Ford Puma, crossover-ul compact produs la Craiova, este pe cale să primească o versiune electrică în 2024. Noul model va fi, și acesta, construit la noi în țară, alături de versiunile cu motoare termice, precum și alături de noul Ford e-Transit Courier, primul model electric care va fi produs în România.
În urmă cu o zi, am asistat la prezentarea noului monovolum electric, despre care poți afla mai multe detalii aici. Cu privire la viitorul Puma electric, constructorul american a dezvăluit câteva detalii tehnice importante despre viitorul crossover cu zero emisii.
Mai întâi, aflăm că noul Puma electric va primi exact același propulsor văzut la noul e-Transit Courier. Vorbim aici despre un motor electric de 136 de cai putere și 290 Nm. La fel ca la noul monovolum electric, Ford nu a dezvăluit autonomia. Chiar și așa, aflăm aici că viitorul Puma electric va avea o priză care va putea trage un curent electric de până la 100 de kW.
Asta înseamnă că bateria va avea nevoie de mai puțin de 35 de minute pentru a fi încărcată de la 10% la 80%.
La acest capitol, publicația britanică Autocar speculează că noul Puma electric va primi un acumulator de 55 de kWh, iar autonomia ar urma să fie undeva în jur de 370 de kilometri. Aceste detalii nu au fost confirmate deocamdată de către Ford.Evident, odată cu momentul lansării, noul Puma electric va fi plasat deasupra versiunilor cu motoare termice în ceea ce privește prețul. Este de așteptat ca noul model cu zero emisii să propună un preț de pornire cuprins undeva în jur de 35.000 de euro.
via Autocar
Succes Ford Puma-E, dar misca-te cu talent, nu de alta, dar concurenta nu doarme!
Foarte probabil va obtine tot 5 stele la testul EURONCAP (daca va fi testat)!!!
Cu un pret bun, se va vinde SUPER in intreaga lume.
Cat despre specimenul care nu are altceva de facut decat sa dea dislike-uri, no comment, realitatea sustine spusele noastre, indiferent cat se agita dumnealui!
De ce trec oare toti producatorii la electrice cand lumea nu e interesata?
Există un efect, când apare o nouă tehnologie, preţurile sunt mai mari pentru a acoperi R&D...
după câţiva ani, acest preţ este amortizat dar cererea mare de materiale noi din tehnologia nouă, va face ca preţurile să rămână mari, dacă nu, chiar să crească.
Atunci industria se pune în mişcare pentru a produce materialele cerute (litiu, în acest caz) mai ales având preţuri bune, cerere mare, industria ajunge să producă în exces.... apoi după această inerţie preţurile scad puternic.
Acelaşi efect îl vom avea în 5-10 ani.
Sunt sigur că aşa se va întâmpla, pentru că nu este prima dată când se întâmplă.
Pe când tu spuneai ce frumoasă-i Tesla eu îți spuneam că ești prost dacă dai pe ea cât nu face. După scăderea prețului de la 1 ianuarie 2023, Tesla a scăzut din nou prețurile în US.
Acum să avem răbdare și cu Ford care face niște mașini de care consumatorii fug. Ideea e că hoardingul pe electrice este bun pentru consumatori, dar pentru consumatorii de peste 10 ani, ăia fiind și deștepți pe banii lor.
Precizez special pentru tine, nu sunt niște prostovani care aruncă bani pe geam pentru tehnologii netestate, cum va fi acest Fort Lightning, produse cu ce găsim prin hală. E nevoie de optimizări de costuri, e drum lung.
Poate printre cei care vor mașini sub 10.000€, în general sh-uri.
Dar în lumea mașinilor noi, să auzi muzică în mașină și nu motor, să nu-ți trepidezi continuu mașina, să nu ai viteze de schimbat, e o senzație care după ce o cunoști cu greu te desparți de ea.
Dar nu senzațiile sunt primul motiv pentru care oamenii și-ar lua electrice. Primul este costul de utilizare. Dacă prețul ar scădea - și se va întâmpla în 2-3 ani - la același nivel cu fosilele, tot ce e după, e mai ieftin și mai bun:
- prețul pe km e pe la 1/3 din cel pe benzină;
- puterea motorului este de diesel;
- întreținerea tinde spre zero.
Apoi, prețurile EV-urilor sunt în scădere pentru că prețul bateriilor este în scădere accelerată. Astfel, după 10 ani, îți vei putea lua o baterie nouă cu sub 5000€. Doar că în 5-8 ani vor apărea baterii care nu se vor mai uza - sunt mai multe astfel de baterii în stadiu de laborator.
Și nu în ultimul rând, studiile - unele prezentate și aici, pe automarket - arată că peste 60% dintre români și-ar dori o mașină electrică. Totul e ca prețul ei să mai scadă puțin (spre 25.000€, nu 35.000€) și se va întâmpla pentru că Tesla nu mai are răbdare cu restul producătorilor: deja vinde Tesla Model 3 la 41.900$. Nu poți da o Puma cu 35.000€!
Hai să-ți spun ce se întâmplă de fapt și tragi tu apoi concluzia care-i prostul:
Cei care urăsc Tesla preferând BMW la a 4-a mână în fapt iubesc gălăgia și scandalul preferând turația motorului și gazul de eșapament în locul unei vieți liniștite și curate. Nici măcar nu-și dau seama că-și bat joc de propria sănătate.
Din pricina acestor „inteligenți” există alții de-și permit ușor o Tesla și chiar dacă prețul ei e supra-evaluat, oamenii plătesc fericiți acest preț tocmai pentru a întări Tesla în lupta cu producătorii de fosile și a curăța cât mai rapid (10-15 ani) orașele de factorii poluanți.
Oare erai în deplasare când s-au vândut ca pâine caldă în câteva luni 7000 de Spring-uri?
Electricele nu se vând ÎNCĂ pentru că:
- preț inițial mare (că per total, la 7-10 ani de utilizare, ieși mult mai ieftin);
- autonomie relativ mică; lumea se uită ciudat la 350km care rămân 250km iarna și mai scad cu timpul până la 80% din valorile astea;
- unii mai spun că-i încurcă 30 min de stat la încărcat, dar asta e false în 90% din cazuri
Ei, toate astea sunt în curs de rezolvare. Tehnologia există, trebuie doar construite fabricile care s-o producă. Nu se va întâmpla cu Ford Puma, ce-i drept, dar prin 2026-2028 vor începe să se alinieze prețurile și autonomiile cu ce au fosilele astăzi (preț 25.000€, autonomie 450km inclusiv iarna prin pompă de căldură)
2.Ca a doua masina de oras, dupa ce oamenii au cumparat deja o termica.
Nu are nimeni normal la cap Dacia Spring ca unica masina, asa ca toroapa aia cu roti de bicicleta nu se pune.
3. E imposibil sa inlocuiesti un parc auto cu electrice, sunt mult prea limitate, autonomiile sunt mici, se incarca greu, se vand greu, bateriile nu tin.
La discount de 20%, când ești prost, nu știi ce-i cu tine. :)))
Acum spune-mi tu cum asculți muzică și cum te încurcă motorul unei termice să asculți muzică... ești și specialist grămadă. :))))))