Compania NMKV, un joint-venture între Nissan și Mitsubishi, pregătește un vehicul electric de oraș ce va fi lansat inițial pe piața din Japonia.
Cei doi constructori spun că vor să redefinească un segment popular în Japonia prin introducerea unor caracteristici specifice electricelor, precum accelerația rapidă, rularea silențioasă și liniștea din habitaclu, dar și prin tehnologii de asistență de ultimă oră.
Potrivit primelor informații oficiale, bateria noului vehicul electric va fi de 20 kWh, în timp ce autonomia nu este specificată. Nissan spune însă că va fi suficientă pentru “nevoile zilnice în Japonia”. O caracteristică importantă va fi posibilitatea alimentării locuinței cu energie electrică direct din baterie, în cazul situațiilor de urgență.
Dimensiunile viitorului vehicul (3,39 metri lungime, 1,47 metri lățime și 1,65 metri înălțime) îi vor permite să se miște cu ușurință prin traficul aglomerat. Prețul anunțat de Nissan va fi de aproximativ 15.000 de euro (2 milioane de yeni), după aplicarea subvențiilor acordate de stat.
Compania nu a oferit deocamdată informații despre o eventuală lansare a noului model și pe piața europeană.
Via Nissan
Sandero e mare pe lângă acest cub.
O să fie precum cea mai vândută maşină EV în China, care se vinde de ani de zile !!!!
Şi costă doar 4.000 - 5.000 $ !!
https://youtu.be/6Ytqr8T05OU
au ajuns japonezii să îi copie pe chinezi.
chinezii pot, restul ce asteapta, potopul?
Viitorul mașinii electrice pentru oamenii de rând : autonomie de 250km si încercare in 10min la un preț de 20000€ (rabla va dispărea in 5 ani maxim pentru ele), ceea ce nu este o drama, vor fi suficiente surse de încărcare
Cine poate sa dea peste 50000€, poate spera la vreo 500km, dar cu timp de încărcare mai mare.
Îți garantez de pe acum ca prețul de încărcare va fi la 80% din prețul combustibilului actual, aferent consumat pentru aceeași distanta.
Stai sa vedem cate termice se vor vinde înainte de impunerea lui €7, care vine obligatoriu cu hibrid, bănuiesc ca in 2023-2024 vânzările vor exploda, la fel si preturile. După părerea mea umila hibridul este o minciuna ca ajuta la CO2
La fel se va întâmpla si la orizontul lui 2030 cand vor fi numai electrice.
SH-urile le vor omora încet si sigur cu taxele.
Electrica fără o sursa de obținere a curentului nepoluanta este egal cu 0 pentru CO2. O eoliana performanta costa 2mil€, problema cea mai mare este logistica, ca s-o pui pe poziție, poți ajunge cu transport si montaj pe la 10mil€-12mil€ si îți trebuie câteva zeci de mii. Si toate vin la pachet cu un sistem unitar pentru Europa de stocare/distribuire a curentului (care se vor reflecta in prețul curentului), deci alte miliarde (de, vântul nu bate totdeauna așa cum ne-am dori)
:)))))