Esential
0.64 | de litri/100 km este consumul echivalent al lui Nissan Leaf calculat de inginerii japonezi comparand sumele necesare pentru a rula cu electrica japoneza zilnic. |
0.64 | de litri/100 km este consumul echivalent al lui Nissan Leaf calculat de inginerii japonezi comparand sumele necesare pentru a rula cu electrica japoneza zilnic. |
Nissan ar putea da lovitura pe o piata care pana acum sase luni era una virgina din punctul de vedere al profitului inregistrat de producatorii auto: masinile electrice. Conform constructorului nipon, electrica Leaf ar putea fi primul model din lume de acest tip care aduce profit, chiar daca Nissan a facut concesii mari legate de pretul de vanzare al modelului, profitul per exemplar vandut fiind mai mic decat in cazul unei masini normale.
Targetul pe care Nissan si l-a impus in 2010 pe piata din SUA este de a vinde 25.000 de exemplare Leaf, japonezii inregistrand insa pana acum nu mai putin de 8000 de comenzi ferme din partea clientilor americani cu sapte luni inainte ca modelul sa debuteze efectiv pe piata.
"Suntem pe drumul cel bun pentru a realiza tinta de 25.000 de exemplare Leaf vandute in acest an. Chiar daca am scazut pretul masinii pentru a o face accesibila, pentru a putea sa fie adoptata de mase, vom face bani cu Leaf", a declarat Mark perry, directorul de produs al Nissan North America, citat de Reuters.
In Japonia, succesul lui Leaf a fost deja notat de Automarket, modelul japonez adunand jumatate din comenzile rezervate pentru 2010 in doar trei saptamani de la deschiderea vanzarilor.
La succesul lui Leaf va contribui decisiv ajutorul guvernamental pe care fiecare client american al noului model Nissan il va primi la cumpararea masinii.
Astfel, desi modelul japonez are un pret de lista de 32.780 de dolari in SUA, bonusul guvernamental de 7500 de dolari duce Leaf la un pret cu doar 10% mai ridicat decat cel al hibridului Toyota Prius, cel mai de succes model din "era verde" a automobilului mondial. Mai mult, unele state americane adauga la acest bonus o alta suma importanta, astfel ca Leaf poate costa in California, de exemplu, chiar si 20.000 de dolari.Nissan Leaf este primul model electric produs in masa de un producator mondial. Nissan promite o autonomie de 160 de kilometri cu un singur "plin" de baterie, modelul urmand sa fie lansat in Japonia, Europa si SUA spre sfarsitul acestui an. Productia lui Leaf va incepe in scurt timp in Japonia, urmand ca Nissan sa recurga la o metoda de limitare a productiei si a numarului de exemplare vandute pana in momentul in care modelul nipon va incepe sa fie produs in uzinele din Sunderland (Marea Britanie - pentru Europa) si California (pentru SUA).
via | Reuters
Pentru Nissan totul pica perfect. Nissan e o marca indragita in America de Nord, iar americanii doresc reducerea dependentei de petrol. E ok.
Ce dobitoci :) :)
http://www.automarket.ro/stiri/50000-de-precomenzi-pentru-noul-chevrolet-volt-25117.html