Grupul Renault va dezvălui în 14 ianuarie structura noului plan strategic pentru următorii cinci ani, însă o serie de detalii cu privire la intențiile constructorului francez au fost deja dezvăluite de CEO-ul Luca de Meo în cadrul unei scrisori interne adresate angajaților.
Scrisoarea a ajuns în posesia publicației germane Automobilwoche, care a făcut și o analiză succintă a textului scris de de Meo.
Astfel, italianul anunță câteva proiecte spectaculoase care vor fi dezvoltate împreună cu partenerii de Alianță de la Nissan și Mitsubishi. "Există proiecte magice în dezvoltare. Dacă separăm cei trei membri ai Alianței, vom ajunge în liga a doua a constructorilor auto. Prin urmare, sunt determinat să fac totul pentru a mă asigura că Alianța are succes", a precizat de Meo.
Totuși, principala prioritate a lui de Meo este reducerea costurilor prin renunțarea la unele tehnologii care nu pot fi utilizate imediat sau care sunt dezvoltate în paralel de membrii Alianței.
În plus, obiectivul este de a reduce gama de produse și servicii cu circa 30%, ceea ce implică și reducerea gamei de modele, fără însă că acest lucru să aibă ca efect o scădere a vânzărilor sau a cotei de piață.
De Meo rămâne consecvent planului de a crește prețurile la modele compacte cu 25% sau chiar 30% pe parcursul următorilor cinci ani, pentru a asigura astfel o creștere a marjei de profit.
În plus, de Meo vrea ca inginerii Renault să conceapă noi inovații în loc să se bazeze pe furnizori pentru acest lucru.
"Trebuie să aducem înapoi la Renault creativitatea și expertiza. Trebuie să-i lași pe ingineri să muncească în loc să gestioneze programe", a mai precizat de Meo.De asemenea, activitatea de bază a Grupului Renault se va extinde și dincolo și producția de mașini, pentru ca francezii să acopere o gamă diversificată de servcii.
"Din 2026, 20%-30% dintre activitățile noastre vor fi în domenii care nu au nicio legătură cu producția tradițională de mașini, cum ar fi tehnologia financiară, management de flote, securitate cibernetică, economie circulară sau produse high-tech", completează de Meo.
Nu în ultimul rând, extinderea internațională nu va mai fi intensificată după rezultatele modeste din Eurasia sau America de Sud.
Via Automotive News
Coreenii au adus oameni de la Mercedes, Bmw, Audi, produsele lor crescand in calitate si imagine, Renault aduce un italian care implementeaza " magii ", singurul atu la aceasta marca in ultimii zece ani cel putin era pretul sub concurenta directa, cine va da peste 20.000 euro pe un Clio, sau 30.000 pe un Megane ? De clasa medie nici nu are rost sa mai amintesc.
Renuntarea la modelul Twingo ar fi un pas inainte pt. Renault....accentu ar trebui pus pe Clio si Zoe....
Megane e un model destul de important in segmentu C crescand preturile cu 30% , ar trebui si calitatea sa creasca.....de performante ce sa mai zic...divizia RenaultSport e cam moarta in zilele astea....
In romanica avem cele MAI MARI PREȚURI
Creștem profitul ....scădem calitatea mai ales la DACIA, presiune pe furnizori :)))
Și clientii scot banii pe o Rușine de masină Dacia :))) pînă cînd ???
Văd că te pornești în special la articolele cu Dacia.
7900 lire e probabil varianta de bază. Dacă faci conversia în euro, ies 8000 și ceva, cam ca la noi și peste tot.
Cum să spui că a scăzut calitatea? Ai fost să vezi noile modele? Sunt net superioare generațiilor precedente. Sau tu prin scădere a calității te referi doar la faptul că motoarele sunt mici? Asta nu e scădere a calității căci ea se măsoară în fiabilitate, iar motorul de 1.0 e prea nou ca sa spunem dacă e fiabil sau nu. E derivat din 1.3, deci nu ar trebui să aibă probleme.
Dar la tine platformă nouă modernă, airbag-uri cortină, frânare automată, finisare superioară, materiale mai bune etc. înseamnă scădere a calității. Ce să mai zici...
Deci pe termen mediu s-ar putea sa nu-i mai intereseze cele 3000masini/an vândute in pierdere la noi. Si totul li se trage de la Symbol, deci își cam merita soarta!
Si nu numai Renault, toți constructorii baga discount mare sa vândă ceva pe la noi.
@ xxx... de ce de la symbol?
Poftim??? Platforma veche e B0, de pe Clio 2. Platforma actuală e nouă și bazată pe actuala platformă CMF, dar simplificată pentru Sandero și Logan. Dar e nouă, nu mai e platforma din anii 90.
In 2005 am cumpărat Logan 1,4 €3 cu ABS si aer condiționat 7658€ un Symbol cu același motor si cam aceeași echipare era 11500€.
3 ani mai târziu aveau același preț (a dispărut motorul de 1,4 era 1,2) 8400€. Sa vinzi scump, după ce ai vândut ieftin este complicat, așa cred eu!
După mine proiectele magice vor fi numai electrice(sunt la a treia generație de Zoe), modele ca Talisman (Laguna), Espace vor dispărea din cauza eșecului comercial
Moe spune: Trebuie să aducem înapoi la Renault creativitatea și expertiza. Trebuie să-i lași pe ingineri să muncească în loc să gestioneze programe @Dănuț Alin Niță nu a remarcat ca vor sa crească competenta de care se plângea el, are încă o problema profunda de fond cu conducerea de la Mioveni
Am la servici MCV 1l GPL si Duster cu motoarele de 1,33l si 1,2l. Eu sunt automatician, deci nu sunt specialist, dar dupa parerea mea, motorul de 1l seamănă ca „arhitectura” cu cel de 1,2l care a fost pe Duster
Si Golf, Fiesta, Polo, Corsa,………………. si încă o suta de modele cum sunt ?
Nu mai inventează nimeni apa calda, bătălia este acum pe partea electronica si soft, pana si punctajul EURONCAP are 50% in componenta acest lucru
Se duc la vale rău de tot
:)))
Ești foarte bun la matematică...:)))
Sîrmă :)))
Să vorbești de creșterea prețurilor într-o perioadă de criză economică nu pare a fi un gest înțelept.
De Meo pare să facă eforturi pentru a transforma Dacia în singura marcă profitabilă a grupului.
L-a pierdut.
Primul meu Logan trăiește bine merci si astăzi (l-am vândut unei rude) si nu pare o mașină căzuta. Nu am avut Symbol, dar ce vad pe strada, arata mai rău ca Loganul.
Avem la munca 5 MCV-uri cu motorul de 1l dar GPL, îți garantez ca sunt hăituite (au deja 6 luni si toate au făcut prima revizie) si nu sunt conduse doar de o singura persoana. Băieții nu s-au plâns ca ar fi un motor rău si lipsit de vlaga (avem Loganuri cu motorul de 1l aspirat ala de 65CP, diesel si încă cu motoare de 1,2, deci pot sa facă comparație) Eu nu am condus. Acum nici nu au spus ca sunt avioane cu reacție!
In misiunile mele afara închiriez mașini. Am avut Corsa si Polo, nu mi-as cumpăra, nu m-au convins ca merita. In schimb Golf da! Ce îmi place la mașină asta este te simți foarte confortabil in ea (asta a fost senzația mea cand am condus, nu știu cum este cand ești pasager)