În cadrul prezentării rezultatelor financiare pentru primul trimestru din 2024, Kia a dezvăluit mai multe detalii importante despre un viitor model de performanță. Mai exact, este vorba despre EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric de dimensiuni mari al mărcii sud-coreene.
Despre această nouă versiune, Kia spune că va oferi un propulsor electric care va dezvolta o "putere enormă". De asemenea, viitorul EV9 GT va avea nevoie de doar 4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h. Noul model va primi cel puțin două motoare electrice, ceea ce înseamnă, implicit, că va primi și tracțiune integrală.
Alături de un motor mai puternic, Kia EV9 GT va aduce și o suspensie revizuită, mai rigidă față de versiunea obișnuită a lui EV9. Inclusiv sistemul de frânare va fi ușor modificat pentru a face față noilor cerințe de performanță.
Kia nu a oferit mai multe detalii despre noua versiune de performanță a lui EV9. Cunoaștem, în schimb, faptul că noul model va fi dezvăluit oficial abia în ianuarie 2025.
via Kia
Ca asa multi prosti stiu sa apese o pedala si sa accelereze, dar accidentele se produc cand masina se deplaseaza, nu cand sta pe loc.
Deci sa faca reclame cu cat de repede franeaza, ca nu avem nevoie de acceleratii de 4 secunde la un SUV de 2-3 tone.
Cum spuneau @Vali si @inutil, altele sunt informatiile utile pentru cumparatori: cate zeci de metri ai nevoie pt a opri un mastodon de 3 tone, viteza de incarcare, autonomia.
- Fiabilitate superioara pt electrice? Check
- Costuri de utilizare mult reduse si chiar gratis?! Check
- Ai nevoie sa mergi 1000km pe zi?! Esti o minoritate atat de irelevanta si infima treci dracu si ia un avion daca faci asa vacante indepartate, caci sigur esti pui de chiabur la asa calatorii.
Ai nevoie pt interes de servici la astfel de distante, nu e bai, poti inca folosi diesel , tehnologia electrica inca e noua, la prima generatie pt toti producatorii de volum.
Dar ia zi care sunt dezavantajele?!
Ah o manipulare a pietei de catre respectivii producatori care nu sunt pedepsiti de autoritati pt abuzurile in segmentul EV?! Ca nu ai posibilitati de diagnoza si reparatie, piese de schimb, soft, etc pt electrice, caci producatorii auto NU VOR, caci stiu ca nu mia merge hotia ca la combustie.
Nu mai pot minti cumparatorii cu tot felul de defecte, ca schimbi juma de masina si tot nu sunt in stare sa repare un defect simplu la motorul pe combustie.
La electric, ORICE este defect, este defect de fabricatie.
Inclusiv pierderea de capacitate nejustificate (cum are nissan leaf si kia-hyundai de pana in 2020) de 20% sau mai mult.
Pierderea de capacitate nu trebuie sa fie mai mare de 10-15%, si in general un utilizator cu cap va avea 5% degradare in baterie.
Dar astept cu interes care sunt acele "minusuri"
Aha, faptul ca poti sa iti regenerezi energie ?! Stii cand urci un munte consumi mai mult cu orice masina, dar cand cobori cu electrica, magie PLM (sau PMC) , vine energie la loc in baterie. Ce chestie.
Ah, si comfortul termic, cu pompa de caldura, eficienta maxima nu consumi nimic extra.
Stii iarna, cand intr-o masina cu combustie tre sa mearga si motorul; sa suga la benzina sa iti fie cald, la electrica nu ai nevoie sa pornesti nimic altceva, merge direct doar caldurica, si poti sa petreci noaptea la minus multe grade fara sa ramai fara combustibil (vezi destule video Bjorn Nyland) sau mai nou de anul asta de cand cu fake news de la americani prezentand tesla ramase de caruta din cauza frigului, teste efectuate la minus grade cat rezisti in conditii de comfort termic normal , si faptul ca tine zile intregi o baterie plina, si tot zile daca e mai putin plna.
Ah, alt minus, faptul ca poti sa iei energie direct de la soare, daca esti undeva departe de civilizatie, nu ramai cu ochii "in soare" fara benzina.
Zii tu mah minusurile alea.
PS: am masina care face 1800km pe un plin si nu i-am folosit niciodata...dar coa, am 1800km poate chiar 2000km daca merg la consum.Daca ii dau pe carca ma tine combustibilul 1500km.
Nu ai ce face cu asa ceva ca om normal, 400-450km e suficient pt 90% din utilizatori, inclusiv dubele de livrari. Aia fac 150-300km maxim pe zi.
Esti nou pe aici? Ai fost detasat recent si nu ti s-a facut nici macar un mic briefing? Tot ce indrugi tu acolo a fost discutat si rasdicutat. Argumentele tale au fost demontate de n ori. Electricele nu-s 1:1 cu termicele, punct. Nu mergi si nu folosesti o electrica la fel ca termica. O electrica cu 400-450 autonomie declarata (350 in viata reala) costa 40-45k. O termica echivalenta e la jumatate de pret. Nu mai continui ca simt ca pierd timpul.
Cat despre subiectul din articol, e cum s-a zis mai sus. Neavand altceva palpabil ce sa ofere, ofera putere pentru ca e cel mai facil lucru de facut. Uneori e necesar doar un update de soft.
La fel de exagerat e și textul lui alex_cu_a_mic. Nu știu pe ce lume trăiești tu dar un VW Tiguan ajunge lejer la 40-45K pe planeta Pământ. Iar electrica echivalentă are tehnologie de ultima ora, nu platforma și motoare vechi de 20+ ani precum Tiguan.
Și da, electricele și termicele nu sunt 1:1,. Ca sa ai o termică ce se conduce la fel de smooth precum o electrică trebuie sa plătești 150k+.
Discuțiile despre EV vs ICE ar fi mai productive dacă nu v-ați comporta ca niște suporteri înfocați ai unor echipe de fotbal. Îți poți exprima argumentele și fără sa exagerezi.
O Corolla hybrid e 27k (29k break). MG4 64kwh e 35k cu 360km autonomie declarata. MG5 long range break (335km) e 39k euro. Modelele non/mild hibrid sunt mai ieftine cu 3-5-7k euro decat cele de mai sus.
Daca vrei sa cauti modele care sar calul la pret, le gasesti foarte usor. Si un seria 3-4-5 poate sari de 100k dar nu sunt masini uzuale. MG si Toyota sunt masini normale desi toyota nu mai e de ceva vreme cea mai ieftina optiune.
Daca vrei ceva "smooth", orice hibrid se conduce comparabil cu o electrica. Inversa, e mai greu sa gasesti o electrica pe care sa o folosesti atat de "fara grija" precum o termica.