Nissan vrea să recicleze bateriile mașinilor electrice: vechile baterii vor fi “readuse la viață” și vândute la jumătate de preț

de Petre Barac
Marti, 27.03.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan se pregătește să deschidă o fabrică în care va recicla bateriile de pe mașinile electrice ale căror performanțe nu mai sunt la fel de bune. Japonezii spun că vechile baterii vor fi recondiționate și vândute pe piață la jumătate de preț față de o baterie nouă.

Constructorii auto caută metode prin care mașinile electrice să devină mai ieftine, iar durata de viață a bateriilor să fie prelungită. În unele cazuri, 20% din costul mașinii electrice este reprezentat de baterie, ca urmare a materialelor scumpe și greu de găsit.

Japonezii de la Nissan s-au gândit la o soluție pentru reducerea acestor costuri și vor să recicleze bateriile electrice în cadrul unei noi fabrici.

De acest lucru se va ocupa 4R Energy Corporation, un joint venture între Nissan și Sumitomo Corp, care va începe să recondiționeze bateriile litiu-ion de pe prima generație Nissan Leaf, începând cu luna mai.

Potrivit Reuters, bateriile vor fi vândute în Japonia pentru 300.000 de yeni (circa 2.855 de dolari), aproape jumătate din prețul de achiziție al unei baterii noi.

“Prin refolosirea acestor baterii, vrem să creștem valoarea reziduală a mașinilor electrice și să le facem mult mai accesibile,” a declarat Eiji Makino, CEO-ul companiei 4R, cu ocazia deschiderii fabricii din Namie, Fukushima.

Fabrica este amplasată la circa 5 kilometri de locul unde s-a produs accidentul nuclear de la Fukushima din 2011.

Potrivit japonezilor, fabrica va fi capabilă să proceseze 2.250 de baterii anual, iar “câteva sute” de baterii refolosite vor fi puse pe piață în primul an de funcționare.

Via Reuters

 

Comentarii (4)

  • va fi un esec total...
    chiar asa.
    0 15
  • reciclarea e una dintre solutiile de bun simt. Totul se reduce (si cand vine vorba de reciclare) de raportul cheltuieli vs beneficii.

    Acum ce sa fac, sa cred parerea unui no-name habarnist sau o companie a carei decizie este luata in urma unor analize serioase dpdvd financiar?

    chiar asa
    15 3
  • asta spune cat de departe au ajuns cu bateriile si vanzarile, daca deja se gandesc la sustenabilitate pe termen lung
    4 3
  • Mult din avantul capatat de masinile electrice este sustinut de guverne. Solutia in sine nu este inca sustenabila intr-un mediu concurential. De aia inca se cauta solutii si variante prin care sa se poata reduce costurile.
    Daca se mentine interesul, in curand probabil ca o sa apara si solutia aia care sa se justifice economic.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru