Vestea legată de faptul că Nissan a cumpărat 34% dintre acțiunile Mitsubishi și a devenit cel mai mare acționar al companiei care produce mașini rivale direct pe unele segmente de piață a venit pe neașteptate săptămna trecută. Mișcarea orchestrată de Carlos Ghosn a fost însă văzută ca una salvatoare în condițiile în care Mitsubishi se confruntă cu o criză de imagine accentuată după ce oficialii brandului nipon au recunoscut că au manipulat testele de consum oficiale ale unor modele vândute în Japonia. Acum, însă, Nissan se așteaptă la o perioadă complicată în care oficialii niponi trebuie să muncească la restabilirea imaginii mărcii Mitsubishi.
"Cea mai mare provocare este aceea de a sprijini Mitsubishi în propria schimbare, în creștere, în încercarea de a deveni profitabil și în restabilirea reputației companiei", a declarat Carlos Ghosn, CEO Nissan, după anunțarea achiziției. Oficialul care conduce și destinele alianței Renault-Nissan a continuat susținând că nu va grăbi debarcarea oamenilor care au conduc Mitsubishi până în acest moment, deși Nissan și-a câștigat dreptul de veto prin achiziție.
Chiar dacă mutarea nu a fost încă semnată, ci doar anunțată, efectul achiziției celor 34% dintre acțiuni în schimbul a 2.2 miliarde de dolari a fost unul pozitiv pe piețele financiare. Dacă acțiunile Mitsubishi au crescut cu 16% după anunț, valoarea de piață a celor de la Nissan a săltat și ea cu 4.1% în primele 24 de ore de la anunțul oficial.
http://www.telegraph.co.uk/business/2016/05/16/nissan-drawn-into-emissions-scandal-as-south-korea-fines-car-gia/
Exact ca si VW. Asteptam parerile "pertinente" din rep. Maldava.
@mascarescu, ai legatura.
PS Zambetul lui iliescu este identic cu zambetul minciunii de pe fata lui don carlo, din articol, (juranddu-se cu mana pe nisan). Nu este insa nici o problema. don carlo are bugetul Frantei la dispozitie, via "alianta Renault-nisan". Buget in care isi va baga mainile pana la umeri sa-si "rezolve" ragaiurile manageriale.
Nenea Ghosn..se aude acolo? Sau nu stii despre acest amanunt "minor"?!!
Nissan n-are nicio treaba pe cele mai importante piete. Piata europeana, americana si japoneza au cea mai mare experienta, iar autoritatile de pe aceste piete spun ca Nissan este curat.
Acum daca se trezeste o tarisoara precum Korea si vrea sa fie bagata in seama, asta-i altceva. Dar e putin ironic, ca aceeasi indivizi care radeau de produsele koreene gen samsung motors, acum sa le fie cei mai buni prieteni. Eu inteleg doar ca locomotiva tarii- Hyundai-Kia a cam ramas in urma, iar koreenii sunt disperati.
Scuza-ma, unde ai trait pana acum? Orice companie are nevoie de profit pentru a supravietui. Nu-i ONG si nici vreo organizatie filantropica.
Urasti profitul? Globalizarea? Liberul schimb? Simt cumva o nostalgie ceausista? Ceva, un Mao Zedong? Kim Jong-un? Huh?
In alta ordine de idei, eu sunt de parere ca discutiile ar trebui sa continue intr-o nota civilizata. Combativa, dar civilizata. Se pare insa ca unii nu sunt de acord. Se complac in mocirla, jigniri ("borfas" e un exemplu luat de la zarnasteanu) si comentarii ridicole, Asta e: traim intr-o societate libera si oricine poate sa treaca ce vrea, indiferent de nivelul de cultura. Totusi, chiar si intr-o societate libera exista reguli de bun simt.
Nu numai atat: Automarket are anumite reguli. In consecinta sper sa ia masuri si sa baneze elementele disonante.
O mutare sarlatana care sa-i asigure un mic avantaj pt ce va veni, faptul ca si nissan si renault au pacalit emisiile.
Alianta R-N e pe cale sa devina un jucator importat in Top 3 grupuri auto. Deci perspectivele sunt bune. Ghosn a spus ca va fi mai usor de reparat situatia Mitsubishi, decat a fost Nissan in 1999. Daca nici el nu se pricepe...! O dovada de bunavointa e ca a spus ca-l lasa in continuare la conducere pe Osamu Masuko, actualul CEO Mitsubishi. E o afacere "win-win". Mitsubishi n-are de pierdut nimic.
Se pare ca tranzactia se va finaliza pana la sfarsitul anului.
EU authorities have concluded that Nissan vehicles they tested used no illegal defeat device.
Ce sa-ti spun, exact acum te-a gasit tonul bland si civilizat, dar la mizeriile zilnice ale lui @mascarescu taci ca porcu-n papusoi. Poti sa ne spui si noua care-i treaba cu ocaua mica?
Pentru cei care au remarcat numarul mare de voturi explicatia este simpla. @mascarescu are timp sa stea toata ziua pe Automarket.ro. Are timp sa-si supravegheze comentariile, sa fie sigur ca propaganda masinilor japo este vizibila si orice comentarii denigratoare scrise (majoritatea de el insusi) la adresa masinilor germane sunt cu voturi maxime. In schimb tot ce este invers si orice comentariu la adresa lui dispare subit sub manuta harnica cu care da click-uri.
Sistemul de votare implementat de Automarket.ro a avut un rost, dar ca orice comunist, @mascarescu a gasit o modalitate sa foloseasca sistemul in scopuri personale. Pentru mine este clar ca NIMENI pe Automarket.ro nu are timp si nici prostia sa dea voturi multiple, cate zece odata, ore in sir, imediat dupa ce s-a resetat sistemul. Singurul care face asta este @mascarescu. Eu ma intreb, Automarket.ro gaseste normala situatia asta? Sunt oameni care-si iau din timpul liber sa-si spuna o parere iar unul care taie frunze la caini toata ziua, inunda comentariile cu aberatiile din noaptea mintii.
Eu mai intreb odata redactorii, deschis. Chiar conteaza click-urile atat de mult incat sa tolerati situatia asta?