Din vârful clasamentului celor mai vândute modele electrice, Nissan își permite tot felul de experimente, unele extrem de spectaculoase. Bladeglider este unul dintre ele. O continuare a conceptului expus în anul 2013 la Salonul Auto de la Tokyo, Bladeglider a fost dezvăluit acum în Brazilia și promite să fie un vehicul electric cu dimensiuni inovative și o arhitectură unică.
Prototipul debutează cu o punte față îngustată pentru a oferi aerodinamică și stabilitate mai bune. Accesul în interior se face prin intermediul unor portiere cu o deschidere verticală mult mai amplă decât cea pe care o vedem pe modelele Lamborghini sau Ferrari mulțumită fixării balamalelor pe partea din spate.
Culmea, Bladeglider este și decapotabil, habitaclul fiind ranforsat cu o serie de bare de protecție care protejează habitaclul în caz de rostogolire. Interiorul este și el unul futurist. Configurația gândită de Nissan așează șoferul în față și alți doi pasageri în spatele acestuia. Mașina oferă o vedere panoramică datorită parbrizului arcuit.
vizibilitate posterioară excelentă, prin intermediul unor ecrane mari, montate în stânga și în dreapta volanului. Un volan inteligent, cu o mulțime de funcții și de informații.
Bladeglider nu are oglinzi retrovizoare. Acestea au fost înlocuite cu două camere video, montate în spatele roților față. Astfel se asigură o aerodinamică mai bună, dar și oPentru că vorbim despre constructorul cu cel mai vândut model electric din lume, Leaf, Nissan a echipat Bladeglider tot cu o propulsie verde. Ea a fost dezvoltată cu ajutorul englezilor de la Williams Advanced Engineering și presupune instalarea a două motoare de 130 kW pentru fiecare roată. Asta se traduce prin 268 de cai putere și un cuplu motor de 707 Nm.
Cu o masă totală de numai 1300 de kilograme, aceste resurse sunt suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde și pentru a atinge o viteză maximă puțin mai mare de 190 km/h. Energia este furnizată de cinci module litiu-ion cu o capacitate de 220 kW, răcite printr-un sistem special gândit de Williams.
Ținuta de drum este asigurată de un sistem Torque Vectoring Control, care este disponibil cu trei moduri diferite de rulare: Off, Agile și Drift.Noul Nissan Bladeglider a fost construit în două exemplare.
Unul va fi expus la Rio de Janeiro luna aceasta, iar celălalt va oferi senzații tari invitaților speciali.
Aierodinamica foarte posibil dar stabilitatea nu.
https://www.youtube.com/watch?v=lyON3M9P3eU
https://www.youtube.com/watch?v=c_INdbXMqsw
De unde le scoți, Bogdane?! Ce spui acolo? Mașina asta are opt motoare de 130 kW?!