Nissan va lansa cel mai ecologic motor pe benzină din lume pe noul Micra
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii Nissan au anunţat că vor lansa un nou motor pe benzină pentru Micra. Acesta re o cilindree de 1.2 litri şi funcţionează în ciclul Miller. Noua unitate beneficiază de injecţie directă, distribuţie variabilă şi metale şi tratamente care oferă un coeficient extrem de scăzut de frecare la interior. Unitatea de 1.2 litri oferă un nivel de putere echivalent cu cel al unui motor de 1.5 litri şi un consum de carburant mai scăzut decât al unei asemenea propulsor graţie unui compresor mecanic.
Noul motor al lui Nissan Micra dezvolta 94 CP şi 140 Nm, în timp ce emite doar 94 grame de CO2 per kilometru. Astfel, avem unul dintre cele mai puternice motoare cu trei cilindri de pe piaţă, care oferă un cuplu motor superior chiar şi unităţilor aspirate cu 1.6 litri în cazul unor altor constructori, în timp ce emisiile de CO2 sunt cele mai reduse din rândul autoturismelor cu motoare pe benzină. Nissan Micra va folosi un compresor mecanic Eaton TVS R410, destinat motoarelor care au o cilindree între 0.5 şi 1.4 litri.
Ciclul de combustie Miller reprezintă o versiune derivată a ciclului otto.
Diferenţa principală dintre cele două cicluri de combustie este reprezentată de existenţa aşa-numitului "al cincilea timp de combustie". În mod normal, un motor care funcţionează în ciclul otto(pentru un autoturism modern) are patru timpi de combustie: admisie, compresie, ardere şi expansiune, evacuare. Ciclul Miller implică o fază suplimentară care are loc în timpul ciclului de compresie, respectiv păstrarea supapelor de admisie deschise în timp ce pistonul urcă. Supapa de admisie se închide în momentul în care pistonul a urcat la 20-30% din cursă, iar un compresor mecanic de tip roots sau twin-screw realizează surplusul de putere şi cuplu motor la turaţii joase necesar funcţionării la sarcini parţiale şi turaţii joase.Diferenţa principală dintre ciclul Atkinson şi ciclul Miller este reprezentată de folosirea unui compresor mecanic. Motoarele care funcţionează în ciclul Atkinson sunt găsite pe hibrizi, care compensează puterea pierdută prin păstrarea supapei de admisie deschisă în timpul compresiei prin amplasarea unui motor electric, în timp ce motoarele care funcţionează în ciclul Miller folosesc un compresor mecanic.
Motoarele care funcţionează în ciclul Miller sunt mai eficiente decât unităţile otto echivalente deoarece temperaturile din camera de combustie sunt mai scăzute graţie compresiei scăzute şi a presiunii mai mari.Via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Nissan in Romania
-
Nissan 370Z facelift (2013-prezent) Preţ: 45.560 - 49.590 €
-
Nissan Juke (2014-prezent) Preţ: 15.150 - 28.690 €
-
Nissan Leaf Preţ: 33.990 - 38.900 €
-
Nissan Micra Preţ: 11.990 - 17.440 €
-
Nissan Navara Preţ: 30.130 - 40.660 €
-
Nissan Pulsar Preţ: 15.840 - 21.750 €
-
Nissan Qashqai facelift Preţ: 18.450 - 33.720 €
-
Nissan X-Trail facelift Preţ: n/a - 38.490 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
altfel comresorul nu mai are pe unde introduce "surplusul de putere "
In the Miller cycle, the intake valve is left open longer than it would be in an Otto cycle engine. In effect, the compression stroke is two discrete cycles: the initial portion when the intake valve is open and final portion when the intake valve is closed. This two-stage intake stroke creates the so called "fifth" stroke that the Miller cycle introduces. As the piston initially moves upwards in what is traditionally the compression stroke, the charge is partially expelled back out the still-open intake valve. Typically this loss of charge air would result in a loss of power. However, in the Miller cycle, this is compensated for by the use of a supercharger.
Ideea e ca nu avea cum să fie deschisă supapa de evacuare în timpul ciclului de compresie deoarece vorbim de o supapă "menţinută deschisă". Din moment ce înainte de ciclul de compresie vine ciclul de admisie, ghici ce supapă rămâne deschisă.
Mulţumim pentru antenţie.
Mare smecherie, ce a aruncat Mazda la gunoi acum 8 ani reinventeaza Nissan :) :)
Sistem inovator :) :) invetat de dl Miller in anii '40
Suzuki Swift 1.2 aspirat 4 cilindrii Otto are 94 de cai putere.
Corsa 1.2 aspirat 4 cil Otto are 85 de cai putere
Da, jucaria aia de Micra e masina perfecta ca sa para motorul mai plin de viata
O sa consume cat un 1.6 dar nu se apropie nici macar de puterea unui 1.6 aspirat ..... modern, nu gen Logan.
Draga Automarket un 1.6 aspirat din zilele noastre, are 155 - 160 Nm
Or fi mai eficiente dar sunt mai scumpe de realizat si se pierde foarte multa putere in plaja inferioara de turatii.
Deci, ce castigi la eficienta pierzi apasand pe acceleratie.
Doar am constatat un lucru...atat.
Stii care este "Green Car of the Year 2009"? Dar care este "Green Car of the Year 2010"? Cand vei gasi raspunsurile la aceste 2 intrebari, vei gasi si raspunsul la intrebarea "ce IQ are edi80" (mult sub 80 oricum)...
Tu ai habar pe ce lume traiesti sau acum ai aterizat pe planeta asta?
A zis ca nemtii n-au nici o treaba cu ecologia si eu ti-am spus ceva in comentariul precedent. Singurul lucru pe care ai fost in stare sa-l faci a fost sa schimbi subiectul in mod grosolan de parca ai fi cazut pe scari...Si ai adus in discutie alt subiect fals, (foarte drag unui numar mare de ghertoi si de fanatici antiVAG) intr-un limbaj de copil de scoala speciala.
Daca aveai 1 miligram de bun simt, ai fi recunoscut si tu ca ai spus o prostie dar, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, nu-i asa edi?
Aia cu ecologia nemtilor. Inca nu ai recunoscut acest lucru.
Dupa care ai spus o prostie (aia cu fiabilitatea VW). Nu stau sa-ti explic...se vede clar ca ar fi inutil.
Inainte de a cere respect, mai bine ai arata tu nitel respect. Ai putea incepe prin a-ti recunoaste greseala grosolana.
setea de extindere si de vanzare a cat mai multor unitati si implicit a profitului i-a facut sa comita erori mari!! ai ideea unde se fac maj injectoarelor pt vw,audi,skoda??si pompe de injectie pt audi?si mai ales de cine??
Mai ales daca nu-ti recunosti greseala cu ecologia nemtilor.
Cu mult timp in urma am spus ca VAG scade la capitolul fiabilitate laolalta cu ceilalti fabricanti de masini. Dar sta inca bine comparativ cu majoritatea. Faptul ca pica injectoare si pompe multe nu se datoreaza neaparat fabricantului. Da-mi pe mana orice masina timp de 5 zile si vii s-o iei inapoi cu platforma. La masina mea nu a cedat nici un injector, nici volanta, nici bascule desi mananca jar de numa`- numa`.
Fiecare om e liber sa faca ce vrea cu banii lui si in nici un caz nu este treaba ta sau dreptul tau sa comentezi acest aspect.
Asadar concluzionez ca ori ai un comportament de tzatza mahalagioaica ( moare de grija altora si e foarte atenta sa nu intre in colimatorul altor tzatze ) ori esti un dealer disperat de vanzari slabe.
eu personal am un seat leon si sunt ff multumit de el inca(are 50 de mii)
Atat ca e facut in Spania...
Edi n-are habar pe ce lume traieste (tot el a zis ca nemtii nu fac masini ecofriendly).
In ceea ce priveste fiabilitatea, baiatul asta iar a spus o prostie cam la fel de mare ca si cea spusa de tine precum ca VW e sub masinile franceze.
Ai actiuni la VW, esti inginer in detaliu sa cunosti fiecare surub din interiorul unui model VW? Daca nu, de ce esti intr-atat de ferm convins ca nu are nici un fel de problema VW si este atat de grozav?
Si invers, aceeasi intrebare...
Asta ai inteles tu din ce am scris? Ca VW nu are NICI UN FEL DE PROBLEMA?!? Iesi la o plimbare in aer curat si citeste ce am scris la 13.06...
apropo, daca ar fi spus o aberatie, ai fi transmis informatia mai departe, sau si cunosti modul de functionare al unui motor?