În urmă cu câteva săptămâni, mai mulți oficiali anonimi din partea Nissan au făcut un anunț care părea inimaginabil: marca japoneză mai are la dispoziție între 12 și 14 luni pentru a se salva de la un posibil faliment. Imediat după acest anunț, au început să apară și semnele de întrebare care vizau greșelile strategice ale mărcii din perioada recentă.
Sub îndrumarea lui Makoto Uchida, actualul CEO al mărcii nipone, Nissan s-a concentrat foarte mult pe lansarea de noi modele electrice. În același timp, marca japoneză a început încet dar sigur să se distanțeze de mașinile cu motoare hibride, în special pe piața din Statele Unite, una din cele mai mari piețe pentru Nissan.
Dubii cu privire la această strategie au apărut cu mai multe luni înainte de anunțul că Nissan se apropie de faliment. Potrivit unui nou raport intern, conducerea Nissan a subestimat creșterea cererii pentru mașini cu motoare hibride și a supraestimat, totodată, cererea pentru electrice.
Din cauza situației financiare foarte grave, Nissan a fost nevoit să adopte măsuri de reducere a costurilor.
Printre acestea s-au numărat și eliminarea a aproximativ 9000 de locuri de muncă. În noiembrie, Nissan a anunțat că profitul său operațional s-a prăbușit cu 90% în prima jumătate a anului fiscal, iar veniturile nete au scăzut cu 94% față de anul aceeași perioadă de anul trecut.Culmea este că vânzările Nissan, cel puțin pe piața nord-americană, sunt în creștere în acest moment. Aici, vânzările mărcii au crescut cu 1.7% de la începutul anului față de 2023. De asemenea, vânzările din acest an sunt semnificativ mai mari și decât cele din 2022, atunci când marca japoneză a fost afectată constant de probleme cu lanțurile de aprovizionare, cauzate de criza mondială de semiconductori.
Pe piața din China, o altă piață mare pentru Nissan, situația este fix opusul celei din America de Nord. Aici, vânzările mărcii japoneze au scăzut cu 13.1% până acum în acest an față de 2023.
În încercarea de a se redresa, Nissan a anunțat că are în plan să lanseze 16 propulsoare hibride noi până în 2027.
via Motor1
Quashai, x trail , sunt hibride
problema e preturile cu care le vand.
X trail u ala incepe de pe la vreo 50 de mii.
sa fim seriosi .
Rugați-vă sa fie mai mulți români normali, decât duși cu pluta, duminică, altfel aceste discuții vor fi ultimele probleme.
Dar hai sa le mai dăm o șansă, vorba aceea: mintea românului cea de pe urmă.
Costul e important. Consumul e important. Comportamentul de masina clasica e important.
Cine n-are sistem hibrid, sa-si cumpere. Cam asa a facut Ford. Hibridele sunt marele castigator al electrificarii. Succesuri.
Tesla îi haleşte pe toţi. Şi restul EV. Când poţi să cumperi o EV la acelaşi preţ cu ICE, nimeni nu îşi mai cumpără ICE. Pentru că service sunt mult mai ieftine la EV decât ICE şi pentru că energia este mai ieftină la EV decât ICE. Range anxiety nu mai este un motiv, iar la EV serioase nici viteza de încărcare.
Dacă nu ştiţi, Lexus sunt în prăbuşire masivă în SUA şi China, pricipalele pieţe a Lexus, şi deci vor ajunge să nu mai fie.
https://youtu.be/Czk37PQzO8U
E scurt şi frumos video.
Vino cu cifre de vanzari nu cu cifre de lansari. La lansari treburile stau beton.
Chargerul e anuntat de vreo 2 ani cand toata industria dansa pe mese si sarbatoarea moartea ICE.
Two years later.. problem .. panic .. WTF r we gonna sell?
Tesla, la un an de la lansare nu mai are comenzi pentru Cybertruck.
Sau tu ne spui ce visezi noaptea?
"Tesla Cybertruck Sales More Than Doubled In Q3, Became 3rd Best Selling EV In USA"
Apropo de vot - n-a ținut schema, japițelor :))
Tu nu ești doar obsedat de zici ca-i scăpat de la psihiatrie, dar ești atât de prost încât recunoști că și tu ești focă. Doar că o focă mai specială. Dementă.
Vânzările Tesla la nivel global au scăzut cu 2.3% in primele 3 trimestre. Asta se explica și prin:
- se așteaptă modelele actualizate
- sunt mai multi competitori pe piață, vânzările de împart pe mai multe modele
Acum că 3 a fost actualizat iar Y urmează sa fie, cred că vânzările vor creste din nou.
In plus, nu le mai canta degeaba prohodul. Nu mor caii când vor câinii.
The Model Y has been the perennial EV sales leader and was the best selling EV in the U.S. in the third quarter, selling around 86,800 cars, according to Cox Automotive. It far outsold the nearest non-Tesla EV competitor, the Ford Mustang Mach-E, which saw sales of around 13,400 cars. (The Model 3 was No.2 at 58,423 and the Cybertruck was No. 3 at 16,692).
https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2024/11/28/2025-tesla-model-y-juniper-is-a-critical-update---with-baggage/