Spre sfârșitul lunii iunie, Hyundai a publicat primele imagini oficiale cu noul model electric Ioniq 6. Modelul sud-coreean este un rival nou pentru modele electrice precum Tesla Model 3 și este unul dintre cele mai anticipate mașini ale anului.
Acum, constructorul sud-coreean a dezvăluit detalii tehnice despre noul model și a lansat, oficial, noul model electric. Așa cum am aflat anterior, noul Ioniq 6 este un sedan cu 4 uși și cu un aspect al unui coupe. Noul model are un design fluid și aerodinamic, cu suprafețe netede și cu un coeficient aerodinamic de 0.21. Exteriorul este completat de jante de 18 inch sau de 20 de inch.
Ioniq 6 este bazat pe platforma E-GMP și măsoară 4855 de milimetri în lungime, 1880 de milimetri în lățime și 1495 de milimetri în înălțime. Ampatamentul lui Ioniq 6 măsoară 2950 de milimetri.
AUTONOMIE DE PESTE 610 KILOMETRI
Noul model este disponibil cu doi acumulatori de capacități diferite. Mai întâi, avem versiunea cu 53 de kWh, cu un singur motor electric, care transmite puterea către roțile spate. Apoi, avem versiunea cu baterie mai mare, de 77.4 kWh. Această versiune este propulsată de două motoare electrice, iar opțional, este disponibil și un sistem de tracțiune integrală.
Versiunea cu baterie mai mare dezvoltă 325 de cai putere și 605 Nm. Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.1 secunde. Ioniq 6 promite o autonomie de peste 610 kilometri în regim WLTP, o îmbunătățire de circa 100 de kilometri față de crossover-ul Ioniq 5.
Arhitectura lui Ioniq 6 este compatibilă cu sisteme de încărcare de 400 și 800 de volți. La o priză de 350 kW, bateria lui Ioniq 6 se încarcă de la 10 la 80% în 18 minute. Mai mult, Ioniq 6 oferă și tehnologia vehicle-to-load, care permite alimentarea altor dispozitive electrice. Sub banchetă există și o priză care permite încărcarea telefoanelor și laptopurilor.
HABITACLU AVANSAT
Habitaclul lui Ioniq 6 este unul foarte avansat. Mai întâi, avem un instrumentar digital de 12 inch și un ecran central pentru sistemul multimedia tot de 12 inch. Evident, sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și oferă și conexiune Bluetooth multiplă. Asta înseamnă că două dispozitive pot fi împerecheate simultan.
Cu ajutorul sistemului EV Performance Tune-up, șoferul poate schimba greutatea direcției, puterea motorului, modul de conducere și răspunsul la pedala de accelerație.
Ioniq 6 vine echipat și cu un sistem de iluminare ambientală cu până la 64 de culori și 6 teme. Există și o funcție numită Speed Sync Lighting, care reglează intensitatea luminii în funcție de viteză. Scaunele Relaxation Comfort Seats, disponibile opțional, sunt cu 30% mai subțiri decât scaunele convenționale și reglează automat poziția atunci când șoferul dorește să se odihnească la o stație de încărcare.
Scaunele conțin materiale din piele ecologică și țesături din PET-uri reciclate.
Inclusiv capitonajul plafonului și covoarele sunt confecționate din PET-uri reciclate, respectiv plase de pescuit reciclate.Alte dotări includ un sistem de navigație care afișează cele mai apropiate stații de încărcare din zonă, precum și o distanță estimată care se schimbă în timp real în funcție de nivelul bateriei. Pe volan sunt amplasate patru luminițe, care arată starea de încărcare a bateriei. De asemenea, avem un sistem audio Bose cu 8 difuzoare și un sistem care produce sunete asemănătoare unei nave spațiale în funcție de stilul de condus.
În încheiere, Ioniq 6 vine cu o multitudine de sisteme de asistență avansate. Aici avem: cruise control inteligent, asistent pentru autostradă, frânare de urgență, sistem de prevenire a coliziunilor frontale, asistent inteligent de limitare a vitezei, asistent fază lungă, asistent pentru virare de urgență, monitorizare unghi mort, avertizare ieșire în siguranță și parcare automată de la distanță.
Noul Hyundai Ioniq 6 are o paletă de 12 culori pentru exterior și 4 culori pentru interior. Producția noului model va începe în al treilea trimestru din 2022.
via Hyundai
Are 64 de nuanțe de culori pentru luminile ambientale, leduri pe volan, bara leduri la posterior, ecrane…. ce mai vrei? poate o frontala ;)
Mult mai important este noua arhitectură de 800 V care îţi aduce o încărcare în 18 minute
Deja electricele au range şi se încarcă rapid. Singurul lucru de lucrat este preţul.
Dar când mă uit la ce preţuri au termicele şi motorina spre 10 lei... deja nu mai contează.
Noul rege e deja aici şi este electric.
Dac`ar fi sa visez cu ochii deschisi:
- mi-as dori o buburuza electrica de acest gen la cca. 35-40.000 Euro sau
- un VW Beetle pur electric la cca. 30-35.000 Euro cu autonomie peste 600 km....
Prețul va începe de la aproximativ 38.500 de euro, în Europa, înainte de orice stimulente locale.
https://www.arenaev.com/newsdetail.php3?idNews=430&c=10001
Vezi:
https://piataauto.md/Stiri/2022/07/Acesta-e-un-Hyundai-electric-cu-rezervor-de-hidrogen-si-inginerie-geniala-inspirat-dintr-o-masina-creata-de-Giugiaro-in-1974/
citat din articol
"The days of cheap Hyundais are long gone, electric cars are far from cheap and the supply and demand is dictating much higher prices putting many good cars out of range for many people which is a huge shame."
Slabe sanse sa se vanda jucaria aia sub 45k cu taxe.