După ce Alianța a lansat un “nou model de cooperare în afaceri”, cu care speră să obțină produse mai eficiente și o mai mare competitivitate de piață, Nissan a publicat planul său pentru reorganizarea companiei.
În următorii 4 ani, constructorul nipon vrea să închidă fabrica din Barcelona și să reducă producția totală cu 20%, la 5.4 milioane de unități.
Nissan dorește o rată de utilizare a fabricilor mai mare de 80%, pentru ca “operațiunile să fie mai profitabile”. La nivel global, numărul de modele și versiuni va fi redus cu 20%, de la 69 la mai puțin de 55. Astfel, costurile anuale fixe ar urma să scadă cu 2.5 miliarde de euro.
Nissan se va concentra pe piețele din Japonia, China și America de Nord. În următorul an și jumătate, constructorul va avea 12 lansări de modele noi sau actualizări ale modelelor din gamă.
În anul fiscal 2019, producătorul a avut o pierdere netă de circa 5 miliarde de euro, iar vânzările au scăzut cu 10%, la nivelul de 4.93 de milioane de exemplare.
Via Nissan
iar la cit de necunoscatori si nerecunoscatori sint europenii sa nu va mirati de ce se concentreaza doar pe japonia china america poate si pe planeta marte numai pe europa nu.
Ce prostie !!!
Nu ştiu cine mai cumpără Nissan.... să le cumpere UK acolo
Prosteala aia cu „leader-follower” este modul în care Renault le-au zis japonezilor „Vă credeți pe cai mari? Da? Ia să vedem cum veți gestiona voi atât această pierdere uriașă, cât și cheltuielile cu cu dezvoltarea noilor modele!?”(pentru piețele din S.U.A., Japonia și China unde concurența pe piața auto e uriașă).
„Dacă veți reuși să aveți succes - va fi bine, fiindcă noi avem aproape jumătate din acțiunile Nissan. Dacă veți falimenta, iarăși va fi bine, fiindcă vă vom cumpăra pachetul majoritar de acțiuni și în noua companie „Le Nissan” toată lumea va vorbi franțuzește!”.
Pam-pam!
1. Mentin fabrica din Anglia (pentru productia modelelor Qashqai & Leaf).
2. Inchid fabrica modelului Juke (care nu va mai concura fabrica spaniola pentru RENAULT Juke).
Miscari asemanatoare sunt de asteptat si prin ograzile grupului VW (PORSCHE-AUDI-VW-SEAT-SKODA) sau PSA (PEUGEOT-CITROEN-OPEL-f. posibil FIAT)...
Nu m-ar mira ca, in continuare, sa creasca vanzarile MERCEDES BENZ si BMW-MINI....