Anul acesta, BMW Seria 5 se pregătește să intre în cea de-a opta generație, cu numele de cod G60 pentru varianta sedan. Noua generație va aduce, în premieră pentru modelul bavarez din clasa executive, o versiune electrică. Față de restul versiunilor cu motoare termice și hibride, versiunea cu zero emisii va fi vândută sub numele i5.
De altfel, noul BMW i5 va fi oferit nu doar într-o singură versiune, ci în două. Prima dintre ele se va numi i5 eDrive40 și va avea un singur motor electric de 335 de cai putere pe puntea spate. A doua versiune, botezată i5 M60 va fi mult mai puternică, mulțumită unei configurații cu două motoare electrice și tracțiune integrală. În cazul versiunii care poartă litera M, aceasta va livra 600 de cai putere.
Evident, din gamă vor face parte și versiuni cu motoare termice și hibride. Odată cu noua generație, electrificarea va juca un rol mai important, în sensul că nu vor mai oferite foarte multe versiuni ale Seriei 5 cu motoare convenționale, neelectrificate.
Din informațiile de până acum, vor exista cel puțin două versiuni hibride, una cu motor cu 4 cilindri, iar cealaltă cu un propulsor cu 6 cilindri.Mai mult, se pare că versiunea de performanță M5 din noua generație va primi un motor V8 electrificat. De asemenea, ar urma să existe și o versiune botezată M560e, care va prelua propulsorul PHEV de la fratele său mai mare, M760e.
În ceea ce privește partea estetică, noul BMW Seria 5 va avea un design evoluat, dar care va rămâne, totuși, familiar. Cele mai mari schimbări vor avea loc la interior, acolo unde își va face loc un display curbat de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici mai adăugăm și noul sistem de operare iDrive 8.5, alături de mai puține butoane fizice și mai mult accent pe tehnologie pe bază de inteligență artificială.
La final, noul model va fi oferit în variante de caroserie sedan și break.
Noua generație BMW Seria 5 ar urma să debuteze în această vară, la sfârșitul lui iunie.
Potrivit informațiilor neoficiale, producția noului model va începe la sfârșitul anului, iar livrările vor începe abia de anul viitor.via BMW Blog
Germanii chiar nu tin cont de parerile expertilor romani???
Unii au vandut dieseluri pentru ca... software ilegal :))
Cererea pentru electrice va creste odata cu dezvoltarea infrastructurii si a bateriilor.
Masinile sunt la fel ca si telefoanele, ceasurile smart si multe alte gadgeturi care prind din ce in ce mai mult.
Face lumea gat la inceput, dar toti acum sunt cu smartphone si laptop. Pai cum dom'le??? Trecem de la fix la Mobil? De la desktop la laptop? Pai telefonul fix avea current mereu, nu se stingea niciodata, la fel si desktop, il tineai in priza si functiona.
Deci eu zic ca daca nu ar fi cerere, nu ar investi constructorii MILIARDE bune in fabrici si baterii, ca nu s-ar merita.
Dar se merita clar, nu in Romania, in alte tari mai evoluate.
In 10 ani dieselurile vor fi istorie prin vest si nord, putoarea va mai exista la esticii prapaditi care oricum importa gunoaiele lor la propriu, nu doar masini.
Pentru cei ce nu stiu, Romania e groapa de gunoi a Europei atat pentru gunoaie cat si pentru masinile obosite.
https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/26845.jpeg
La începutul anului trecut vânzările de electrice au fost varza din cauza semiconductori-lor, toți au “recuperat” in a 2-a parte a anului… unii știm ca le vindem piese. In primele 6 luni unele fabrici au lucrat la 50% capacitate. Nu uita ce spun si verifica cum vor fi vânzările din August si cât de “vertiginos” vor crește. Cunosc un număr relativ mare de persoane si nimeni nu intenționează sa-si ia electrică in acest moment, anul trecut au fost 5. Când țări ca Germania au scăderi… mă intrebi pe mine pe ce planeta sunt?
Vezi ca Tesla tocmai au anunțat reducere de capacitați la baterii in Germania pentru ca in SUA au subvenții, poi cum subvenții??? Adică susținute artificial? Nu sunt sustenabile? Nici Tesla, crem de la crem… da Rivian si Lucid tot așa “rup” si cresc “vertiginos”?… te trezești bine, dacă nu iarăși bine.
Te identifici cu cei cu care te “asociezi” si tocmai am descris cum este Buhnici…. apropo a terminat-o cu puștoaicele? asta a fost urâta… da na el ar trebui sa știe ce si unde sa zică ;)
Tu chiar nu pricepi ca lumea a renuntat la telefoane vechi si calculatoare vechi pentru ca cele noi fac mult mai multe, sunt un upgrade.
La masini e invers, o masina electrica are autonomie mai mica decat un golf 4, se incarca mai greu decat orice termica, mai sunt si mult mai scumpe decat cele termice, logic ca oamenii nu le vor, de atatia ani tot se aude, ca se vor ieftini, ca se vor vinde, uite ca nu sunt nici ieftine si nici nu evolueaza, au aceleasi baterii penibile si aceeasi timpi de incarcare imensi.
In 10 ani vor fi istorie fiindca lumea nu va mai pune botul la vrajeala cu clima, poluarea si alte aberatii.
Oricum abia se vand in ciuda propagandei masive si a discount-urilor date de guverne.
Abia fac 10%.