Autoritățile europene au semnat un acord pentru condiții mai aspre de intrare pe piață a autoturismelor cu un grad de poluare peste limita admisă.
Potrivit noului acord, Comisia Europeană poate să treacă peste instituțiile naționale de omologare și verificare, așa cum este RAR în România.
Autoritățile vor putea fi verificate, auditate, iar reprezentanții UE vor avea dreptul să retragă omologări și să declanșeze chemări în cazul în care sunt constatate încălcări ale normelor de emisii. Vor putea fi aplicate amenzi de până la 30.000 de euro pe mașină în cazul încălcărilor standardelor UE.
Autoritățile naționale de omologare vor fi auditate de Comisie pentru ca normele relevante să fie respectate pe tot teritoriul UE.
În plus, acordul prevede sporirea numărului de controale ale autovehiculelor care sunt deja pe piața europeană.
Acordul politic preliminar la care au ajuns Parlamentul European, Consiliul și Comisia prin negocieri tripartite este, în prezent, supus aprobării oficiale a Parlamentului European și a Consiliului.
Regulamentul va fi apoi direct aplicabil în toate statele membre și va deveni obligatoriu la 1 septembrie 2020.Via Profit
e o chestie initiala, mai sant multe de pus la punct pana la forma finala. vom vedea
“30.000 € pe mașină” ? Au și găsit modalitatea de sancțiune…Cu ce vor ȋncepe, drept exemplu grăitor? Cu “Gas Auto” ? Dintre cele cca. opt milioane de “afumători” v.ag din Europa, poate că vor mai circula un sfert dintre ele după 2020, deci ar urma ca UE să “ușureze” colosul german de vreo 60 de miliarde €? Ah, scuze, uitasem că mașinile respective se află ȋn proprietatea altor persoane decât producătorii.
De fapt, va fi dispus mastodontul birocratic din Bruxelles să controleze emisiile a milioane de…rable? Ar fi o cheltuială imensă, dar și consum de timp. Ȋn același timp ȋnsă, drujbele și gaterele unor multinaționale vor continua să “prelucreze” aurul verde al unor țări membre de “viteza a doua” (gen rromanika), deși știm cu toții ce rol esențial joacă pădurile ȋn reținerea CO2. Așadar, nu mai vorbim doar despre ecofascism, ci și despre ecobarbarie…
Din nefericire, numărul idolatrilor “dumnezeului” europeist presupus atotspecialist și absolut necorupt tot crește, dar există și destui care nu vor ȋngenunchea niciodată ȋn fața drapelului “sacrosanct” al celor 12 stele galbene pe fond albastru și cărora conștiința nu le permite să manifeste bunăvoință și “deschidere” față de “democrația occidentală”, care ne-a transformat din falnici producători (chiar eurofili de-ai noștri afirmă că, pe vremea puterii socialiste, am fost “necompetitivi”, ignorând ȋnsă priceperea și forța economiei, științei și cercetării românești) ȋn consumatori pasivi, perseverenți și, desigur, “brainwashed” (de către noii “educatori” : televiziunea, internetul și tehnologia digitală).
Evident, mă aștept la etichetele “cuvenite”, ȋncepând cu “schizofrenic/delirant irecuperabil”, trecând prin “retorică naționalistă răsuflată” și terminând cu “taliban ortodox” :)
Sunt entitati multe in acest calcul, fiecare cu legislatia interna specifica. Si cu coruptia aferenta!
Poate ca ar trebui inceput de la nivel local, cu miile de microbuze, tractoare, autobuze cu milioane de Km la bord, DPF anulat, care genereaza ceata artificiala in mod deliberat.
Ce ar fi fost daca s-ar fi respectat legea?
Buna dimineata!
La urma urmei, nu mă pot lămuri de ce ține neapărat UE ca toate statele integrate ȋn Imperiu să se alinieze la niște standarde drastice, din moment ce diferențele de infrastructură dintre ele sunt destul de pronunțate…Doar ce s-a lansat de curând conceptul “Europa cu două viteze”, ceea ce confirmă și chiar fortifică existența a două direcții de dezvoltare și anume antagoniste! Noi “trebuie” să rămânem “proștii” din fostul bloc comunist, de care vesticii “avansați” au nevoie VITALĂ, ca guri de halit surplusul lor alimentar, ca brațe de muncă și ca minți slabe, nediferențiate, influențabile, conformiste, fricoase, obediente, servile.
Bun. Să se instaureze dictatura globală a “electricelor” ! Dar, inevitabil, se naște ȋntrebarea firească: ȋn timp, “electricele” vor deveni și ele “second hand” ? Atunci noi, românașii, cum vom proceda? Ca de obicei, vom ținti tot Jermănica, pentru a ne bucura de ceea ce vor arunca – fără niciun regret – teutonii? Dar – foarte important – nivelul nostru de trai cum va fi peste decenii? Ar fi de prevăzut vreo ameliorare vizibilă sau…am scăpat vreo glumă proastă?
Sau te pomenești că “electricele” vor denota o fiabilitate extremă, astfel ȋncât să ȋmbătrânești cu ele, multe dintre cele noi să ȋncremenească ȋn showroom-uri, iar service-urile și magazinele de piese să ajungă istorie?
Ideea de uniune inseamna tocmai aderarea la valori si principii comune. Cu cat situatia economica si sociala este mai uniforma constructia este mai puternica si este mai greu de dezbinat (ceea ce se incearca din plin acum).
Diferentele dintre statele membre sunt o realitate, pe care UE incearca sa o reduca prin fondurile alocate. Dar problema e ca in timp ce unele state folosesc banii si reduc din decalaje (ex. Polonia) altele nu sunt in stare sa faca mare lucru cu banii (pentru ca se fura greu) si mai dau vina si pe EU cand ii cere inapoi. De aici a aparut conceptul cu 2 viteze, daca nu sunteti in stare sa mergeti cu noi va facem clasa "speciala". NU este ce s-a dorit ci realitate unor mentalitati diferite in zone din europa incremenite in feudalism.
Probabil ca in timp conducerea de la Bruxelles va prelua tot mai mult din atributiile guvernelor locale, pentru a asigura un grad mai mare de integrare si cnsecventa in decizii/programe.
Puterea sta in unitate.