Nissan: noua fabrică din Sunderland va produce motoare pentru viitoarele modele electrice

de Silvian Irimia
Joi, 16.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O nouă fabrică care va produce sisteme de propulsie pentru viitoarele vehicule electrice Nissan va fi construită la uzina companiei din Sunderland.

Operată de Japan Automatic Transmission Company (JATCO), o firmă deținută majoritar de Nissan, care deja produce transmisii pentru alți producători auto, inclusiv Renault, noua fabrică va crea direct 183 de locuri de muncă noi, iar alte 400 vor fi generate pe lanțul de aprovizionare.

Anunțul vine după ce Nissan și JATCO au încheiat un acord de investiții cu guvernul britanic, care va contribui cu 50 de milioane de lire sterline la proiect, ca parte a eforturilor de a construi un lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice competitiv la nivel global.

Noua injecție de capital vine pe lângă cele 2 miliarde de lire sterline pe care Nissan și partenerii săi le-au promis. Deja s-a început proiectul pentru modernizarea uzinei din Sunderland, un proiect numit EV36Zero, care vizează producția noii generații de vehicule electrice.

Aceasta include construirea unei a doua fabrici de baterii în apropiere pentru a furniza baterii pentru viitorul Leaf și planificarea unei a treia gigafabrici în aceeași zonă, ambele urmând să fie operate de partenerul chinez al Nissan, Envision.

Primul model care se așteaptă să fie produs pe noile linii este noul Leaf.

Pe de altă parte, linia de asamblare a bateriilor pentru fostul Leaf este convertită pentru noua generație Juke electric, care ar trebui să fie lansată în jurul anului 2027, în același timp cu noul Qashqai electric.

Proiecțiile sugerează că producția anuală de 300.000 de unități a uzinei s-ar putea dubla odată ce noile vehicule electrice vor intra în producție.

Cu toate acestea, aceste planuri ar putea fi afectate de faptul că Nissan a anunțat în noiembrie că intenționează să reducă 9000 de locuri de muncă la nivel global și să diminueze producția cu 20%, la cinci milioane de unități pe an, ca parte a unor măsuri severe de reducere a costurilor.

via Reuters

Comentarii (1)

  • Nu cumva una din cauzele potențialului faliment era și faptul că s-au axat prea mult pe electrice?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru