Constructorul american Lucid Motors va prezenta în 9 septembrie primul său model, sedanul electric Lucid Air.
Producătorul a început deja o amplă campanie de promovare și a anunțat că Air va fi primul model electric cu o autonomie de peste 800 de kilometri, calculată pe baza standardului american EPA, unul mai dur decât standardul WLTP folosit în Europa.
Americanii oferă acum o serie de detalii suplimentare despre modul în care se va încărca bateria lui Lucid Air. Astfel, într-un interval de aproximativ 20 de minute, bateria se va încărca suficient de mult pentru a oferi o autonomie de 480 de kilometri.
Aceasta încărcare rapidă este posibilă datorită faptului că viteza de încărcare va fi de peste 300 kW, iar sistemul electric folosit are 900 de volți. Pentru comparație, sportiva electrică Porsche Taycan oferă viteze de încărcare de până la 270 kW și folosește un sistem electric de 800 de volți.
De asemenea, Lucid Air va folosi pentru încărcare un conector Combined Charging System (CCS), adoptat deja de o mare parte a constructorilor din Europa.
Cu această ocazie, Lucid Motors a anunțat un parteneriat cu Electrify America, o subsidiară a Volkswagen din SUA, pentru o rețea de stații de încărcare compatibilă cu performanțele lui Air.În plus, Lucid Air va ieși în evidență și prin sistemul de încărcare la stații cu curent alternativ (AC). Viteza maximă de încărcare la stațiile AC va fi de 19.2 kW, doar cu puțin mai lentă decât cei 22 kW suportați de Renault Zoe și, de la sfârșitul anului, de Porsche Taycan. În plus, Lucid susține că încărcarea la rețelele AC va fi bi-directională, astfel că sedanul electric va putea inclusiv să transfere energie electrică de la baterie la rețeaua de curent electric.
Via The Verge
Ramane insa valabila cerinta pentru INFRASTRUCTURA necesara acestor masini electrice care, la noi...cam LIPSESTE....
Si totusi:
- In Ungaria - vecina - exista deja statii IONITY care incarca masinile electrice cu putere de 270 kW la 800 V....
In Croatia exista statii electrice de putere Supercharger (de la TESLA) inca din anul 2015...
Cifrele arata spectaculos fata de ce acum pe piata. Dar e ceva real say doar alte minciuni de marketing?
Eu sper sa ma insel, si sper sa ajunga masinutzele cu baterii sa aiba intr-adevar o cota de piata care sa justifice bagarea lor in seama, pentru ca diversitatea mijloacelor de transport e buna, competitivitatea e buna pentru noi, clientii. Dar mai e de asteptat ani buni... Produse avangardiste ca si asta nu ar trebui sa umple de vibratii pe nimeni. 98% dintre pamanteni nu-si permit asa ceva in toata existenta lor, si nici nu produc sumele alea de bani in toata viata lor.
Dar vreau sa vad si eu ca functioneaza bateria aia minune, chiar si pe o masina de o juma' de milion. Din pacate, cum zicea cineva acum cateva saptamani, preturile la electrice nu vor cobora, ci preturile la clasice vor urca pana la nivelul electricelor. Aici e buba. Banii par ca se devalorizeaza pe zi ce trece. Sunt tot mai multi milionari, dar valoarea banilor e tot mai mica. Iar omul de rand si talpa tarii sunt cei care sufera cel mai mult.