Nissan: lipsa de modele hibride a dus la situația dificilă din prezent

de Tiberiu Safta
Vineri, 06.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice.

În urmă cu câteva săptămâni, mai mulți oficiali anonimi din partea Nissan au făcut un anunț care părea inimaginabil: marca japoneză mai are la dispoziție între 12 și 14 luni pentru a se salva de la un posibil faliment. Imediat după acest anunț, au început să apară și semnele de întrebare care vizau greșelile strategice ale mărcii din perioada recentă.

Sub îndrumarea lui Makoto Uchida, actualul CEO al mărcii nipone, Nissan s-a concentrat foarte mult pe lansarea de noi modele electrice. În același timp, marca japoneză a început încet dar sigur să se distanțeze de mașinile cu motoare hibride, în special pe piața din Statele Unite, una din cele mai mari piețe pentru Nissan.

Dubii cu privire la această strategie au apărut cu mai multe luni înainte de anunțul că Nissan se apropie de faliment. Potrivit unui nou raport intern, conducerea Nissan a subestimat creșterea cererii pentru mașini cu motoare hibride și a supraestimat, totodată, cererea pentru electrice.

Din cauza situației financiare foarte grave, Nissan a fost nevoit să adopte măsuri de reducere a costurilor.

Printre acestea s-au numărat și eliminarea a aproximativ 9000 de locuri de muncă. În noiembrie, Nissan a anunțat că profitul său operațional s-a prăbușit cu 90% în prima jumătate a anului fiscal, iar veniturile nete au scăzut cu 94% față de anul aceeași perioadă de anul trecut.

Culmea este că vânzările Nissan, cel puțin pe piața nord-americană, sunt în creștere în acest moment. Aici, vânzările mărcii au crescut cu 1.7% de la începutul anului față de 2023. De asemenea, vânzările din acest an sunt semnificativ mai mari și decât cele din 2022, atunci când marca japoneză a fost afectată constant de probleme cu lanțurile de aprovizionare, cauzate de criza mondială de semiconductori.

Pe piața din China, o altă piață mare pentru Nissan, situația este fix opusul celei din America de Nord. Aici, vânzările mărcii japoneze au scăzut cu 13.1% până acum în acest an față de 2023.

În încercarea de a se redresa, Nissan a anunțat că are în plan să lanseze 16 propulsoare hibride noi până în 2027.

via Motor1

Comentarii (26)

  • Băi ce chestie… este coadă la electrice, dar mai în viitor.
    10 14
  • pai problema nu sunt hibridele , ca hibride au
    Quashai, x trail , sunt hibride
    problema e preturile cu care le vand.
    X trail u ala incepe de pe la vreo 50 de mii.
    sa fim seriosi .
    11 2
  • Strategia EV only este pe drumul cel bun .
    13 14
  • oricine
    Deci urmează Audi care spun că vor fabrica doar electrice în viitor. Sau mai știi poate au prelungitoare la priză mai lungi ca la nissan.
    12 12
  • Asta e articol cu dedicație pentru trompetele anti-EV, să se ciupească reciproc de fund.
    15 11
  • Cine este ANTI ceva, cei care spun ca electricele nu pot fi majoritare în câțiva ani, nici măcar în 2035, sau cei care vor interzicerea termicelor ? Noi cei demodati, nu vrem interzicerea electricelor .

    Rugați-vă sa fie mai mulți români normali, decât duși cu pluta, duminică, altfel aceste discuții vor fi ultimele probleme.
    13 15
  • Mă bucur că te-ai simțit cu musca pe căciulă.
    11 11
  • Andrei
    Mai nou e plin de "normali" care nici nu sunt idioții utili ce rostogolesc aberații despre UE, inclusiv pe site-ul ăsta, aproape zilnic. Deloc.
    Dar hai sa le mai dăm o șansă, vorba aceea: mintea românului cea de pe urmă.
    12 13
  • @andrei
    Aberatiile despre UE le creeaza insasi UE, din prostie si necunoastere, fara anumite lucruri fortate nu se ajungea ca extremistii sa aiba 40 % prin aproape toata Europa, visatorii de la UE le-au dat apa la moara la greu, cand vezi ca te afunzi pui frana, nu ? Idiotii utili sunteti voi, care preluati si rostogoliti toate ideile nerealizabile si le puneti la capitolul "progres" .
    15 13
  • Andrei
    Hop și idiotul util, a venit să se fudulească nițel.
    13 14
  • @ANDREI
    Tu este ala, genul care a votat Brexit apoi a cautat pe google ce inseamna Brexit .
    8 14
  • In curand orice producator fara un hibrid ieftin si eficient va suferi. Fiat 600 mild-hibrid pe 48V consuma aproape ca un hibrid full si costa ca sistem probabil jumate dintr-un full hibrid.
    Costul e important. Consumul e important. Comportamentul de masina clasica e important.
    Cine n-are sistem hibrid, sa-si cumpere. Cam asa a facut Ford. Hibridele sunt marele castigator al electrificarii. Succesuri.
    7 14
  • Sorin Prelipceanu
    Ăștia de la Autolatest, sunt sătui de urlat pe site, că Nissan, Renault, Fiat, Chrysler etc, vor dispărea cât de curând, dar mulți nu cred. Dacă mă gândesc bine, lista-i mult mai lungă....
    7 12
  • Andrei
    Tu este cam analfabet, ceea ce nu e deloc o surpriza. Dar ce treabă am eu cu Brexit??
    12 7
  • Elektrikkk
    Ce spune Nissan este o minciună. Ieşiti de sub influenţa Renault, Nissan iar o dă cu mucii în fasole.

    Tesla îi haleşte pe toţi. Şi restul EV. Când poţi să cumperi o EV la acelaşi preţ cu ICE, nimeni nu îşi mai cumpără ICE. Pentru că service sunt mult mai ieftine la EV decât ICE şi pentru că energia este mai ieftină la EV decât ICE. Range anxiety nu mai este un motiv, iar la EV serioase nici viteza de încărcare.

    Dacă nu ştiţi, Lexus sunt în prăbuşire masivă în SUA şi China, pricipalele pieţe a Lexus, şi deci vor ajunge să nu mai fie.
    1 8
  • Elektrikkk
    Dacă mai e vreun dubiu că nimeni nu mai vrea ICE, inclusiv hibride - tehnologie veche de 20 de ani, şi că toţi vor EV


    https://youtu.be/Czk37PQzO8U

    E scurt şi frumos video.
    1 9
  • @Electrikkk
    Vino cu cifre de vanzari nu cu cifre de lansari. La lansari treburile stau beton.
    Chargerul e anuntat de vreo 2 ani cand toata industria dansa pe mese si sarbatoarea moartea ICE.
    Two years later.. problem .. panic .. WTF r we gonna sell?
    Tesla, la un an de la lansare nu mai are comenzi pentru Cybertruck.
    6 8
  • Lol, iar ai stat prea mult pe TikTok :))
    Sau tu ne spui ce visezi noaptea?

    "Tesla Cybertruck Sales More Than Doubled In Q3, Became 3rd Best Selling EV In USA"
    7 8
  • Elektrikkk
    https://wolfstreet.com/wp-content/uploads/2024/01/US-auto-sales-annual-Hyundai-Kia-2024-01-04.png
    1 5
  • Elektrikkk
    https://wolfstreet.com/2024/01/04/ugly-charts-of-auto-sales-by-gm-toyota-ford-stellantis-oh-my-got-crushed-by-hyundai-kias-record-sales-tesla-has-arrived/
    1 4
  • @hateru
    A intrat masinaria de vot in actiune, sunteti disperati sa pareti multi, dar nu sunteti .
    5 9
  • @alex cu creier mic
    Alex e dus cu plu... Georgescu. Nici el nu crede ce minte.
    9 5
  • @cocalar hAUR
    Mașinăria de vot e când iese din tură cel mai porumbel dintre taximetriștii site-ului.
    Apropo de vot - n-a ținut schema, japițelor :))
    8 5
  • Ugly truck este pe stoc, cele 2 milioane de rezervări s-au evaporat… poți să alegi ce culoare vrei, vrei primi un frigider gri :))). Lasă vraja cu creșterea vânzărilor la hidoșenie, merge doar la restul focilor. Pana in Q3 nu au reușit sa crească producția, deci ești doar disperat și jenant. Un link te rog cu creșterea la Y sau la 3? Sau poate cum rupe Tesla tot la vânzări pe 2024 VS 2023?
    5 7
  • @preputz
    "merge doar la restul focilor"

    Tu nu ești doar obsedat de zici ca-i scăpat de la psihiatrie, dar ești atât de prost încât recunoști că și tu ești focă. Doar că o focă mai specială. Dementă.
    8 6
  • Da, te macină rău de tot Tesla. Ar fi bine să te tratezi.

    Vânzările Tesla la nivel global au scăzut cu 2.3% in primele 3 trimestre. Asta se explica și prin:
    - se așteaptă modelele actualizate
    - sunt mai multi competitori pe piață, vânzările de împart pe mai multe modele

    Acum că 3 a fost actualizat iar Y urmează sa fie, cred că vânzările vor creste din nou.

    In plus, nu le mai canta degeaba prohodul. Nu mor caii când vor câinii.

    The Model Y has been the perennial EV sales leader and was the best selling EV in the U.S. in the third quarter, selling around 86,800 cars, according to Cox Automotive. It far outsold the nearest non-Tesla EV competitor, the Ford Mustang Mach-E, which saw sales of around 13,400 cars. (The Model 3 was No.2 at 58,423 and the Cybertruck was No. 3 at 16,692).

    https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2024/11/28/2025-tesla-model-y-juniper-is-a-critical-update---with-baggage/
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru