Protecţia copiiilor a fost notată cu 83% din totalul punctelor disponibile, în timp ce protecţia pietonilor a primit 69%, valoare bună pentru un SUV.
Nivelul echipărilor de siguranţă activă a fost notat cu 79%. Ca să fi obţinut punctajul maxim la capitolul anterior, Qashqai ar fi trebuit să aibă în standard sistem de frânare autonom, dar acesta este opţional. La viteze mari, sistemul s-a comportat adecvat, pe când funcţiile sale la viteze mici n-au fost evaluate, din moment ce vorbeam despre un echipament care nu este standard. EuroNCAP a testat şi modul de funcţionare al ESP-ului, al sistemului de monitorizare a menţinerii benzii de rulare şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, toate respectând standardele impuse de organsimul internaţional.TESTUL SISTEMELOR DE FRÂNARE AUTONOMĂ
EuroNCAP a început testarea sistemelor de frânare autonomă, a căror idee este explicată în clipul de mai sus. Cercetările au arătat că 90% dintre accidentele rutiere sunt cauzate din vina şoferilor neatenţi, aşa că aceste sisteme ar putea fi cruciale în viitor. În lumea reală, asemenea sisteme reduc riscul de accident cu 27% şi duc şi la o reducere semnificativă a rănirilor grave şi a deceselor rutiere, în cazul în care accidentele respective au loc, deoarece sistemul are şi rolul de a reduce viteza atunci când accidentul nu poate fi evitat.
Începând cu anul curent, EuroNCAP a demarat testele şi pentru aceste sisteme de siguranţă, pe care organizaţia le consideră esenţiale pentru viitorul lumii auto, deoarece au un potenţial ridicat de a îmbunătăţi siguranţa rutieră. Sistemele de frânare autonomă au fost deja împărţite în trei categorii: utilizare urbană, utilizare interurbană şi pentru protecţia utilizatorilor rutieri vulnerabili, cum sunt pietonii şi bicicliştii. Prima categorie de sisteme verifică sistemele care funcţionează la viteze de până la 20 km/h, pe când a doua se concentrează pe cele care operează în plaja 50-80 km/h.
Via EuroNCAP
Nu pot sa nu remarc totusi ca VW tiguan nu are aceasta problema la testul din 2007 (tot Euro NCAP)
Daca intri in detaliile scorurilor din 2007, poti observa ca Tiguan are note usor mai mici dacat Qashqai. :)
In 2007, Qashqai obtinea cel mai bun scor din istoria EuroNcap, deci mai usor cu ridicatul in slavi pt Tiguan...chiar nu e cazul..!
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-05-28/nissan-qashqai-cea-mai-sigura-masina-din-lume.html
Gama Dacia obtine in prezent 4 stele Euroncap cu noua generatie, insa nu asta-i ideea...comparatia Duster-Qashqai e prosteasca din start...
Dacia produce masini de buget sau altfel spus segment low-cost, pe cand Nissan e o marca de volum cu standarde mai ridicate si preturi implicit mai mari. Ce sa mai vorbim de faptul ca unii n-au notiuni elementare a aceea ce presupune siguranta unor masini... structura cu deformare programata, celula de supravietuire, forte gravitationale etc.