Nissan încearcă să îşi facă loc pe piaţa modelelor de performanţă cu divizia sa Nismo. Japonezii ştiu că este cale lungă până când vor ajunge să fure din clienţii AMG şi BMW M, dar sunt gata să ia lucrurile treptat.
Guillaume Cartier, şeful departamentului de marketing şi vânzări Nissan Europa, a recunoscut că brandul are nevoie de o imagine mai puternică pe Bătrânul Continent. Chiar şi aşa, Nissan nu vrea să forţeze nota cu modele ce nu sunt pretabile pentru eticheta Nismo.
Asiaticii sunt prevăzători şi nu vor să lanseze modele sportive doar de dragul diversităţii. Cartier a declarat că un Micra Nismo nu ar putea să se ridice la nivelul de performanţă cerut de publicul european, chiar dacă o astfel de versiune există deja pe piaţa din Japonia.Cu toate acestea, oficialul recunoaşte că este nevoie de diversitate pentru a se bate cu AMG sau M.
Motiv pentru care se lucrează intens la o versiune Nismo pentru Nissan GT-R, vârful de gamă. „Nismo a fost clădit pe baza pasiunii unor ingineri entuziaşti, dornici să facă lucruri nebune cu maşinile. Aşa este recunoscut brandul în Japonia. În Europa vrem altceva. Vrem ca Nismo să însemne lucruri diferite, pe pieţe diferite”, a declarat Cartier.Idee pe care o susţinea şi Carlos Ghosn, preşedintele Nissan, cu ceva luni în urmă. „Fie că vorbim despre o maşină mică, fie că vorbim despre o maşină sport, dacă există sigla Nismo atunci trebuie să ofere ceva special”, susţine Ghosn.
In primul rand suna cam ciudat ca un Nissan ( marca de volum ) sa se bata cu AMG, M ( premium ) chiar daca ei au resusrse necesare, aceste caracteristici trebuiau sa fie adoptate de catre Infiniti, divizia premium. Desi poate se gandesc si la costuri mai scazute.
Chiar fac lucruri nebune cu japonezele astea. Ma uit frecvent pe GT Channel si intotdeauna raman impresionat de modelele si chestiile extreme la care le supun nsite piloti profi.
Nu as vrea ca Nismo sa se transforme in Europa, dar deh, stiu ei mai bine, nu toti sunt ca mine.
Oricum, din ce spune presa, Nissan in versiune Nismo nu-i departe calitativ de interiorul unui BMW de exemplu. Nissan face interioare foarte bine inchegate, iar "tusele" cu accent Nismo il apropie f mult de zona premium-sportiva.