Până în 2030, Nissan intenționează să devină o marcă pur electrică. Așa cum era de așteptat, această transformare nu se va realiza peste noapte, ci gradual. În centrul strategiei de electrificare a mărcii nipone regăsim tehnologia e-Power.
Pe scurt, vorbim despre un sistem de propulsie hibrid în care motorul termic îndeplinește rolul de generator și încarcă bateria. Cu alte cuvinte, nu pune în mișcare roțile. Pentru un consum cât mai redus, Nissan țintește către o eficiență termică, a motorului cu combustie internă, de 50%.
Japonezii au atins acest prag, dar doar în faza de testare.
În ceea ce privește motoarele termice, un oficial de rang înalt a declarat că Nissan a oprit investițiile în dezvoltarea de noi propulsoare convenționale.
"Viitorul nostru este electric. Nu investim în noi motorizări termice, asta este sigur," susține Francois Bailly, vicepreședinte senior și Chief Planning Officer pentru regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO).
Chiar și așa, actualele motorizări termice vor fi îmbunătățite pentru a îndeplini cele mai noi norme de emisii.
via Motor1
Nu investim în noi motorizări dar le vom îmbunătăți pe astea… și îmbunătățirile nu se fac cu investiții?
Nissan sunt renumiți în general pentru mediocritate, lipsa fiabilității și bine’nteles faimoasele CVT-uri.
Când tu nu ai demonstrat nimic pe parte de BEV, ce naiba vorbești? Ce presă mai este și asta? Nu se poate întreba, dar mă scuzați… cum susțineți afirmația? Pe ce va bazați când susțineți că din 2030 sunteți electrici? Nu de alta da mai sunt și alții care au declarat și unii o dau la întors sau se fac că plouă. Îl avem deja pe alien Muskto… nu me trebuie alții aburitori.
Si btw, deci asta e viitorul electric marca Nissan? Propulsie electrica pe baza de generator Otto? Ce kkt e asta? Ne furam singuri caciula??
Am avut contact cu 2 motoare de Nissan si ambele cu probleme. Un Quashqai+2 1.6 benzina aspirat segmentat la 170k km si un 1.6 de origine Nissan de pe Arkana schimbat cu totul la 73k km din cauza unei batai si a consumului de ulei pe un cilindru.
Iar ca experienta EV, sunt cei mai experimentati in a-si bate joc de conceptul de EV, cu Leaf-uri care dupa 10 ani abia mai duc 40-50km si noua generatie de Leaf tot cu bateria racita pe aer adica tot aceiasi reteta fatala.
La maximum mi-a placut E-power-ul. Din nefericire cam scumpa pentru bugetul alocat. Numai si pentru tehnologia incorporata (cu toate avanatajele sale) mi-ar fi placut sa o cumpar :).