Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Nissan a dezvăluit conceptul IMQ care anticipează lansarea viitoarei generații Qashqai.
Pe lângă elementele de design, conceptul este important pentru constructorul japonez în special datorită sistemului de propulsie e-Power dezvoltat după modelul mașinilor electrice cu range extender (prelungitor de autonomie).
Astfel, sistemul e-Power dezvoltat de Nissan include un motor pe benzină cu un generator de energie, un invertor care transformă curentul continuu în curent alternativ, o baterie și un motor electric.
Motorul pe benzină este folosit exclusiv pentru a încărca bateria de înaltă capacitate și rulează în permanență la viteză optimă, ceea ce conduce la un consum mai eficient și la o cantitate mai mică de emisii comparativ cu o mașină care folosește doar motor tradițional cu combustie internă. Astfel, propulsia sistemului e-Power este asigurată doar de motorul electric, fără intervenția direcția a motorului pe benzină.
În cazul conceptulului IMQ prezentat la Geneva, sistemul e-Power are un motor pe benzină de 1.5 litri și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care generează echivalentul a 340 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.
Sistemul de propulsie e-Power este deja disponibil pe modelele Note și Serena comercializate pe piața din Japonia.
Constructorul a anunțat acum că e-Power va fi disponibil și pe modele de pe piața europeană cel târziu în 2022.Pentru moment, Nissan nu a oferit detalii despre modelele care ar putea beneficia de această tehnologie, însă oficialii mărcii au precizat că și-au propus ca în 2022 să vândă de cinci ori mai multe mașini electrificate comparativ cu datele din prezent.
Via Nissan
Ăștia reinventează locomotiva diesel-electric!
n-ar fi prima data cand americanii au avut in fata solutia dar nu au reusit sa profite
Greu tare cu japonezii ăştia... din noiembrie - decembrie 2017 se vând în Japonia. Era mai bine 2020, dar 2022... Mda.
Asta mi se pare de departe ca este solutia ideala cu singurul amendament ca as vedea motorul termic ceva mai mic, undeva la 500-800 cmc.
e-POWER with 1.5-liter turbocharged gasoline engine and multi-motor AWD
Output: 250 kW and 700 Nm of torque
Asta au dat publicitatii cei de la Nissan, deci cel mai probabil vor folosi ciclul Miller.
Nissan a reinventat "roata" hibrida.
Acest sistem este folosit de foarte multa vreme de Toyota la Prius (din 1997).