Organizația independentă Euro NCAP a publicat astăzi rezultatele celei mai noi sesiuni de teste de siguranță. Patru modele au intrat sub lupa inginerilor Euro NCAP: Audi A6, Volkswagen Touareg, Suzuki Jimny și monovolumul compact derivat din utilitară Transit Tourneo Connect.
Așa cum se așteptau fanii Grupului VW, modelele companiei germane au reușit să se remarce prin rezultatele excelente la testele de siguranță, bifând 5 stele la general și scoruri foarte bune la toate cele patru categorii de testare. Conform oficialilor Euro NCAP, cele două modele s-au remarcat în special la capitolul Sisteme de Asistență, acolo unde Audi A6 a bifat 76%, iar Volkswagen Touareg a adunat 81% din totalul punctelor posibile.
Pe de altă parte, noua generație Suzuki Jimny, aflată în curs de lansare pe piețe europene, a reușit să adune puncte pentru doar 3 stele din 5. Off-roader-ul japonez a pierdut puncte valoroase la capitolele Protecția Pasagerilor Adulți, Protecția pietonilor, bicicliștllor și a motocicliștilor, dar mai ales la capitolul Sisteme de Asistență, acolo unde Jimny a reușit să adune doar 50% din punctele totale posibile.
Ford Tourneo Connect, un monovolum provenit din zona utilitară a gamei Ford, a reușit să-i impresioneze pe inginerii Euro NCAP, adunând 4 stele din 5 posibile.
Modelul Ford a fost lăudat de reprezentanții organizației de siguranță pentru faptul că oferă sisteme avansate de asistență a șoferului în dotarea standard, printre acestea numărându-se sistemul de frânare automată și sistemul de menținere a benzii de rulare.
Sorry @kiro, dar nu m-am putut abtine :) Zic asta pentru ca mi se pare cam putin pentru protectia pasagerilor in 2018.
A nu se uita totuși că, deși-s oarecum fan - fiindcă și posesor Suzuki - actualul Jimny nu mă entuziasmează, ca design cel puțin.
Dar și ca dimensiuni - e chiar o idee mai mic decît precedentul (3,48 m lungime fără roata de rezervă, 3,65 cu.) Japii au vrut să-mpuște cred și iepurele pieței lor de *kei-cars*.
Tehnic vorbind, n-are însă niciun concurent, Panda 4x4 fiind în altă ligă (fără reductor, fără șasiu separat) - unde Suzy are totuși și pe Ignis, și pe Swift Allgrip.
Reacția majoritară a pasionaților de pe toate meridianele e una pozitivă în continuare, confirmată de comments-urile la testele recent desfășurate-n occident (comercializarea începe-n octombrie, la prețuri nu tocmai mici - aproape 18.000 € la nemți și spre 20K cu echipare completă = faruri LED, climă auto, jante aliaj etc.)
Mulți ar dori totuși și o variantă mai mare, cu 4 uși, pe tipic Wrangler. Și așa microscopic și cu doar 3 stele-n traistă va avea însă succes garantat - de ex. în UK sînt deja +3.000 comenzi ferme în raport cu doar 1.400 exemplare planificate să fie importate anual.
P.S. că era să uit: În cele mai multe teste, consumul mediu real a fost egal sau chiar MAI MIC decît cel declarat oficial !!!
Destui producători turbo-hipnotizați ar avea de învățat din treaba asta, nu?
Sigurul loc in care m-as vedea la volanul unui jimny sunt insulele din tarile calde. In tinerete am umblat destul de mult prin Caraibe si Wrangler + jimny erau cele mai populare, atat pentru turisti cat si pentru localnici. Sa mergi intr-o jucarie de-asta deschisa, dimineata, pe o sosea serpuita pe dealuri si prin satele bastinasilor e de nota 10. Iar la capatul drumului o plaja superba. Adeseori paradisul chiar exista pe pamant. Trebuie doar sa avem ochi pentru el.
Interesant e că majoritatea comentatorilor vestici au aceleași amintiri pozitiv-nostalgice legate de Jimny și turismul insular (Grecia, Creta, Cipru etc, unde jucăria 4x4 va rămîne de bază.)
& Coco: Iarăși corect - dar numai pt Europa vestică, unde clientul mediu are deja pretenții uneori ilogice de la mașinile noi. Multe induse evident de marketing și diverse lobby-uri, care vor metamorfoza insidios automobilul într-un *cocoon* Play-Station impersonal.
Părerea mea, evident.
Global, Suzuki rămîne totuși - surprinzător - cel mai profitabil producător de mașini, în ciuda cifrelor anemice din Europa (peste jumate din piața indiană e a lor de ex.)
Plus că prevăd și-o creștere europeană, odată cu avansarea sărăciei simultan cu pseudo-socialismul de tip corporatist-fascist și-n UE.
Tot părerea mea și asta, clar.
Pt Jimny e un scor normal, e o masina de nișă care nu e cumparata pentru stele/confort etc ci pt capabilitatile off-road. A se vedea si greutatea lui Jimny