Anul 2015 a confirmat încă o dată apetitul europenilor pentru segmentul SUV-urilor. Vânzările unor modele de succes, cum sunt Renault Captur, Nissan Qashqai, Audi Q3 și chiar Volvo XC60 (toți lideri în segmentul lor) au ajutat segmentul SUV-urilor să înregistreze o creștere de 22% față de 2014, totalizând 3.05 milioane de mașini vândute.
Creșterea segmentului a fost considerabil mai mare decât cea a pieței auto europene, estimată la 8.1 procente. Numărul mare de SUV-uri care ajung la clienți de pe Bătrânul Continent a făcut ca acest tip de mașini să reprezinte 22% din totalul mașinilor vândute în Europa în 2015. O creștere de la 20% în 2014 și 17% în 2013.
Creșterea SUV-urilor se face în defavoarea mașinilor de familie, care au scăzut cu 11% până la aproape un milion de unități. 2016 se anunță a fi ceva mai bun, având în vedere că Renault tocmai a prezentat Scenic, iar Volkswagen Touran va fi disponibil pe toate piețele.
Segment |
Unități vândute în2015 |
SUV-uri mici | 1.038.910 |
SUV-uri compacte | 1.174.504 |
SUV-uri mari | 78.656 |
SUV-uri compacte premium | 238.880 |
SUV-uri medii premium | 311.673 |
SUV-uri mari premium | 211.163 |
TOTAL | 3.053.786 |
Creșterea SUV-urilor mici s-a ridicat la 36 de procente, ajutând segmentul să adune 1.04 milioane de clienți în 2015. Ford Focus.
Într-un mod similar, SUV-urile compacte au crescut cu 14%, ajungând la 1.17 milioane de unități livrate. Evoluția acestor două clase a fost chiar mai bună decât segmentul compact, cel mai iubit până acum de europeni. Acesta a avut o creștere de numai 5.7%, pusă și pe seama faptului că Volkswagen Golf a îmbătrânit deja. Chiar și așa, în 2015 s-au vândut peste 500.000 de unități, dublu decât cel mai apropiat rival,Segmentul european cu cea mai rapidă creștere este însă cel al modelelor electrice. În 2015 acesta a crescut cu 39% până la 84.547 de unități. Marea noutate este că Renault Zoe a devenit cel mai vândut model cu zero emisii din Europa în 2015, depășindu-l pe fratele de cocern Nissan Leaf. Tesla Model S a ocupat a treia treaptă a podiumului, urmat de BMW i3.
via automotivenews (înreg.)
n-are nici o relevanta, americanii au un anumit stil de viata, anumite necesitati, anumite caracteristici ale traficului, alte distante intre orase, etc
acum europenii vor SUV-uri de parca reteaua de drumuri devine mai proasta cu fiecare an si pe toti i-a apucat cheful de off-road usor. Preferinta catre SUV-uri n-are nici un corespondent intr-o necesitate imediata ci tine de moda....
eu am sa s-ar de moda asta si imi iau in 5 ani direct maxi-taxi iar dupa pensie un autobus
SEGMENT unitati vandute in 2015
MPV mici 354.425 (-15% fata de 2014= 414.931)
MPV comapct 906.300 (+4% fata de 2014= 872.685)
MPV mari 116.891 (-6% fata de 2014=124.968 )
TOTAL 1.377.616 ( -2%fata de 2014= 1412584
vezi
http://left-lane.com/car-sales-europe/car-sales-segments/
Nu am nimic cu mașina in sine, eu o băgam la categoria Cross-Over. Oricum nu îmi este clar, pana unde o numim o mașină Cross-Over si de unde începe SUV!?
Orice crossover este in acelasi timp si SUV. Crossoverele care sunt marketate ca fiind compacte sunt de fapt SUV-uri din clasa mica (B). Exemplul clasic ca tot e nr. la vanzar e Captur, care e un Clio umflat.
P.S. E crossover nu cross-over