Audi lucrează în continuare la ofensiva sa pentru segmentul SUV-urilor. Constructorul din Ingolstadt are în plan modele noi, cu o gardă la sol ridicată, reunite sub litera Q.
Primul pe listă este mezinul familiei, botezat deja Q1 şi confirmat de oamenii din Ingolstadt. Deşi denumirea îl aşează mai degrabă în segmentul mini-SUV-urilor şi sugerează unele înrudiri cu A1, viitorul Q1 va fi dezvoltat tot pe platforma modulară MQB a Grupului Volkswagen, dar într-o versiune scurtată.
Potrivit primelor speculaţii, crossover-ul entry-level va avea dimensiuni similare cu A3, de la care va şi moşteni gama de motorizări diesel şi benzină. Poate chiar şi un derivat de performanţă, botezat SQ1.
Din punct de vedere al preţului, Q1 va fi ceva mai scump decât compacta premium şi va fi oferit, în versiune standard, doar cu tracţiune integrală. Tracţiunea integrală quattro va fi însă disponibilă pe versiunile superioare, mai puternice.
Deşi maşina poartă deja amprenta estetică a vechiului designer Audi, Wolfgang Egger, nu este exclus ca noul preşedinte de creaţie de la Ingolstadt, Marc Lichte, să contribuie cu idei noi şi unele retuşuri.Primele schiţe ale conceptului din care se va naşte micul SUV Audi Q1
Noul Q1 a primit undă verde şi se grăbeşte să ajungă pe piaţă în anul 2016 pentru a profita de pe urma creşterii segmentului SUV-urilor mici premium.
De producţia sa se va ocupa uzina Audi din Ingolstadt.
Daca suv-urile mici de volum incep undeva pe la 14-15.000 de euro si bat peste 25.000 de euro, Q1 va incepe la 20-21.000 de euro si va ajunge spre 40.000 de euro (daca nu mai mult). La 40.000 de euro exista masini de volum din clasa D full, deci iar va zic, accesibilitatea nu va fi prioritara.