Audi a anunțat în luna ianuarie un recall de 200.000 de mașini în Germania ca urmare a unei investigații a Autorității Federale de Transport (KBA).
La vremea respectivă, autoritățile germane au confirmat că Audi a folosit un dispozitiv pentru trucarea emisiilor pentru motoarele diesel V6 de 3.0 litri, însă publicațiile germane Bayerischen Rundfunk și Handelsblatt au dezvăluit acum noi amănunte despre această investigație.
Astfel, Audi a folosit în realitate patru versiuni de cod software pentru dispozitivul de trucare a emisiilor, iar acestea au fost utilizate până la începutul anului 2018, în ciuda faptului că scandalul Dieselgate a izbucnit în 2015.
Cu toate acestea, KBA a considerat că doar unul dintre dispozitivele pentru trucarea emisiilor este ilegal, în timp ce celelalte au fost considerate legale. Practic, Audi a îndepărtat celelalte trei versiuni ale software-ului în momentul în care a efectuat recall-ul de 200.000 de unități la începutul acestui an.
Motorul diesel V6 de 3.0 litri echipat cu dispozitive de trucare a emisiilor a fost folosit și pe modele Volkswagen și Porsche.
Via Autocar
PS: Am intrebat 100 de romani: - Ce iti vine in minte cand auzi TDI?
Raspuns: - Dieselgate (100 de puncte)
Faptul ca o companie germana minte si insala se datoreaza partial, in mai mica masura caracterului germanilor, despre care lumea gandeste la superlativ pentru ca nu-i cunoaste, si in mai mare masura se datoreaza reglementarilor rupte de realitate pe care le impune UE intr-un domeniu la care nu se pricepe. Oameni care nu sunt specialisti impun restrictii tot mai greu de atins. Pentru ca matematica nu-i lirica, sa o modelezi tu cum ai chef. Unele lucruri se pot realiza, altele nu. It's as simple as that.
E bine ca un individ de genul asta isi pierde timpul pe-aici. Pentru ca minciunile devin inutile cand te adresezi unui public informat.
Treaba amuzanta este cai ideile mele, sau ale altora de aici sunt copiate si folosite in favoarea lui pe alte site-uri. Un bisnitar de masini asitice care fura exact la fel cum fura japonezii si chinezii cand ne vand produse copiate, periculoase si de o calitate indoielnica.
Nemtii imi dau impresia ca dupa al doilea razboi mondial au un Stockholm sydrom in masa. Rusinea nazismului i-a facut sa ia decizii istorice cumplite pentru propria natiune. Din dorinta de a demonstra cat sunt de tare impotriva nazismului si rasismului, au primit turci,si in ultimiii ani musulmani si africani pana la diluarea propriei natiuni. Problemele grave vor aparea abia de-acum incolo.
La o scara mai mica si KBA a inceput sa loveasca in propria industrie cu o furie inexplicabila. In timp ce guvernul francez a musamalizat toate descoperirile legate de Renault, si intr-o masura mai mica Citroen/Peugeot, iar americanii tac malc legat de proptiile firme de automobile, nemtii continua sa se autoflageleze prosteste in vazul lumii ca sa demonstreze ce? Ca sunt mai cinstiti decat altii? japonezii au rahaturile lor cat casa, si totusi, in mass media daca scapa 5%. De chinezi ce sa mai zicem, ca stie toata lumea?
Mie nu imi vine sa cred ca o firma care a trecut prin Dieselgate si mai are platit daune de miliarde, inca mai foloseste cu inconstienta softruti ilegale. Mercedes, si foarte probabil la fel si in cazul Audi/Porshe sau BMW, au spus foarte clar ca dispozitivele de reducere a noxelor sunt dezactivate in clipa in care motorul este rece sau cand e foarte frig afara, pana la atingerea temperaturii optime de lucru. Cel mai probabil pentru protectia sistemelor de filtrare a gazelor, intrucat e nevoie de temperaturi ridicate pentru ca ele sa lucreze eficient. Acuma ce vrea KBA? Pot ei sa lucreze impotriva fizicii? De ce nu vin ei cu solutia miraculoasa daca sunt asa de tari in aplicarea legilor?
Atitudinea asta e cu atat mai inexplicabila cu cat este evident ca alte natiuni isi protejeaza propriile firme, in timp ce nemtii sunt aratati cu degetul peste tot.
Iar comentariile mizeriei cu 1000 de fete pe site-ul asta sunt cu atat mai fatarnice cu cat stie exact despre ce e vorba, dar micutul pion tradator contribuie si el din toate puterila la propaganda "antinazista" exact asa cum l-a invatat ma-sa, lenin si tatuca stalin de peste 100 de ani. Vezi @mafia, @mascarescu, @lindikk, @m_frank, @lexmark, etc, care e raspunsul de 100 de puncte?
Am intrebat 100 de romani: - Ce iti vine in minte cand auzi TDI?
Raspuns: - Dieselgate (100 de puncte)
Am reintrebat 100 de romani: - Ce motor ti-ar placea sa aiba masina ta ?
Raspuns: - Diesel (101 de puncte)
vai de capul tau romane! ti-au zis tie americanii, asa e? :)))
vezi ca, pana una alta, nemtii tai AU FURAT. Si au furat la greu tocmai la americani. FARA RUSINE.
ce iti mai face Honda aia "furata" dupa Golf? :)
Mercedes a terminat V12-le. La fel si BMW (posibil sa-l mai tina cativa ani doar pentru Rolls Royce, pana trec si aia pe electric). Ba mai mult, BMW vrea sa elimine si V8-rile. Ceva se intampla pe plan mondial dar cuiva ii scapa treaba asta. Pana una alta, inca mai sunt destule in oferta, dar in cativa ani, nu va trebui nimeni sa te convinga sa faci rocada. O sa ajungi singur la aceeasi concluzie. Intre timp insa, noi toti astia care optam pentru progres, suntem doar tree huggers, hippies, aerieni, sau ... prosti. Ha-ha-ha .. e bine si asa, atata timp cat toata lumea e multumita.
Motoarele mari de care vorbesti ca sunt eliminate sunt acele motoare la care viseaza oricine, inclusiv tu, daca ai fi sincer. Sunt scoase din oferta pentru ca sunt scump de produs si actualizat si producatorii se prevaleaza de isteria verde, de prostia cu incalzirea globala ca sa ofere motoare mici si proaste cu turbina, ieftin de produs si scump de intretinut si de exploatat. Producatorii sunt destepti, si suspiciunea mea e ca au participat si ei masiv la ceea ce se numeste initiativa de distrugere a motorului cu combustie interna si introducerea unor solutii scumpe si proaste cum sunt masinile cu baterii si initiative de ride-sharing, anihilarea dorintei oamenilor de a fi proprietari de vehicule pentru ca apoi sa se poata impune tarife pentru ride-sharing.
Si cel mai, cel mai trist din toata povestea e ca sunt halfwits care se bucura si aplauda de pe margine toata povestea. :)
Te-ai gandit vreodata ca acum 50-60 de ani nu era atata populatie pe glob, nu erau nici pe departe atatea masini si poluare cata este in ziua de azi? Toti avem impresia ca suntem dusi de nas si ni se baga pe gat fel de fel de informatii. Realitatea este insa ca sunt lucruri care se intampla, indiferent de gargara mass media, iar la un moment dat trebuie sa faci distinctia intre dezinformare si realitate. La proba asta pica foarte multi. Nu ma pretind invatat, sunt perfect constient nu doar ca pot gresi, dar in mod sigur fac greselii in viata de zi cu zi. Important este ca din cand in cand sa te retragi din valtoarea informatica si sa analizezi ce ti-au spus unii sau altii si ce s-a intamplat de fapt in viata reala.
De curand am o masina cu un V8. N-a fost telul vietii mele, dar am vrut sa am si eu pe mana un V8 adevarat, performant si sa inteleg si eu cam cum au trait dulaii mai mari. Nu e rau deloc. Este foarte probabil ca de-acum incolo sa-mi schimb celelalte masini pe electrice, in cel mai rau caz mild hybride, dar asta vreau s-o tin, pentru ca este din 2008, de scoala veche, nu are atata electronica si complicatii inutile, si foarte probabil o sa ma bucur inca ani multi de ea de-acum incolo.
Despre diesel insa ... don't get me started ... Nevasta-mea are un V6, R320 CDI. Cate probleme am avut cu motorul ala nu-ti spun. Nu vreau sa blamez pe nimeni pentru ca am cumparat-o cand avea 132 000 km si nu stii cum s-au purtat cei de dinaintea ta cu ea. Dar un diesel modern e foarte foarte departe ca sensibilitate si intretinere fata de unul de acum 20-30 de ani. Daca tu ai impresia ca poti sa mergi in regim de naveta zi de zi, in oras cu un diesel, poti sa-mi spui ce vrei tu pe lumea asta, eu o sa te vad ca pe un martir. Fara sa stii sa-i faci intretinerea ca la carte, sa-i cureti EGR-ul, intake, exhaust, turbo, injectoare, filtre de combustibil, etc esti in aer. Poate ai masina pe firma, iti vin banii garla si nu mai conteaza. Poate in cazul asta, Dar sa-mi spui ca ai un diesel si il folosesti in oras, inseamna ca esti in negare adanc de tot.
La ora actuala, singurul loc in care se mai justifica un diesel este in zonele rurale din America de Nord, America de Sud sau Australia. Si Africa daca tii neaparat. Dar in rest, grosul vanzarilor pe plan mondial sunt in zone urbane iar acolo masinile electrice sau transporturile alternative fac si vor face legea tot mai mult de-acum incolo.
1. Nu m-am gandit nicio clipa, nicio miime de secunda ca as putea fi brainwashed in ce priveste tehnologia Diesel. Din mai multe motive. In primul rand si cel mai important: e o tehnologie care si-a dovedit cu varf si-ndesat eficacitatea. Pur si simplu nu exista ceva mai bun acum la un pret realist, cu costuri de intretinere si exploatare mai bune, si, sa nu uitam, cu PERFORMANTE FANTASTICE. Sa-ti amintesc ca, daca nu incepea isteria provocata de netrebnicii de la VAG, deja aparusera modele cu adevarat sport cu motoare Diesel? Nu-ti mai amintesc... :) In al doilea rand, nu ma gandesc ca sunt brainwashed pentru ca am vrut sa fac ca ei, sa ascult de ce-mi dictau "autoritatile", am vrut sa fiu "compliant", sa nu fac pe desteptul, sa fiu un "rules abiding citizen". Am cumparat si eu Diesel (si o sa cumpar din nou pentru ca e cel mai bun) pentru ca apoi sa mi se spuna asa... in decurs de 2 ani, ca NU MAI E BUN, ca trebuie sa iau altceva. Cu alte cuvinte si-au batut joc de mine si de alte zeci de milioane de oameni care au fost de buna credinta, au cumparat ceea ce a fost recomandat ca fiind cea mai buna si mai ieftina solutie de transport. Ceea ce continua sa fie adevarat. Acum NU mai e cea mai buna, ca mor copiii de cancer. OK, si inainte de ce n-au murit? Atunci nu existau copii? Unde mai pui ca motoarele Diesel acum 20 de ani erau INTR-ADEVAR poluante. Cele de acum sunt (si am mai spus asta) la celasi nivel si uneori SUB nivelul de poluare al Otto, si ma refer inclusiv la particule, nu numai la NOx.
2. Diesel-ul nu e de acum 50-60 de ani pentru consumatorul de rand. E de mai putin. Erau mai putini poluatori atunci. E adevarat. DAR: aerul acum are o calitate mai buna in marile orase decat acum 20 de ani, cu toata revolutia Diesel si cu toata cresterea uriasa a nr masinilor. Normele de poluare care au fost impuse de guverne in toata lumea civilizata au rezolvat in mare parte problema poluarii in marile aglomerari urbane. Ceea ce e un lucru foarte bun.
3. Carevasazica tu conduci un V8 nesimtit si predici despre masinile electrice? Si ai de gand sa-l pastrezi? :) Nu te supara, dar asta e o dovada de maxima ipocrizie. Pai daca esti asa de convins de tehnologia electrica, practice what you preach! Apuca-te de alergat dupa statii de incarcare si de carat cabluri in portbagaj; programeaza-ti fiecare km parcurs si cate minute folosesti AC-ul de la masina. Join the club! Si totul la un pret absurd. Da-i drumul! De ce ai nevoie de motorul cancerigen? Apropo, daca e din 2008 si e V8, e infinit mai poluant si mai cancerigen decat un amarat de Diesel cu Euro6dTemp cu cilindree < 2000. ;)
Nu te condam, inteleg pornirea de a face lucruri bune sau macar a avea pretentia ca le faci promovandu-le pe un site pe care nu-l citeste aproape nimeni, dar totusi... la modul real, hai sa recunoastem ca nici tu la fel cum nici 99.8% din populatie nu face NIMIC pentru planeta. Absolut tot ce consumi, tot ce imbraci, tot ce mananci, inclusiv telefonul de pe care scrii, toate astea genereaza o amprenta labartzata de CO2, despre care nu vorbeste nimeni, pentru ca, nu-i asa?, virtue signaling e mai cool, povestile la bere cu colegii de multinationala sunt intretinute de povestile goale despre incalzirea globala si cum o combatem noi proletar. Repet, la modul real nimeni aproape nu face nimic. Iar organizatiile non-profit care urla din gura de sarpe pentru planeta o fac de fapt pentru finantari grase si pentru donatii nesimtite. Hai sa fim sinceri un pic. ;)
4. Daca tu esti suparat pe Diesel din cauza ca ai avut ghinion la o masina SH... e mare pacat. In ce priveste ce spui cu intretinerea unui Diesel, eu AM un Diesel cu care ma duc absolut unde vreau si in oras si in calatorii de 2000 de km in 2 zile (ador sa conduc) si nu are absolut nimic. In afara de ulei si motorina si filtre, nu are nevoie de nimic altceva. Poate nu ma crezi. Am deja 100.000 de km cu masina, luata nou-nouta. E pur si simplu ireprosabila. Si sincer-sincer iti spun ca ma surprinde in continare cat de buna e si economica si performanta. Dupa 100.000 de km merge ca la inceput. Dupa 50.000 de km a inceput sa mearga si mai bine. E pur si simplu tot ce are nevoie 80% din utilizatorul de rand. Si astea sunt niste adevaruri pe care le spun din propria mea experienta. Nu sunt povesti auzite de la mecanici si taximetristi. Am avut si o masina pe benzina, tot de noua luata. Nu se compara eficienta. Pur si simplu nu exista termen de comparatie la modul real.
5. OK, nu se justifica Dieselul decat in US spui tu. Cazul Belgiei il cunosc in mod special. In Belgia, ~80% din masinile pe care le vezi pe strada sunt Diesel. Belgia e o tara mica, dupa cum stii. Or fi belgienii prosti? Si nu, nu au de gand sa renunte la masinile lor. Dimpotriva, sunt iritati foarte serios de curentul subit anti-Diesel. Noi luam Diesel in Romania pentru ca suntem saraci, e de inteles. Dar belgienii si francezii?
Vor reusi sa intoarca definitiv intentiile de achizitie impotriva Diesel-ului doar prin impunerea de taxe separate. Ceea ce presupun ca se pregatesc sa faca. Dar va iesi scandal si procese colective. Vreau sa cred ca cetateanul european mai are ceva in scafarlie, nu o pasta amorfa.
In fine, fiecare ramane pe pozitia lui. Daca te face sa te simti mai bine sa crezi despre mine si toti care optam pentru altceva ceea ce ai scris mai sus, e strict parerea ta. Din punctul meu de vedere gresesti.
Legat de V8-ul ala "nesimtit" :):):):) afla ca pe la mine prin sat, SUV babane masini de lux, camionete de fermieri, etc etc, au toate V8 sau V12. Aici absolut nimeni nu se gandeste sa-l acuze pe celalalt de "nesimtire" pentru ca pur si simplu sunt foarte multe situatii in care cu o buburuza europeana sau asiatica mori cu zile intr-o situatie in care se supara mama natura. Aici o furtuna de zapada o mai poti trece cu un 4x4 de neam prost, dar cu o gaoace subcompacta, ai inghetat pe marginea drumului, sau in canicula desertului, sau impotmolit in creierii muntilor.
Cu V8-ul merg cel mult 5 luni pe an, pentru ca masina e decapotabila. N-o scot nici macar pe ploaie, sau daca prognoza meteo prevede averse pe ziua respectiva si nici daca a plouat recent si soseaua e uda. In 2 luni am pus pe ea cam 1000 km. Deci poluarea chiar daca e mai mare decat la o masina normala, e in limite decente pentru ca masina nu sta mult pe sosea.
Cealalta masina cu care merg iarna sau pe vreme proasta are motor in V6 de 2.5L si ghici ce? Pe autostrada la drum intins consuma 1L/100km mai mult decat V8-ul. Pentru ca merge mult mai turata si gafaie. In oras din semafor in semafor, se schimba treaba. Per total decapotabila daca ia 1-2% in plus fata de C Class la consumul mediu. Deci nu cred ca sunt chiar asa de ipocrit. Iar aici "stress-ul" cu programarea drumul e zero pentru ca reteaua de incarcare e foarte bine pusa la punct. Inca n-am vazut nicaieri lume care sa astepte la charger sau parcarile la incarcat pline ochi.
Intentia mea este sa tin masina pana la batranete, dar pentru ca mai sunt ceva anisori pana atunci, multe s-ar putea sa se schimbe. Eu am incredere ca masina electrica va veni mai repede decat ne imaginam. Deja, absolut toti producatorii trec pe mild hybrid, pentru ca performantele motoarelor clasice si-au atins limitele. Daca vrei mai mult, o dai pe electric. Iar ziua in care totul va fi pe baterii eu cred ca e aproape.
Pe diesel nu sunt suparat. In America de Nord motorina este mult mai proasta decat in Europa. Daca mai faci si drumuri scurte prin oras, ai distrus motorul in 200 000km. Daca nu il intretii ca lumea, ai sanse minime sa mergi mult timp fara sa te atingi de el. Tu ai prins luna de miere cu motorul nou, pana in 100 000 km. Mai vorbim dupa ce mai pui pe el inca 100 000. Iti doresc din toata inima sa nu ai probleme si sa nu fie adevarat ce spun, dar diesel-urile sunt mult mai pretentioase si mai sensibile decat un motor pe benzina.
Vai de capul tau! Daca intelegi engleza si te pricepi (cu adevarat) la motoarele diesel ,vei aprecia altfel motorul pe benzina. Citeste atent si foloseste-ti materia cenusie.Nu ai nevoie de un efort mare ca sa fii rational. Mai incearca, si daca vei reusi ,vei avea multe de castigat.
People vs@pmc....