Nissan, Toyota, Honda şi Mitsubishi au semnat un acord prin care se obligă că contribuie la dezvoltarea reţelei publice din Japonia de staţii de încărcare pentru maşinile electrice. Deoarece acest tip de automobile au devenit din ce în ce mai populare în ţara Soarelui Răsare, cei patru constructori importanţi au hotărât să colaboreze pentru a dezvolta şi promova reţeaua de staţii de încărcare.
Nissan, Toyota, Honda şi Mitsubishi vor suporta o parte din costurile instalării de noi staţii publice de încărcare pe teritoriul Japoniei, iar guvernul nipon va contribui cu o serie de subvenţii. Constructorii auto vor colabora şi cu companiile care deja furnizează astfel de servicii în Japonia.
Reţeaua publică actuală de staţii de încărcare din Japonia are 1.700 de puncte de încărcare rapidă şi 3.000 de puncte de încărcare normală. Este număr este considerat insuficient şi se doreşte creşterea numărului de staţii de încărcare pentru automobile electrice la 8.000 de puncte de încărcare normale şi 4.000 de puncte de încărcare rapide.Pentru a atinge acest obiectiv, guvernul japonez pune la bătaie subvenţii în valoare de 100.5 miliarde yeni (1.2 miliarde dolari).
Japonia doreşte ca piaţa automobilelor electrice să atingă 20% până în anul 2020.Via carscoops
Renault nu prea are cu cine sa lucreze in Franta. E o piata competitiva diferita ca mentalitate, plus ca PSA n-are puterea necesara demararii unui asemenea proiect. Ce i-a adus in situatia asta au fost printre altele, cateva greseli strategice evidente:
NU aduci un "golf cart" de 35.000 euro pe o piata de mana a 3-a ca Romania. Ma refer ca Citroen C-Zero bineinteles. E total gresit. Masinile electrice trebuie sa capete aripi in tarile deja dezvoltate, tehnologizate si culturalizate. Apoi se raspandeasc in tarile slab dezvoltate. Toate astea costa. Costa mult sa aduci un model care e clar ca nu se va vinde cat sa atinga pragul minim de profitabilitate.
Dar chiar si in tarile dezvoltate PSA cu iOn si C-Zero au un dezavantaj major. Dupa cum am spus, in toate review-urile sunt privite ca niste "golf cart-uri". Si asta e rau, pt ca o masina electrica ca sa aiba succes trebuie sa ofere tinuta de drum si confortul unei masini conventionale.
Tocmai de asta Renault, cu un singur model - ZOE - desi e aparut mai recent, a reusit sa vanda cat PSA (iOn + C-Zero) la un loc. Nu mai vorbim de Twizy care intre electrice e best-seller in Europa...
In fine, realist vbind nicio masina electrica nu se vinde suficient de bine cat sa fie profitabila pe termen scurt, insa ar trebui sa ajute constructorii sa reduca costurile de achizitie si exploatare si mai mult. Deasemenea ar crea o "platforma" pentru ca ceilalti din jur sa-si dea seama care sunt beneficiile unei electrice in lumea reala.
Deci e o strategie pe termen lung.
http://www.youtube.com/watch?v=v3xwzfm6nLU
2 Renault Kangoo ZE................................270
3 Nissan Leaf............................................. 94
4 Renault Twizy.......................................... 61
5 Toyota Prius Plug-In.............................. 25
6 Smart Fortwo ED................................... 14
7 Mia Electric............................................. 12
8 Peugeot iOn........................................... 5
9 Opel Ampera......................................... 2
10 Citröen C-Zero...................................... 1