Renault analizează în prezent o propunere de fuziune venită din partea Alianței Fiat-Chrysler, element care i-a luat prin surprindere pe parternerii de la Nissan din cadrul Alianței Renault-Nissan.
După ce oficialii Fiat-Chrysler au susținut că fuziunea ar aduce beneficii inclusiv pentru Nissan, oficialii constructorului japonez au avut primele reacții pe marginea acestui subiect la capătul unei întâlniri a șefilor din cadrul Alianței Renault-Nissan.
Principala concluzie este ca Nissan nu se opune unei fuziuni, însă vrea să afle mai multe detalii despre potențialele beneficii înainte de a-și da acordul deplin. "Nissan nu se opune, dar sunt multe lucruri de discutat", a declarat un participant la discuțiile dintre oficialii Renault și Nissan.
De altfel, înainte de startul întâlnirii, Hiroto Saikawa, CEO-ul Nissan, a admis că vrea mai întâi să afle o serie de detalii despre modul în care va merge înainte alianța cu Renault, în cazul în care francezii vor fuziuna cu Fiat-Chrysler.
"În primul rând vreau să văd ce oportunități va deschide pentru Alianță.
Apoi vreau să văd impactul pe care îl va avea pentru Nissan și să confirm beneficiile pe care le va avea Nissan", a declarat el citat de publicația japoneză Nikkei.Totuși, nu este clar dacă regulamentul Alianței Renault-Nissan permite celor de la Nissan să aibă o posibilitate legală de a împiedica o fuziune intre Renault și Alianța Fiat-Chrysler. Cert este ca, în timpul discuțiilor dintre parteneri, cei de la Renault le-au solicitat omologilor de la Nissan să accepte planul de a fuziona cu Fiat-Chrysler.
Via Nikkei
Multă lume sub evaluează şi sub apreciază FCA, care are între 2 şi 3 miliarde euro cash !!
Pe de alta parte, alianta Renault - FCA e mai degraba un mariaj facut cu pistolul (tatalui socru mic) decat din dragoste. Ambele companii au profituri in scadere semnificativa, vanzarile globale, nu doar ale lor, sunt in cadere libera, iar tehnologiile noi sunt extrem de scumpe ca sa mai poata fi suportate doar de o singura companie.
Deci totul se rezuma la distributia costurilor. Fenomenul asta se va repeta tot mai des in viitorul apropiat si cu alte firme, nu doar ei.
Mercedes a luat aproape totul de la nisan cand a lansat X Class-ul. Au redus costurile si au scurtat timpul de lansare pe piata cu cel putin 4 ani. Din pacate insa si-au dat cu firma in cap rau de tot. Acum se pare ca s-au trezit la realitate si semnele arata ca data viitoare isi vor alege colaboratorii mai cu grija.
nisan normal ca se bucura de oricine care vine sa mai bage niste bani in ei, si pe urma sa le dea un sut in fund, cum incearca sa faca acum cu Renault. Ca si mazda, toiota sau honda, le va fi tot mai greu sa scoata bani pentru cercetare-dezvoltare. Deocamdata le merge cu vechea schema veche: fura de la altii si vin pe piata cu tehnologii invechite sub pretextul ca ei sunt conservatori :):):)
Vin vremuri grele pentru toata lumea.