CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Grupul Volkswagen anunţase săptămâna trecută că 11 milioane de maşini ale brandurilor sale beneficiază de aportul ilegal al unui program care detectează şi manipulează testele oficiale de emisii şi de consum, aflăm astăzi că în această cifră sunt incluse 2.1 milioane de maşini Audi vândute la nivel mondial.
Conform statisticilor oferite de marca din Ingolstadt, 1.42 milioane de maşini dintre acestea au fost vândute în Europa de Vest, 577.000 ajungând în garajele clienţilor germani. Per total, 13.000 de unităţi Audi afectate de software-ul mincinos au fost vândute în Statele Unite, ţară din care a început scandalul care a dus la demisia lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen.
În lista de modele afectate sunt incluse diferite motoare TDI Euro 5 montate pe modelele A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 şi Q5 şi vândute între anii 2008 şi 2015. Conform primelor informaţii oficiale, actualele motoare Euro 6 de pe modelele mărcii germane nu intră sub incidenţa acestui caz.
via Reuters
Oricum un mare semn de intrebare este ca absolut nici un constructor nu le da in cap celor de la VW acum cand sunt la pamant. Toata lumea inearca sa evite acest subiect si prefera sa nu comenteze nimic. Nu stiu daca ori de teama ca poate nici ei nu sunt chiar "usa de biserica", ori din respect si fair play fata de concurenta.
Mai mult ca sigur toti constructorii implicati vor ajunge la o intelegere de nondivulgare in spatele usilor inchise!
Cei de la Vw au fost descoperiti dintr-o" eroare ecologista" - data viitoare nu se va mai intampla! :)
Nu s-a vorbit până acum despre furnizorul soft-ului, dar se vorbeşte în presa germană despre faptul că Bosch ar fi notificat VW încă din 2007 că acest soft este unul experimental şi că e ilegală montarea sa pe maşinile de serie.
Nu se cunoaşte însă provenienţa soft-ului. Poate fi extern sau poate fi in-house. Nu a vorbit nimeni despre asta până acum, probabil că ne vor lămuri ei săptămâna asta, când anunţă şi măsurile pe care le vor lua pentru rezolvarea maşinilor aflate în circulaţie.
Daca vrei sa fii nationalist, atunci te costa fratica !
Si cand ei si-au luat Haudi pentru caii putere, sa vad acum daca o sa le convina sa le taie din caluti ca sa se alinieze la standarde.
Tot se faceau aici comparatii directe intre Audi - Bmw - Mercedes si alte marci premium. De fiecare data astia germani cu 3 oua ieseau cu mai multi cai, consum mai mic si super performante si toti ziceau ca e datorita tehnologiei germane avansate. Avansate de Bosch care a facut softul pacalici =))
Care aveti un Audi de vanzare full option. Va dau 50 de euro pe el. Oferta limitata, ca maine nu vi-l mai ia nimeni :)
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Problema mare nu e ca mint si polueaza mai mult ca altii.
Se pare ca masinile germane sunt varza si la motoare.
Dar cine sa priceapa ? Haudistii, BMW-istii si VW-istii ?
SI studii din astea sunt an de an publicate, dar li se face atata reclama la masinile germane de zici ca sunt cele mai fiabile si cele mai bune.
In toate testele vezi ca ele ies mai bine decat concurenta si te intrebi cum ???
Pe langa softuri mincinoase ei fac si reclama mincinoasa ca fii cei mai rotunzi.
Ceea ce unii stiu demult, altii abia citesc si o sa le mai ia vreo cativa ani pana se trezesc.
Pentru cei ce nu au vazut inca ultimul top referitor la satisfatia clientilor germani:
http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds
Vedeti ca faimosul TRIO premium german Audi-BMW-MERCEDES se bate pentru ultimele locuri.
VW a manarit motorul 2.0 tdi ca sa scota 140 cp, 2.0 tdci sau 1,7crdi de 150cp sunt curate ca lacrima ;). BMW 3.0 diesel triturbo 381 cp rasufla trandafiri pe teava de esapament.
Deh ..VW si-a luat-o pentru era prea sus. Nu pentru ca polueaza. Plus ca au si de unde sa plateasca. Daca se luau de Ford europe sau Opel... erau in faliment intr-o zi.
Nu ştim încă ce măsuri vor lua cei de la VAG pentru remedierea maşinilor. Deci orice fel de ipoteză poate sau nu să fie reală. Eu spun că în proporţie de 99% nu se va schimba nimic la nivelul puterii şi performanţelor motoarelor afectate.
Cu resoftarea nu poti face minuni pentru ca nu ai cum sa schimbi fizic nimic. Trebuie o reproiectare a motoarelor cu probleme (1.2, 1.6, 2.0). Reproiectarea e de durata, nu se poate face peste noapte, iar VW trebuie sa rezolve problema urgent. Altfel vor avea pierderi zilnice pe burse (chiar si asa la cate procese vor avea cu clientii - mai ales in America - amenda de 18 miliarde $ vehiculata initial se va dovedi infima fata de platile finale).
Întrun articol publicat de "Die Welt" se menționează care ar fi valorile adevărate ale noxelor ale câtorva modele fabricate iîn Europa, iar VW nu este printre primii..
http://www.welt.de/wirtschaft/article146949726/Das-sind-die-groessten-Trickser-der-Automobil-Branche.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_facebook
Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii"
editie 2016