Nissan: "Vrem să vindem 1.5 milioane de maşini electrice până în 2016"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 24.10.2011
Deşi vocile din industrie sunt reticente în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei maşinilor electrice la nivel mondial, Nissan a anunţat astăzi oficial că va lansa şapte noi modele de acest tip până în 2016. Ţinta: locul întâi pe segmentul electricelor.

Esential

15.000 de exemplare Leaf a vândut Nissan până astăzi. Modelul japonezilor a câştigat anul trecut tilul "European Car of the Year".
1.500.000 de maşini electrice plănuieşte Nissan să vândă în toată lumea până în 2016. Până atunci, niponii vor mai lansa şapte noi modele electrice.

Deşi piaţa maşinilor electrice începe de abia acum să deschidă ochii în Europa şi în lume, japonezii de la Nissan au planuti mari în ceea ce priveşte cifrele de vânzări ale maşinilor lor cu emisii zero. Într-un comunicat de presă emis astăzi, Nissan anunţă oficial că vrea să devină liderul mondial al vânzărilor maşinilor electrice până în 2016, planul niponilor vizând vânzarea a nu mai puţin de 1.5 milioane de electrice până atunci.

"Din ce în ce mai mulţi clienţi comandă produse care se aliniază la propria scară de valori, iar aici includem şi maşini cu o amprentă de carbon redusă. În acelaşi timp, noi dezvoltăm tehnologii mai verzi şi mai eficiente în fabricile noastre. Nissan vrea să fie parte din soluţia care duce spre o societate sustenabilă de dragul planetei", a declarat Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, într-o conferinţă de presă care a avut loc azi.

Nissan a vândut până acum 15.000 de exemplare ale modelului full-electric Leaf la nivel mondial.

Constructorul japonez are în vedere însă lansarea altor şapte modele 100% electrice, unul dintre ele fiind astăzi în curs de dezvoltare cu ajutorul partenerilor strategici de la Daimler. 

via | Nissan

Comentarii (8)

  • ce? sper sa nu fie vorba de 1.500.000 de cartofi dastea nissan bleah. poate un gt-r electric ceva.dar asa no way
    9 21
  • GreenReport
    Bravo Nissan!
    Exceptand copiii teribilisti de pe site-ul asta, eu zic ca sunt destui sustinatori ai schimbarii lumii in bine. Odata ce le vom vedea pe strazi, cu siguranta reticenta unor oameni va disparea
    22 6
  • Nissan
    Total de acord cu GreenReport : Bravo NISSAN ! O marca responsabila si respectabila ! Producatorii japonezi in general dau dovada de mult mai multa responsabilitate si maturitate decat cei europeni (fara ca asta sa insemne ca produc masini fara 'feeling'). Referitor la reticente : nu as avea niciuna in a conduce un Prius de exemplu : mai ales ca din ce am vazut Passat 2.0 TDI nu e semnificativ mai rapid in demaraj ...
    16 4
  • da...sa schimbam lumea in bine CA MASINILE SUNT RAUL SUPREM .DAR AVIOANELE SI VAPOARELE CARE ELIMINA INFINIT MAI MULTE NOXE DECAT UN S 63 AMG IN FORJA MAXIMA NU CONTEAZA. SA SCHIMBAM LUMEA HAIDETI CU TOTII ... ESTI PENIBIL VISEZI FLORICELE SI FLUTURASI. TREZESTE-TE IN P... LA REALITATE COPIL NAIV
    10 18
  • @GTS
    Nu avioanele si vapoarele produc smogul din orase.

    Sutele de masini & camioane cu motoare mari, aflate intr-un perpetuum mobile langa casa ta, produc mai mult rau decat orice vapor la mii de km distanta.
    19 3
  • In Danemarca, subventia pt o masina electrica depaseste 20.000 E si s-au vandut pana acum doar cateva sute. Asa ca multa bafta Nissan.
    Eu sunt PENTRU schimbare, dar sa dau peste 30k euro pe ceva gen Matiz care ma tine doar 80 km si tb sa stau sa incarc dupa aceea nu stiu cate ore, doar ca sa ma duca pe mine si o mana de sacose, asta n-o s-o fac. Si, dupa cum se vede treaba, nici majoritatea clientilor. Iar caratul asta de baterii de sute de kg in secolul 21, dupa mine, mi se pare absolut penibil, la o distanta de 100 de ani dupa ce au iesit pe piata primele masini electrice.
    3 9
  • @dani
    Ai multe informatii false si idei preconcepute... Un Nissan Leaf e ~28.000euro si este in clasa compacta (nu mica, nu mini). Deasemenea autonomia e de ~160km , nu 80. Studiile au aratat ca majoritatea oamenilor fac intre 100-150km zilnic. Si care-i faza cu "caratul bateriilor" ?! Masinile normale nu au motoare cu ardere interna cu aceeasi greutate? Sigur ca au!

    Indiferent ce zici tu, motoarele termice au un avans tehnologic de peste 100 ani. Dezvoltarea serioasa a masinilor electrice a fost inceputa de Nissan la inceputul anilor '90.
    10 2
  • @dani
    In 6 luni s-au vandut aprox. 5000 de masini electrice doar in Europa. Ca orice tehnologie noua, masinile electrice sunt ceva mai scumpe la inceput. Sa te astepti la un boom al vanzarilor e gresit in conditiile in care piata nu e inca maturizata, iar infrastructura de incarcare e slab dezvoltata. Asta cere rabdare si incredere ca putem schimba ceva.

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-inventat-sistemul-care-incarca-masina-electrica-in-10-minute-41069.html

    http://www.automarket.ro/stiri/franta-renault-ii-vinde-statului-15600-de-vehicule-electrice-40921.html
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru