La un an după ce a fost prezentat noul Mustang GTD, cea mai puternică versiune de serie a pony car-ului american, Ovalul Albastru a dezvăluit, în sfârșit, detaliile tehnice importante cu privire la performanțele noului model. Anterior, Ford spunea că motorul noului Mustang GTD dezvoltă peste 800 de cai putere, fără să dea, însă, numărul exact.
Acum, a venit momentul să aflăm împreună toate aceste detalii. Motorul V8 de 5.2 litri de sub capota lui Mustang GTD într-adevăr dezvoltă peste 800 de cai putere: 815 CP, mai exact. De asemenea, cuplul noului model este de 900 de Nm. Datorită motorului său puternic, Ford se laudă că Mustang GTD are mai mulți cai putere per litru chiar și decât Porsche 911 GT3 RS.
De asemenea, motorul poate urca în turații până la 7650 rpm, mulțumită unei fulii mai mici pentru supercharger, dar și ale unor galerii de admisie și evacuări revizuite special. În premieră pentru Ford Mustang, motorul versiunii GTD primește un sistem de ungere cu carter uscat.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. Pentru o distribuție a maselor aproape perfectă, cutia de viteze este montată în spate. Puterea este transmisă către roțile din spate via un cardan din fibră de carbon.Cu toate aceste modificări, Mustang GTD atinge o viteză maximă de 325 de km/h.
Alături de motorul foarte puternic, noul Ford Mustang GTD primește o caroserie cu numeroase elemente confecționate din fibră de carbon, cum ar fi: spoiler-ul față, capota, aripile, pragurile, plafonul, portbagajul și difuzorul din spate. Clienții acestei versiuni pot bifa și pachetul opțional de performanță, care adaugă elemente aerodinamice mai agresive, inclusiv un sistem DRS de reducere a rezistenței la înaintare, precum și jante de 20 de inch din magneziu.
La final, modelul de performanță primește și o suspensie semi-activă în spate, cu o configurație cu tije de împingere.
Datorită acestor modificări, Ford crede că noul Mustang GTD poate să parcurgă un tur pe Nurburgring Nordschleife în mai puțin de 7 minute.
Până acum, Ford nu a anunțat câte exemplare ale acestei versiuni vor fi produse, însă prețul fiecăruia este de 325.000 de dolari.via Ford
Fiindca este dovedit, obezitatea este maladia nr.1 a automobilelor in sec XXI.
Care este masa GTD-ului?
O mentin sub 1500 kg ?!?
Au facut publice informatii privind dimensiunea pneurilor ? Sper ca Ford cunoaste deja, pe Nordschleife ai nevoie de un front cu o aderenta mecanica viguroasa, deci sa indrazneasca sa monteze 275, chiar 285.
Ford este excesiv de precaut in ceea ce priveste asteptarile, poate chiar si-a propus sa blufeze numai pentru ca la momentul respectiv stirea sa capete cu totul alte conotatii.
Parol !....Asta-i masina care poate obtine un timp sub 7 min. chiar fara sa ruleze in treapta a 6-a pe Döttinger Hohe.
Estimez ca-i capabila de macar un 6:50, poate chiar spre 6:45.
E un postac, nu te-ai prins? Probabil e acelasi care semenaza si cu numele Simion.
Oricum, e un postac foarte foarte bun si pe subiect. E infinit mai bun decat postacii electrocutati. Chiar merita sa intri in polemica cu el pentru ca, spre deosebire de personajele cu al caror nume se semneaza, nu te injura, nu te scuipa si nici nu-si pune poalele-n cap. E mare lucru pe saitu asta.
Incearca sa il injuri sa vezi cum se plange ca lumea nu vorbeste frumos...
In spatele nick-ului si al exprimarii cateodata sucite, la bascalie, de fapt e un observator fin si foarte citit al lumii auto.
@alex, nu cred ca trebuie sa intri in polemica cu el. O "discutie" e un cuvant mult mai potrivit. O discutie din care ai intotdeauna ce invata.
@Diana :) Si eu cred ca Ford-ul asta are capabilitati peste cele din "reclama". Genul Mercedes/BMW care au constant puteri peste cele din manual. Aici nu e vorba de putere, ci de tinuta de drum si setarile masinii. Cat despre Nuerburgring, eu totusi cred ca acolo unde poate sa-si intinda picioarele, are nevoie de treaptele superioare de viteza daca vrea sa coboare sub 7 minute.
Ford are la ora actuala unun din cele mai bune sunete de motor, la V8-uri. Foarte masculine. L-as pune imediat dupa 6.2L de la AMG si V6/V8 de la Porsche. In plus, GTD-ul, fata de clasicul 5.0L are 5.2L si foarte multe componente esentiale din fibra de carbon, nu doar elementele de caroserie. Ma refer aici la axul cardanic si jantele de magneziu. Daca fanii platesc bani grei pe modele si editii rare, masina asta cu siguranta are sanse de cresteri uriase in 20-30 de ani.
Sunt articole la care chiar merita sa ne concentram pe ce ne place, adica pe masini. Chiar trebuie sa venim peste tot cu mizerii de-astea?
Imi plac electricele foarte mult. Asta inseamna ca n-am voie sa mai conduc masini cu ICE? Just think a bit.
Va recomand sa incetati cu osanalele, chiar nu se impun, asta deoarece n-am o cultura auto suficient de vasta, ba din contra as zice, si, parol, incep sa ma simt straniu, mai ales din cauza faptului ca-n rubrica de comentarii suntem deja rutinati cu alte abordari, se recurge pe nepusa masa la "savuroasa" scalpare.
Demn de retinut:
Ford mi-a urmat recomandarea. :-)))
A decis sa monteze pneuri de 325mm pe fata si 345 mm pe puntea spate, sperand totusi ca datele respective sunt ancorate intr-o acuratete rezonabila.
(www.automoblog.com)
Acesta-i un amanunt generator de incredere, iar Ford merita venerat fiindca si-a facut temele, pan' la urma ultima generatie Civic TypeR are *meschinul* 2.0L sprijinit in pneuri de 265mm fata/spate.
Ford chiar vrea sa intimideze, pneurile frontale aflate pe GTD sunt la aceleasi dimensiuni ca cele aflate pe rotile posterioare a ultimei generatii Ford GT !!!
Asadar, nu doar ca-i razboi, constat ca Ford a decis ca GTD sa nu ia prizonieri.
@spaclu lu manole
Evident ca am exagerat pe ici si colo, subiectivismul ne da tarcoale tuturor in mai mica/mare masura, si jurnalistii auto au sensibilitatile lor, daramite noi, ceilalti.
Categoric ca ii sunt necesare primele 6 trepte, poate chiar si treapta a 7-a, neavand la aceasta ora nicio informatie in ceea ce priveste rapoartele de demultiplicare ale transmisiei.
O cutie *scurta* in treptele superioare, ramane generatoare de beneficii in lupta cu cronometrul.
Mai ramane ca Ford sa aiba la dispozitie si pilotul potrivit, Nordschleife poate genera diferente apreciabile (mult peste o secunda) intre pilotii foarte buni si cei exceptionali pe 21 de km., cu atat mai mult cu cat este arhicunoscut acel detaliu care sa ne faca precauti: Porsche ramane cu privilegiul sa evolueze in Muntii Eifel pe teren propriu, ceilalti raman cu postura de musafiri, merituosi unii dintre ei.
@Diana, am mai invatat ceva. Ca Nuerburgring e in Rhineland-Palatinate. Toata viata mea am fost convins ca e undeva langa Nurenberg :):):)
PS Esti modest ca de obicei. E foarte bine asa.
N-am cum sa nu rezonez pe deplin spuselor tale, GTD-ul are chiar toate atributele sa fie unicul cutezator din proximitate, noi avand nobilul privilegiu sa devenim umilii sai contemporani.
Am gasit elemente care sa ne faca sa fim optimisti, date care reconfirma, cel putin pe hartie, superioritatea GTD-ului in comparatie cu rivalul direct, AMG GT Black Series.
Asadar......
Mercedes AMG GT Black Series
(6:48 Nordschleife full)
Getriebe 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe
Übersetzungen
I. 3,08
II. 2,19
III. 1,63
IV. 1,29
V. 1,03
VI. 0,84
VII. 0,70
R. 2,80
Iata ca Mercedes n-a indraznit sa ofere macar un raport unitar celei de-a 6-a lor trepte (din 7) nicimacar pe declinarea hardcore a seriei, nutresc speranta ca Ford n-o sa-si refuze un raport macar unitar, daca nu chiar supraunitar a treptei a 6-a in transmisia lor cu 8 trepte.
Zic ca-i obligatoriu.
--------------------------------------------------
Leergewicht 1620 kg
Estimez ca Ford poate mult mai bine la masa proprie, trebuie sa faca pe naiba-n patru si s-o mentina macar sub 1550 kg.
Pana si ditamai Porsche, cu al sau 992 GT3 RS (6:49), a rulat ultima jumatate a turului in galopul de record avand parbrizul murdar dupa ce a *anesteziat* un păsăret, neavand, "dintr-o regretabila eroare", macar cativa mililitri de lichid de parbriz, element care reconfirma faptul ca masa masinii este definitorie, fiecare kilogram in plus reprezinta un handicap, pana la urma micile amanunte fac diferenta intre celebritate si anonimat.
-------------------------------------------
Gewichtsverteilung 48,9 / 51,1 %
Ford se lauda cu un echilibru perfect pe punti, 50 % - 50 %, cel putin asa sustin in mapa de presa, chiar daca are de "camuflat" un 5.2L montat, cum altfel, in spatele axei anterioare, deci si pe acest aspect avantajul inclina in proportie minuscula dar incontestabila spre Dearborn.
-------------------------------------------
Felgengröße 10 J x 19 / 12 J x 20
Reifenmarke / Typ Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO
Reifen 285/35 R 19 / 335/30 R 20
Aderenta mecanica este covarsitoare, din nou, in favoarea GTD-ului, cel putin la cea frontala diferenta este de-a dreptul obscena.
-----------------------------------
Grundpreis 343.910 €
(auto motor und sport)
Din perspectiva pretului, ce sa zic, un rezultat de egalitate ramane echitabil. :-))
Chiar daca (poate) ma hazardez, tin neaparat sa afirm ca avem de-a face cu un alt moment istoric pentru competentele Ford, dupa sase decenii de la realizarile de exceptie ale GT40, a venit momentul ca Ford sa redevina etalonul, dar sub nicio forma oriunde, ci cucerind un alt traseu mitic al motorsportului acolo unde chiar conteaza cu adevarat, in Europa.
Daca reuseste sa bata AMG GT Black Series, chiar imi scot spaca in fata DTM-ului. Iar partea cea mai tare este ca chiar are sanse s-o faca.
Precedentul il au cand au distrus concurenta in 1966, de ce nu si acum?
Intotdeauna am gasit fascinanta competitia tehnologica dintre firme sau natiuni. Iar americanii sunt o forta imbatabila cand isi pun mintea sa faca ceva.