După ce anul trecut a lansat noua generație a lui Seria 7, BMW se pregătește să dezvolte versiuni alternative ale lumuzinei sale prin excelență. Iar pentru a reuși să se ridice la nivelul ofertei rivalilor de la Mercedes, care oferă 6 versiuni diferite ale lui Clasa S, bavarezii vizează dezvoltarea unor variante de caroserie al căror scop va fi de a extinde orizonturile așteptărilor clienților acestui tip de modele.
Am scris deja despre varianta super-luxoasă care se va integra în gamă între versiunile "normale" ale lui Seria 7 și gama Rolls-Royce, însă jurnaliștii agenției de presă Automotive News susțin că BMW dezvoltă în secret o versiune coupe a limuzinei sale. Modelul nu este deloc dificil de intuit, pentru că Mercedes-Benz Clasa S are deja în gamă o astfel de versiune. Conform surselor interne citate de Automotive News, proiectul se află încă în stadiul de secret, iar produsul dezvoltat urmează să fie disponibil pe piață în cursul anului 2019.
Decizia de a dezvolta pe orizontală linia de versiuni de caroserie a lui BMW Seria 7 vine după ce bavarezii au reușit să dubleze vânzările lunare ale modelului lor în urma lansării noii generații, fără a se putea însă atinge de volumul total al lui Mercedes Clasa S, care se vinde cu 40% mai bine la nivel mondial.
Conform analizelor germanilor, acest lucru se datorează mai ales efectului pe care îl au în gamă variantele noi ale limuzinei Mercedes: Clasa S Coupe, Clasa S Cabrio și Mercedes-Maybach Clasa S, ultima o variantă de lux a modelului.Extinderea gamei, soluția pentru a contracara concurența
"Seria 7 nu a reușit să genereze același efect «wow» pe care l-a avut lansarea celei mai recente generații Clasa S. Îi lipsește acel ceva care să-l scoată în evidență în lupta directă cu rivalul său", spune Jurgen Pieper, analist auto al Bankhaus Metzler Frankfurt. Conform informațiilor la care au acces cei de la Automotive News, BMW pune lipsa de vitalitate a vânzărilor lui Seria 7 în raport cu cele ale lui Clasa S pe seama designului fad și a tehnologiei avansate în zone de care clienții nu sunt foarte atrași, cum este cea a controlului sistemului audio al mașinii prin gesturi.
Prin comparație, noul Audi A8 se va lansa în cursul anului viitor și vrea să devină prima limuzină care reușește să se conducă singură pe șosele, pe autostrăzi și în traficul urban aglomerat.
"Noul A8 va reprezenta un salt destul de serios la nivel tehnologic față de actualul model", spune Stuart Pearson, analist BNP Paribas Londra.
Comentarii (1)