Japonezii de la Nissan se bazează pe viitorul lor hatchback compact pentru creşterea cu un procent a cotei de piaţă în Europa până la finele anului 2016. Ultimul hatchback de segment C de la Nissan a fost Almera, scos din producție în urmă cu opt ani.
Ca să atingem cota de piaţă dorită, ne trebuie noi modele care să aibă succes comercial.Avem un produs bun şi este loc pentru el în gamă.
Trevor Mann
Şeful Nissan Europe
Nissan are aşteptări mari de la segmentul hatchback-urilor compacte, pe care în va aborda din nou cu un model pe care-l va construi în Spania. Japonezii vor să atingă o cotă de piaţă de 5% în Europa până la finele anului fiscal 2016, în contextul în care au avut o cotă de piaţă de 3.9% în decursul anului trecut pe aceeaşi piaţă.
Noul hatchback de la Nissan va fi lansat la Salonul Auto de la Paris, programat în luna octombrie a anului curent, iar constructorul japonez a investit 130 de milioane în fabrica sa din Barcelona pentr a-l putea produce în 80.000 de exemplare pe an. În tot acest timp, cei de la Nissan se aşteaptă ca hatchback-ul lor compact să nu afecteze vânzările lui Qashqai, deoarece clienţii sunt diferiţi şi canibalizarea respectivă are loc în gama multor producători fără efecte îngrijorătoare. Mai mult decât atât, şeful Nissan Europe, Trevor Mann, se aşteaptă ca vânzările lui Qashqai să rămână la nivelul de 200.000 de unităţi pe an în următorii ani.
Preţuri pentru noul Nissan Qashqai: start de la 18.690 euro
Respectivul hatchback este succesorul ideologic al lui Almera şi completează gama compactă a producătorului, compusă în prezent de modelul Qashqai.
La rândul său, Qashqai a fost propunerea Nissan în segmentul compact pentru a înlocui Almera, un pariu riscant făcut de strategii mărcii japoneze care a dus la un nou segment, care a devenit surprinzător de popular: SUV-urile compacte. De atunci şi până acum, Nissan a fost producătorul cu cele mai mari vânzări în segmentul respectiv, reuşind să comercializeze peste 1.5 milioane de unităţi Qashqai, deci strategii mărcii au fost inspiraţi în pariul lor din 2006.
Almera era hatchback-ul compact al celor de la Nissan, dar a fost scos din producţie şi lăsat fără înlocuitor în urmă cu opt ani.
Va fi interesant modul în care cei de la Nissan vor promova noul lor model în raport cu Qashqai, model introdus ca o alternativă la hatchback-uri. Între timp, reprezentanţii Nissan spun că profilul clientului care alege un Qashqai s-a schimbat, mai ales cu noua generaţie, deoarece acesta prezintă "o alură mai elegantă", care îi face pe aceştia să se aştepte să "fure" clienţi chiar şi de la mărcile premium.
Mai mult decât atât, şeful Nissan Europe spune că vânzările lui Qashqai se vor menţine la un nivel bun în anii următori fără nicio campanie agresivă de marketing care să implice reducerea preţului.
Tracţiunea integrală, bună doar pentru imagine: doar 10% dintre clienţii primei generaţii Qashqai au ales versiuni 4x4
Via AutomotiveNews (înreg.)
Cat despre Nissan, mult succes si sa invete din greselile trecutului.
Voi astia ultimii 2 cu comentarii...voi sunteti amatorii !
Nissan Almera a inceput sa se fabrice cu vreo 10 ani INAINTE de Tiida.