Nissan a prezentat la Geneva conceptul Sway. Acesta prefaţează înlocuitorul lui Micra şi vine cu un design inspirat de la fraţii săi mai mari. Standul Nissan prezintă şi noile 370Z Nismo, Juke RS Nismo şi GT-R Nismo.
Date tehnice
Nissan Sway
-
Lungime (mm)
4.010
-
Latime (mm)
1.780
-
Inaltime (mm)
1.385
-
Ampatament (mm)
2.570
Nissan Sway este numele conceptului pe care producătorul nipon l-a prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva. Acesta are dimensiuni corespondente clasei mici şi prefigurează potenţialul succesor al lui Micra.
Conceptul iese în evidenţă prin design-ul radical, inspirat de cel al fraţilor săi mai mari şi dus mai departe prin imaginaţia designerilor. Pe lângă portierele spate cu deschidere inversă, Sway are plafon "plutitor" printr-un artificiu de culoare al montanţilor şi se bucură de cel mai agresiv format al părţii frontale de la Juke încoace. Reprezentanţii Nissan declară că au aplicat ideile din spatele lui Juke şi Qashqai pentru acest concept în vederea dezvoltării unui viitor model de serie care să încerce să le replicheze rezultatele comerciale excelente ale acestora.
Partea frontală a lui Sway anunţă vremuri interesante pentru Nissan din punct de vedere estetic.
Conceptul Sway este exponentul unei potenţiale direcţii de design pe care ar putea să o urmeze Nissan în segmentul mic, dacă îşi va aplica noua filozofie de design în această clasă. Tocmai de aceea, conceptul Sway a fost desenat special pentru a fi pe placul europenilor, având un design ”emoţional”, cu muchii puternice şi forme atrăgătoare. Japonezii declară că Sway a fost desenat astfel încât să zguduie segmentul hatchback-urilor de clasă mică, un segment conservator al pieţei, prin liniile sale puternice, partea frontală cu design izbitor şi gama de culori generoasă. Altfel spus, Nissan pare că vrea să încerce o abordare îndrăzneaţă a segmentului hatchback-urilor de clasă mică printr-un model cu design emoţional, schimbând cu totul strategia folosită până acum.
Posteriorul lui Sway ar putea să aibă şi el o influenţă stilistică asupra succesorului lui Micra.
Caroseria lui Nissan Sway va avea o lungime de 4.010 milimetri, o lăţime de 1.780 milimetri şi o înălţime de 1.385 de milimetri. Aceste dimensiuni nu sunt neapărat relative pentru un viitor model de serie, dar ne confirmă ipoteza privind segmentul pe care vrea Nissan să-l abordeze cu varianta de caroserie inspirată de conceptul prezentat în premieră mondială la această ediţie a Salonului Auto de la Geneva.
Ampatamentul lui Sway este de 2.570 de milimetri, ceea ce îl încadrează între actualele
Micra şi
Note la acest capitol. Privind lungimea, lăţimea şi înălţimea, conceptul Sway se încadrează tot între
Micra şi
Note, fiind semnificativ mai mare decât
Micra, mai lat şi mai scund decât amândouă şi mai scurt decât
Note.
Nissan a lansat 370Z Nismo şi Juke RS Nismo la Geneva alături de GT-R Nismo
Esential
218
CP dezvoltă motorizarea lui Juke Nismo RS. În funcţie de transmisia aleasă, cuplul maxim asigurat este 280 Nm (MT6) sau 250 Nm (CVT).
344
CP asigură cea mai puternică variantă de serie a lui 370Z, disponibilă doar în versiune Coupe cu transmisie manuală.
600
CP oferă cel mai avansat şi rapid model de serie dezvoltat vreodată de Nissan, GT-R Nismo.
Standul Nissan de la Salonul Auto de la Geneva a prezentat, pe lângă conceptul Sway, variantele de serie ale lui 370Z Nismo şi Juke RS Nismo. Acestea vor debuta pe piaţa din România încă de luna viitoare şi reprezintă variantele de performanţă ale celor două modele ale producătorului nipon.
Cele două versiuni vor fi expuse în premieră mondială alături de GT-R Nismo, cea mai peformantă variantă a modelului supranumit "Godzilla". Acesta din urmă ajunge să dezvolte 600
CP în varianta Nismo, în timp ce 370Z asigură 344
CP şi Juke Nismo RS se mândreşte cu 218
CP.
Juke Nismo RS promite să fie cea mai sportivă variantă a acestui crossover oferită vreodată. Varianta nouă va fi disponibilă atât în versiuni cu tracţiune faţă, cât şi în versiuni cu tracţiune integrală şi este echipată cu un motor 1.6 Turbo de 218 CP şi 280 Nm. Variantele cu tracţiune faţă au diferenţial cu alunecare limitată şi transmisie manuală cu şase trepte, în timp ce variantele cu tracţiune integrală sunt oferite exclusiv cu noua transmisie CVT XTronic cu padele pe volan şi sistem de torque vectoring. În plus, această variantă a lui Juke va beneficia de echipamente suplimentare faţă de Juke Nismo, de un sistem de frânare mai performant, o suspensie revizuită şi de un şasiu cu un plus de agilitate şi cu o rigiditate torsională mărită.
Juke Nismo RS asigură 218
CP şi un aspect mai interesant decât al versiunilor standard.
Varianta Nismo a lui 370Z anunţă 344 CP pentru motorizarea V6 aspirată de 3.7 litri a acestui model.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 5.2 secunde şi modelul promite mai mult cuplu la turaţii joase şi o bandă de putere mai largă pentru deliciul şoferului.
Această versiune a modelului nipon este oferită doar în compania caroseriei Coupe şi a transmisiei manuale cu şase trepte. În standard beneficiază de un sistem de evacuare dublu realizat de Nismo, de o suspensie recalibrată pentru mai mult confort şi dinamism, precum şi de covoraşe interioare şi antifonare suplimentară pentru reducerea zgomotelor de rulare.
Varianta Nismo a lui 370Z este disponibilă doar pentru Coupe.
Nissan GT-R Nismo este cel mai puternic model de serie al mărcii japoneze oferit vreodată. El a fost modificat de inginerii diviziei Nismo pentru a livra 600 CP din unitatea V6 twin-turbo de 3.8 litri. În plus, pachetul aerodinamic a fost revizuit pentru a asigura o apăsare aerodinamică suplimentară de 100 kilograme la viteze mari şi suspensia a fost reconfigurată pentru drumurile exigente din Europa. Noul GT-R Nismo promite să asigure performanţe remarcabile pe toate drumurile asfaltate, după cum a demonstrat deja o versiune anterioară a acestuia în testele derulate pe Nürburgring Norsdschleife, "bucla lungă" a Iadului Verde.
El este GT-R Nismo şi are 600
CP.
Via Nissan
Tiida a fost un Logan mai rasarit. Dar nu stiu de ce te-ai ingrijora....toate semnalele de la Nissan arata ca cel putin dpdv al designului sunt pe cai mari.
Conceptul arata supe bine...dar sa nu uitam ca e doar un exercitiu de design. Modelul de serie va descumpani, firesc, doar daca il vom compara strict cu conceptul de la care a plecat.