După ce a șocat populația orașului Los Angeles și numai anunțând că frustrarea de a sta blocat în trafic l-a făcut să înceapă săpăturile experimentale la un tunel care va avea rolul de a-i ușura drumul până la aeroportul LAX, Elon Musk și-a prezentat ieri o parte dintre ideile care ar trebui să revoluționeze transportul citadin într-o reuniune de nivel înalt care a avut în Dubai.
Conform fondatorului și CEO-ului Tesla, soluția care va duce la degajarea traficului din orașe ar fi o rețea sofisticată de tuneluri subterane. "Cred că soluția la congestia urbană este o rețea de tuneluri care să fie construite sub orașe. Nu mă refer la un plan 2D de tuneluri, așa cum se întâmplă în mod normal, ci la tuneluri care coboară multe niveluri sub pământ. Întotdeauna vei putea să cobori mai mult decât poți să urci. Cele mai adânci mine se află la o adâncime mai mare decât nivelul celor mai mari înalte clădiri din lume. Poți avea o rețea de tuneluri care are 20, 30, 40, 50 sau câte niveluri vrei să construiești. În aceste condiții, poți rezolva congestia din orice oraș din lume", a spus Elon Musk, prezent la World Government Summit din Dubai.
Evident, Elon Musk contientizează faptul că problemele costurilor și ale provocărilor tehnice și financiare sunt principalele obstacole pe care inginerii trebuie să le rezolve pentru ca acest tip de proiect să fie pus în practică. "Provocarea este faptul că trebuie să găsim soluția pentru ca tunelurile să fie construite rapid, la costuri mici și în siguranță absolută", a declarat oficialul american de origine sud-africană.
"Mașinile autonome vor fi ca lifturile"
În discuțiile care au avut loc în Dubai, Elon Musk a atins și subiectul mașinilor autonome, a căror apariție este considerată "inevitabilă" și "mai rapidă decât crede lumea în general". Musk a realizat chiar și o analogie pentru ca publicul să-și facă o imagine legată de impactul noii tehnologii: "Mașinile autonome vor fi ca lifturile. Îi vei spune mașinii unde vrei să mergi și te va duce acolo la un nivel extrem de ridicat de siguranță.
Va fi un tablou normal. În trecut, în lifturi existau operatori dedicați, erau oameni care mișcau niște leviere. Acum apeși un buton și totul pare absolut normal", spune Musk.via Newsweek
Hai ca nu mai e mult....
Nu este fezabil. Este o problemă de energie zero, exact ca la avioane.
Un automobil care are energie zero, pur și simplu stă imobil, devine cel mult un obstacol într-un anumit punc, pe când un aparat de zbor cu energie zero, se prăbușește, urmând un impact inevitabil cu solul.
Statistic dacă vor fi multe aparate zburătoare într-un mediu urban și dacă se defectează ceva la ele, alea devin un pericol mortal.
Asta fără să aduc în vedere eventualele ciocniri între aparate. Deci nu va merge.
- siguranta. sa ne inchipuim un accident intr-un tunel, la 4 - 5 kilometri de punctul cel mai apropiat de acces. Cat de dificila este, intr-o astfel de situate, interventia echipelor de salvare...
- factorul psihologic. Chiar si persoanele care nu sufera de claustrofobie nu se simt in largul lor atunci cand parcurg, intr-un tunel ingust, un traseu care dureaza mai mult de 10 minute. Eu unul, nu mi-as dori o astfel de experienta. Prefer sa am cerul liber deasupra mea.
Nu pun la socoteala costurile imense legate nu numai de constructia, ci si de aerisirea eficienta a unei asemenea retele de tuneluri, chiar daca prin ele ar circula numai masini electrice, care nu scot gaze de esapament...
In fine, cred ca Musk va avea mai mult succes cu Hyperlink...