Nissan se apropie din ce în ce mai mult de idealul taxiului londonez. Japonezii au dezvăluit o versiune modificată a produsului cu care vor să împânzească străzile capitalei Regatului Unit: NV200.
Modelul, prezentat pentru prima dată în august 2012, a fost supus unor operaţiuni de restilizare, la solicitarea primarului Londrei şi a autorităţilor de transport locale. Aşa se face că oamenii care au lucrat la designul modelelor Juke şi Qashqai au fost însărcinaţi să dea o identitate nouă modelului, o identitate care să respecte moştenirea vechiului taxi londonez.
Designerii au fost nevoiţi să asculte de ideile primarului, de cele ale principalilor acţionari ai firmelor de taxi, dar şi de părerile şoferilor. După mai multe încercări, studioul de creaţie a venit cu rezultatul pe care îl vedem astăzi. NV200 a primit o nouă grilă frontală, spoilere restilizate şi blocuri optice rotunde. Toate aceste detalii încearcă să apropie viitorul taxi de actualul model, intrat deja în istorie. LED pentru caseta luminoasă inscripţionată Taxi.
Nu vor lipsi nici luminile Noul taxi londonez bazat pe Nissan NV200 este aşteptat să debuteze la sfârşitul acestui an, în luna decembrie. În momentul lansării, modelul va fi disponibil alături de un motor pe benzină, de 1.6 litri, asistat de o cutie automată. Motorul va fi capabil să ofere 115 cai putere şi să garanteze un consum mediu de 7.1 litri/100 de kilometri. Emisiile vor fi mai reduse decât cele ale actualelor taxiuri londoneze, echipate cu motoare diesel. Pe lângă normele de poluare foarte stricte, NV200 trebuie să respecte şi raza de bracare de 7.6 metri, impusă de autorităţile locale.În 2015, Nissan va introduce şi versiunea electrică e-NV200, anticipată şi ea astăzi de un model distinct, echipat cu o grilă diferită şi logo-ul Nissan de culoare albastră.
Taxi-ul va fi echipat cu un tren de propulsie complet electric. Primarul Londrei îşi va vedea astfel dorinţa împlinită mai devreme: aceea de a avea un taxi cu emisii zero până în 2020.
O corcitura intre grila japo si "traditionalismul" taxiului britanic. Nici una din ele nu mi-au placut vreodata. Macar taxiul londonez avea farmecul lui. Cu nissan insa pe post de taxi, orasele par tot mai urate si mai neatragatoare.
Designerii au fost nevoiţi să asculte de ideile primarului, de cele ale principalilor acţionari ai firmelor de taxi, dar şi de părerile şoferilor."
dap, e copy paste de pe net....alte comentarii sunt de prisos.
trebuie timp pentru digerarea partii frontale dar daca asa au fost indicatiile :) primar, actionariat, soferi...cantitate neglijabila....
1. De ce Nissan ?
2. De ce benzina si cutie automata si nu diesel si cutie manuala ?
3. De ce nu ceva de productie proprie made in Anglia ?
2. pentru ca dieselul este oaia neagra pentru guvernele vestice e mai scump si extrem de poluant. Vezi restrictiile legate de poluare din Londra
3. vezi pc 1
Oricum pana in 2020 ar cam trebui toate taxi, autobuze, masini marfa etc............sa fie ori pe H2 ori pe curent...dar zero emisii ...ca murim cu zile