteme de siguranță.
Kia EV6
Modelul cu zero emisii al constructorului asiatic a primit un punctaj general de 5 stele. Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 90%, cea oferită copiilor cu 86%, protecția oferită pietonilor și bicicliștilor a fost notată cu 64%, iar sistemele de siguranță au primit 87%.
MERCEDES-BENZ CLASA C
Și sedanul german s-a descurcat bine la testele de siguranță Euro NCAP, fiind notat cu punctajul maxim de 5 stele. Mercedes-Benz Clasa C a primit 93% pentru protecția adulților, 89% pentru protecția oferită copiilor, cu 80% a fost notată protecția oferită utilizatorilor vulnerabili ai șoselelor, iar sistemele de siguranță au primit 82%.
Opel ASTRA
Opel Astra a plecat de la testele de siguranță cu 4 stele.
Modelul german a primit următoarele punctaje: 80% protecție adulți, 82% protecție copii, 67% protecție pietoni și bicicliști, 66% sisteme de siguranță.Peugeot 308
Geamănul de platformă a lui Opel Astra a primit, la rândul său, 4 stele. Rezultatele sunt după cum urmează: 76% protecție oferită pasagerilor adulți, 84% protecție copii, 68% protecție pietoni și bicicliști, 65% sisteme de siguranță.
În cazul celor două modele, specialiștii Euro NCAP au notat că "La două dintre testele de impact a reieșit o protecție marginală la nivelul toracelui în cazul șoferilor cu înălțime medie și a pasagerilor de sex feminin cu înălțime mică. În plus, niciuna dintre mașini nu a fost echipată cu un airbag care să protejeze suplimentar în cazul unui impact lateral pe partea opusă."
VOLVO C40 RECHARGE
Volvo nu se dezminte, astfel că modelul C40 Recharge a obținut 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Modelul suedez oferă 92% protecție pentru adulți, 89% protecție pentru copii, 70% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 89% au fost notate sistemele de siguranță.
Volkswagen MULTIVAN
Și Volkswagen Multivan a primit 5 stele.
Procentajul obținut pentru fiecare categorie testată este următorul: 90% protecție adulți, 89% protecție copii, 69% protecție pietoni și bicicliști, 87% sisteme de siguranță.
În viața reală poate să însemne că după un mare ghinion nu-ți vei pierde diverse membre sau poate un pic de suflu.
E un pic de prosteală pe față s-o dai pe nr. stele când mașina aia se face pate.
Cei care știu să citească au aflat de termeni ca deformare controlată și la cese referă.
Alții o țin langa cu păreri de Vitan și sunt mândri că mânăresc voturile și poate le dă cineva importanță.
Și cu deformare controlată, dacă ai scos 70% la protecție adult, adică ceva gen protecție slabă la nivelul torsului, doar îți perforează coastele plămânii și mori în câteva minute. Ce-i drept, asta te-ar aduce în lumea alfabetizaților, dar tot te menține la nivelul analfabeților funcțional.
Ca mașini de flote sunt super OK, patronii au în general volvo sau mercedes, iar voi vă dați cu protecție 70%. În general câteva ture.
Bine, asta nu dă proporțiile de mărci în totalul mașinilor din țară auto și nici în cele care circulă efectiv sau fac accidente, dar nu mă așteptam de la un aspirant de aere de patron să priceapă atâta lucru.
N-a priceput și visează stele verzi, din pate n-are ce scoate.