Noi imagini cu BMW iX5 Hydrogen: a fost testat în deșert, la 45 de grade Celsius

de Alexandru Monenciu
Vineri, 08.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile a publicat o serie de imagini cu noul iX5 Hydrogen, din timpul testelor care s-au desfășurat în deșertul din Emiratele Arabe Unite. SUV-ul are o autonomie de 504 kilometri.

În luna februarie, BMW a lansat o flotă-pilot de iX5 Hydrogen, adică versiunea lui X5 echipată cu un sistem de propulsie cu pile de combustie.

Momentan, automobilele din această flotă sunt testate în Europa, Japonia, Coreea, China, SUA și Orientul Mijlociu.

Cele mai recente imagini cu BMW iX5 Hydrogen au fost realizate în timpul testelor din deșertul Emiratelor Arabe Unite. Aici, sistemul de propulsie alimentat cu hidrogen a fost supus la temperaturi care au ajuns la 45 de grade Celsius, la nisip și praf, dar și la variații de înclinare.

Specialiștii BMW notează că toate componentele s-au comportat corespunzător.

Sistemul de propulsie al lui BMW iX5 Hydrogen dezvoltă o putere totală de 401 CP. Hidrogenul este stocat în două rezervoare de 700 de bari, fabricate din plastic întărit cu fibră de carbon. Ele pot stoca circa 6 kilograme de hidrogen.

Cu un plin, SUV-ul constructorului din Munchen poate acoperi până la 504 kilometri, în ciclul WLTP.

via BMW

Comentarii (3)

  • Era melodia aia de se tot punea prin cluburi acum niste zeci de ani. Avea un refren gen BOMBA! BOMBA!
    Sa vezi cand o disparea un oras de la o statie de hidrogen, atunci e atunci.
    Nici nu mai vorbim ca hidrogenul este extras tot din gaze, doar ca mai necesita un proces care consuma foarte multa energie sa extraga hidrogenul. Tot felul de cacofonii, numai sa evite masina electrica pe baterie, (moartea teparilor producatori auto).
    1 9
  • Da, știm, e discursul agramat (repetat în ciuda contraargumentelor) al lui edică / mike / mihai: hidrogenul e rău, numai tonele voastre de baterii vor salva lumea....înainte s-o inunde în chimicale periculoase.
    Hidrogenul e produs și din biomasă ori prin hidroliză folosind energie eoliană sau solară.
    Sunt o grămadă de alternative: GPL, GNC, biocombustibili sau e-fuel de sinteză. Or fi bune și greoaiele cu baterii la ceva, dar nu sunt singurele, oricât ni le-ați răcni în creieri, electrollilor.
    7 2
  • Alin… cine evita masina “pe” baterii??? Ai vrut sa cumperi si nu ai găsit? Nu sunt opțiuni pe piața? Te rog sa ma scuzi dar parca ești căzut in cap… BEV-urile sunt popularizate, li se face propaganda, sunt subvenționate, facilitati la impozite, parcare șamd. Cam ce ai vrea tu mai exact si la subiect?
    Articolul este despre hidrogen care încă nu este folosit pe scara larga din motivele pe care tu le-ai enumerat, si cel puțin pentru moment nu exista semne car ar începe ceva semnificativ.
    Dar BEV-urile sunt câte vrei, de care vrei si nu mai este coadă. Ia-ți si fi fericit ;)
    PS pana la mijlocul anului eram bombardați cu creșteri “incredibile” la vânzări de BEV-uri, interesant ca s-au rărit si chiar dispărut unele…. hmmmm cine s-ar fi gândit? si spus? si mânjit cu “laude” de obsedați? si încă nu sfârșit de an… vom vedea dimensiunea rahatului foooarte curând.
    Știri pe sursa de la cine produce componente pentru Ocean… vând jumate din cât au planificat, adică lucrează un schimb…. 150 in loc de 300 mai exact (pe zi). Asta când nu opresc 2-3 zile complet ca cică nu au componente… aha!!!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru