Nissan Note: imagini oficiale cu noul rival al Fiesta şi Polo

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 18.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a prezentat oficial noul model Note, propunerea japonezilor pentru segmentul B. Note va fi acum un rival pentru modele ca Ford Fiesta şi Volkswagen Polo.

Esential 80 CP are propulsorul entry-level cu trei cilindri de 1.2 litri
98 CP sunt furnizaţi de motorul 1.2 DIG-S supraalimentat cu compresor
90 CP are singrului turbodiesel de 1.5 litri disponibil pe noul Note
Înainte de debutul oficial de la Salonul Auto de la Geneva, Nissan a prezentat toate detaliile pentru noua generaţie a modelului Note. Nissan a vrut ca noul Note să lase în urmă imaginea de monovolum mic pentru un look ceva mai clasic. Noul Note va intra în luptă directă cu toţi rivalii din clasa mică, având de înfruntat modele cu renume pe piaţa europeană, precum Ford Fiesta, VW Polo. Peugeot 208, Citroen C3 sau Renault Clio.

Nissan îşi continuă abordarea neortodoxă a pieţei europene, având acum nu mai puţin de trei modele în clasa mică: Micra - modelul tradiţional de segment B, Juke - crossover-ul de segment B care se bucură de un succes major pe piaţa europeană şi, de acum, noul Note, care va avea însă o serie de dotări pe care Nissan nu le-a mai folosit în segmentul B, cum ar fi avertizarea pentru unghi mort sau sistemul Around View Monitor, care permite manevrarea în spaţii înguste. Interiorul va folosi materiale de calitate premium, iar partea frontală a noului Note vine cu un design total nou. 

MOTORIZĂRI

Pentru început, Nissan a anunţat că noul Note va primi un motor diesel şi un motor pe benzină, acesta din urmă venind în două variante pe putere. Este vorba de propulsorul de 1.2 litri cu trei cilindri. Varianta de bază a acestui motor va dezvolta 80 CP la 6.000 rpm şi 110 Nm la 4.000 rpm. A doua variantă a motorului de 1.2 litri va purta emblema DIG-S şi va fi supraalimentat cu un compresor.

Astfel, puterea dezvoltată va fi de 98 CP la 5.600 rpm şi 142 Nm la 4.400 rpm. Varianta 1.2 DIG-S vine şi cu un sistem de ambreiaj electronic care poate fi deconectat la viteze mici pentru a reduce consumul de carburant. Nissan spune că acest propulsor este unul dintre cele mai eficiente din clasa mică, raportând emisii poluante de doar 99 g/km CO2 cu transmisie manuală şi de 119 g/km când este asociat cu o transmisie CVT. Consumul mediu de carburant va fi de 4.3 litri/100 km.

Gama de motorizări va fi completată şi de o unitate turbodiesel de 1.5 litri şi 90 CP. Nissan nu a publicat însă cifre pentru capitolul performanţe, acestea urmând a fi date publicităţii mai aproape de lansarea oficială din cadrul Salonului Auto de la Geneva, care va avea loc în 5 martie.

DESIGN

Noul Nissan Note abordează un design ceva mai agresiv mai ales în partea frontală, unde noile blocuri optice se combină cu grila radiatorului pentru un look dinamic. Inspiraţia a venit din conceptul Invitation, prezentat de Nissan la Salonul Auto de la Geneva de anul trecut. Privit din lateral, noul Note abordează linii fluide, mai cursive faţă de generaţia anterioară. Linia laterală se numeşte "Squash line" şi fost inspirată de zborul unei mingii de squash pe terenul de joc. Chiar dacă Nissan spune că acest model va fi un rival pentru modelele clasice de segment B, noul Note şi-a păstrat un profil de monovolum mic, atuul său urmând să fie, foarte probabil, un nivel ridicat al spaţiului la nivelul locurilor din spate. 

INTERIOR

Noul Nissan Note nu mai este un rival pentru Honda Jazz sau alte monovolume mici, ci se va lupta cu modele ca Ford Fiesta sau VW Polo.

Herve Genin
Marketing Manager Nissan Note
Interiorul noului Nissan Note are un aer mai ridicat calitativ faţă de cel folosit de modelul Micra, iar numărul de gadgeturi oferite a crescut considerabil.
În imagini, Nissan ne prezintă un model ce foloseşte sistemul infotainment Connect cu un display de 5.8 inch amplasat pe consola centrală. Acest sistem oferă conectivitate Google şi un sistem de navigaţie avansat.

Noul Note va oferi şi o serie de dotări pentru siguranţe grupate în ceea ce Nissan numeşte "Safety Shield". Pachetul include avertizare pentru unghiul mort al oglinzilor retrovizoare laterale, avertizare pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare şi sistemul Around View Monitor (AVM), care foloseşte patru camere pentru a simula vederea de sus a automobilului. În plus, sistemul Moving Object Detection foloseşte camera montată pe hayon şi senzorii de parcare pentru a detecta obiecte sau persoane care pot apărea când maşina este manevrată cu spatele. Pentru ca sistemul să fie eficient şi pe vreme rea, camera de pe hayon se curăţă singur cu ajutorul unui jet de apă şi aer. Toate modelele Note vor primi sistem Start-Stop, şase airbaguri şi cruise-control în dotare standard. Vor fi trei nivele de echipare botezate tradiţional: Accenta, Visia şi Teckna. 

Noul Nissan Note va avea aceiaşi lungime ca şi actualul model, dar spaţiul pentru bagaje a crescut de la 280 la 300 litri. Noul model foloseşte platforma V, aceeaşi cu modelul Nissan Micra, şi va fi construit la uzina Nissan de la Sunderland, Marea Britanie.

Comentarii (12)

  • note, rival pentru fiesta si polo? think again, mr. @dragosb pentru astea, nissan are micra.
    9 22
  • @unu
    Micra nu e deloc concurent pt Fiesta si Polo, face parte din clasa mini, alaturi de i10, Picanto, Splash, Aygo, C1, Ka, etc.
    Note pare, in schimb, mai mult concurent pt Honda Jazz.
    17 5
  • Micra........ai auzid de Ford KA????
    9 6
  • Fiesta nu are de ce sa se teama,ramane in continuare cea mai buna alegere din segment.
    17 21
  • Fiesta si Polo sunt clasa B hatchback (Fiesta e si sedan la mama lui unde lumea e mai practica si mai putin zgarcita ca-n Europa).
    Jazz si Note apartin tot aceleiasi clase cu precizarea ca sunt monovolume.
    Cine vrea mai mult spatiu (cred ca toti oarecum nu?), fiabilitate si altceva opteaza pentru una din cele doua japoneze. Cine vrea sa fie un anonom in trafic (nu e neaparat ceva rau) merge pe Polo, Fiesta, Corsa.
    208 e cea mai buna alegere pentru design si Rio/Aveo pentru raportul pret calitate, insa din pacate nici designul si nici un pret bun nu prea conteaza in Romania. Lumea prefera o nemteasca de 2-3 ani care ii ustura la service.
    12 6
  • Cine vrea fiabilitate ia mazda 2 nu fiesta.
    8 12
  • @Andy Ii ustura la service, nu mai au garantie si nu-si fac nici Casco, iar dupa inca 2-3 ani arata ca niste rable julite peste tot.
    6 7
  • antonny
    Romanul nici nu a auzit de Note .......iar in Germania se vinde in draci
    4 6
  • ChuckNorris
    O masina slabuta.
    9 14
  • Renault Grand Scenic,este mult mai incapator la interior decat acesta.Iar pretul per/caliate este imbatabil.Am avut o cunostiinta care a detinut un Renault Safrane.Masina este si acum o bijuterie .A ajuns la 150 mii de km fara sa schimbe un bec,doar consumabile.
    1 14
  • Sandiski
    Decent nu excepţional.
    3 4
  • ce opel corsa d nu intra alo
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru