Mercedes ne oferă detalii proaspete despre GLC F-Cell, primul model de serie pe celule de hidrogen al constructorului german. Anunţat în premieră la începutul acestui an, Mercedes GLC F-Cell va include însă o noutate majoră în domeniu, întrucât va fi primul model din lume pe celule de hidrogen care va beneficia de un sistem plug-in ce va permite încărcarea bateriei Li-Ion de 9kWh pentru o autonomie electrică de 48.2 kilometri.
Cu alte cuvinte, în cazul în care nu vei avea unde să alimentezi cu hidrogen, vei avea posibilitatea de a ajunge la destinaţie doar pe baza energiei electrice stocate în acumulatorul Li-Ion. Teoretic, această strategie ar trebui să impulsioneze cumpărătorii să mizeze şi pe vehicule bazate pe celule de hidrogen, în ciuda faptului că numărul de staţii de încărcare este semnificativ mai mic decât în cazul maşinilor electrice cu baterii Li-Ion.
autonomie totală de aproximativ 500 de kilometri. O sesiune de încărcare completă cu hidrogen va dura numai 3 minute, adică aproximativ la fel de mult ca o încărcare obişnuită cu carburant tradiţional.
Cele două rezervoare vor putea stoca 8 kilograme de hidrogen şi, împreună cu motorul electric, vor oferi oMercedes a anunţat că GLC F-Cell va fi lansat în producţie de serie spre finalul anului 2017, însă iniţial va fi disponibil în numai câteva ţări precum Germania, Statele Unite şi Japonia, înainte de lansarea din Marea Britanie programată pentru 2018. Pentru moment, constructorul german nu a oferit nicio informaţie cu privire la preţul de comercializare pentru noul model.
Via Mercedes
Mirajul unei incarcari in doar 3 minute mi se pare foarte tentant. Dar producerea lui polueaza mult ?
Ca si cum ai zice nu mai cumpar aur ca e prea scump, cumpar platina.
Avantajul e ca hidrogenul poti sa il produci in cantitati mari atunci cand energia curata este produsa in cantitati mai mari (cand e furtuna pt eoliene sau multsoare pt energia solara). Curentul de la priza nu prea il poti alege de unde vine. Dar Hidrogenul poti sa il stochezi si 100 de ani.
Tibi. E o technologie complexa. Foloseste metale rare si scumpe. In faza initiala tehnologia dezvoltata este scumpa. Peste 10-15 de ani poate o sa fie si Renault megan pe pile decombustie- Hidrogen.
Energia devine tot mai curata pe zi ce trece. Din cauza asta marii exportatori de petrol incep sa se orienteze spre altceva in afara de resursele naturale.
Pentu cei care sunt ingrijorati de cat de curat se produce hidrogenul, am cateva informatii. Anul trecut China a depasit pentru prima data productia de electricitate pe combustibili fosili cu cea din resurse nepoluante (solara, eoliana, hydro, etc) Si trendul continua puternic pe directia asta. Germania este deja in pozitia de a exporta energie electrica obtinuta exclusiv prin metode curate (nu combustibili fosili).
Bateriile au inceput sa devina tot mai performante. Deja pe langa Tesla, Mercedes si nisan au oferte de baterii pentru uzul casnic. Cine are panouri solare poate stoca energia in timpul zilei si s-o foloseasca aproape 24 din 24. Ba chiar exista posibilitatea sa contribui cu current in retea si sa faci bani din asta. La una din fostele firme la care am lucrat, pe tot acoperisul au fost puse panouri solare si compania vindea currentul in retea.
Pe modelul despre care e vorba in articol, Mercedes a reusit sa imbunatateasca drastic performantele bateriei, in acelasi volum ca si cele folosite pe Smart Fortwo sau B Class pana anul trecut. Deci lumea misca, si sper din toata inima sa ajungem la punctul in care balanta se va inclina definitiv spre mijloace de transport nepoluante.