Nissan a dezvăluit oficial o versiune sportivă a modelului Pulsar, lansat în toamna anului trecut şi în România. Versiunea a fost anunţată încă din luna mai a anului trecut şi este pusă în mişcare de un motor DIG-T de 1.6 litri, turbo, capabil să dezvolte 190 de cai putere. Este vorba despre acelaşi agregat de 190 de cai putere regăsit şi pe Juke.
Potrivit Nissan, unitatea este cea mai sportivă şi mai puternică opţiune existentă în gamă şi poate oferi celui de la volan un cuplu generos, de 240 de Nm pe o plajă de turaţii cuprinsă între 2000 şi 4000 de rotaţii.
Resursele sunt suficiente pentru a ajuta hatchback-ul japonez să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 7.7 secunde. Această performanţă ar putea fi îmbunătăţită în viitor de o eventuală versiune Nismo, creată să se bată cu Volkswagen Golf GTI.
Până atunci însă, e bine de ştiut că motorizarea turbo nou introdusă în gamă poate garanta şi un consum mediu de 4.75 litri/100 de kilometri şi emisii de 145 g/km.Cum era şi normal, aportul de resurse vine la pachet şi cu o serie de modificări mecanice.
Printre ele se numără o suspensie ceva mai sportivă, o caroserie rigidizată şi o direcţie a cărei precizie a fost îmbunătăţită. Amortizoarele spate au fost schimbate, iar jantele standard au fost înlocuite cu unele de 18 inch.
7,7 sec ? 0-100, destul de interesant. Asta inseamna ca la 250 de cai ar putea lua chiar 5,7 sec . Nu m-ar mira. Motoarele Nissan bat chiar si pe cele AMG sau M de la marcile ''consacrate'' . Ar fi interesant un Pulsar R de peste 500 cp care sa se pise de la distanta pe interminabila fraza ''etalonul clasei Golf R '' . De fapt e mult peste 500, Nissan ar reusi lucrul asta si cu 350 de cai.
De altfel , nu ti-ar strica nici ceva mai multa informatie despre modelele din clasa compacta iar performantele motorului de 190 cp nu sunt nici pe departe bune : cuplul motor corespunde , de exemplu, unor motoare de 150-170 cp de la concurenta ; performante asemanatoare au modele cu motoare 1.4 170 cp iar cele cu 200 cp sunt peste acest Pulsar si nu , nu vorbim de marci germane .
Cat despre motoare : Giulieta scoate performante asemanatoare din 1.4 da ? Dar i-a explica-mi mataluta cum e cu raportul de compresie mai scazut la Giulieta si fiabilitatea slaba ? De asta nu mai zici ? Prietene, motorul asta de 1.6 poate sa urce cu inca 300 de cai preparat fara probleme tehnice. Nu, nu asta era faza in postarea mea. Faza era ca Nissan cand scoate ceva cu sigla diviziei ''NISMO'' sau ''R'' face ravagii . Intelegi acum ? Motorizarea asta de 1.6 190 cp este doar asa ca o motorizare in plus. Asteapta sa vezi cat va avea un NISMO, sau un R autentic, ai sa-ti mierlesti pielea .
Baiatule , tu cred ca esti cel care dai dovada de imaturitate... pe langa faptul ca n-ai citit o carte in viata ta si ai un limbaj penibil limitat la o singura exprimare, imi dau seama ca-i o ceata totala in capul tau cand vine vorba de automobile...
In primul rand Golf 1.8 tsi are 170 cp, nu 160, in al doilea rand discutam de o cilindree superioara celui de 1.6 dig-t, deci un raport putere/ cilindree mai prost si consum mai mare pt vw. Eficienta - avantaj Nissan. Comparatia nu-si are rostul. Nu sunt in aceeasi clasa motoarele.