Elon Musk a organizat luni seară un webcast în care a oferit informații despre dezvoltarea sistemelui Autopilot pentru Tesla.
Oficialul american a publicat un clip video în care arată modul în care funcționează sistemele semi-autonome pe modelele Tesla și dezvăluit că acestea utilizează un nou chipset hardware care a fost dezvoltat de Samsung. În ciuda faptului că este promovat drept "Full Self-Driving", sistemul are în realitate funcții autonome de nivelul 3 din 5.
Cu toate acestea, Musk a făcut și câteva predicții optimiste pentru perioada următoare, afirmând că Tesla va lansa anul viitor taxi-uri autonome în câteva regiuni din Statele Unite. "Probabil că peste doi ani vom face o mașină fără volan și pedale", a mai precizat el în cadrul webcast-ului.
Interesant este că Ford a anunțat cu câțiva ani în urmă că va lansa o mașină autonomă fără volan și pedale tot în 2021, însă oficialii au admis recent că predicția a fost una prea optimistă, care nu se va materializa într-un interval de timp atât de scurt.
În plus, Musk a făcut o serie de declarații lipsite de profesionalism la adresa rivalilor din industria auto. "Mesajul fundamental pe care ar trebui să-l înțeleagă clienții este că, din punct de vedere financiar, este o nebunie să cumperi orice altceva în afară de Tesla.
Este ca și cum ai cumpăra un cal", a mai precizat el.Via Autoblog
Iar despre ce merita sa cumperi, dpdv vedere financiar, eu zic sa mai asteptam cativa ani sa ne convingem.
Curios, bogatii isi cumpara si Tesla si cal!
Cel putin in Germania.
2. LIPSA AUTOSTRAZILOR dauneaza grav sigurantei rutiere.
Tocmai din aceste motive principale, in Romania, anul trecut, au murit aproape 1.900 de persoane.....DUBLU fata de media europeana
Vezi articolul de mai jos
http://www.ziare.com/stiri/accidente-rutiere/5-romani-mor-zilnic-in-accidente-rutiere-sosele-noastre-raman-cele-mai-insangerate-din-intreaga-ue-1558454
MASINILE AUTONOME - chiar daca unii nu cred INCA acest lucru - VOR FI MULT MAI SIGURE decat soferii de astazi ,ocupati sa vorbeasca la telefon, ultra-grabiti, obositi, stresati, beti, drogati, preocupati sa dibuiasca politistii ascunsi prin cele mai neobisnuite locuri, etc.....
In aritmetica paralela a lui Musk e un paradox faptul ca nu au dat faliment toti producatorii auto din lume de cand face Tesla masini de 2 ori mai ieftine si mai multe decat concurenta si care merg gratis primul milion de km.
Gizas!
In SUA nisa electricelor s-a cam umplut si acolo sunt mult mai ieftine decat in UE chiar cu subventiile in diminuare si pe cale de disparitie pe alocuri. Ramane sa vedem cat de repede se va umple nisa in Europa unde Tesla e mult mai scumpa (transport, TVA, alte taxe) si unde majoritatea masinilor vandute sunt compacte si subcompacte cu pret mediu de 15-20k euro.
Sunt motive serioase pentru care toyota, desi au 20 de ani de experienta cu hibrizii si electrificarea, nu s-au aruncat sa faca electrice pure. Motivele sunt bateriile. Prea mari, prea grele si prea instabile pentru masini de masa.