La 7 ani de la lansarea pe piață, Nissan Leaf, mașina electrică cu cele mai bune vânzări din Europa, a primit o nouă generație.
Constructorul japonez promite cea mai mare autonomie de până acum, respectiv 378 de kilometri cu o singură încărcare conform standardului european NEDC. În plus, Nissan va prezenta o versiune mai puternică, cu o mai mare capacitate a bateriei, până la sfârșitul anului 2018. Aceasta va avea un preț superior variantei "normale".
“Noul Nissan Leaf reprezintă Nissan Intelligent Mobility, care este strategia de bază a brandului pentru viitorul companiei”, a spus Hiroto Saikawa, președintele și CEO-ul Nissan. “Noul model Nissan Leaf, cu o autonomie îmbunătățită, combinată cu evoluția tehnologiei autovehiculului autonom (ProPILOT Park) consolidează poziția noastră pe piața mașinilor electrice”.
Designul exterior pentru Leaf a fost inspirat din conceptul Nissan IDS, care a fost prezentat pentru prima oară în 2015 la Salonul Auto de la Tokyo.
Partea frontală prezintă grila V-motion, pe care o regăsim și la alte modele de succes, precum Nissan X-Trail sau Nissan Qashqai, iar farurile LED continuă tradiția designului de bumerang specific celor de la Nissan.Interiorul a fost complet refăcut, iar display-ul TFT oferă acces mai ușor la comenzile audio și sistemul de navigație, dar și la nivelul de încărcare a bateriei sau seria de sisteme de siguranță Safety Shield.
În plus, Nissan Leaf va avea în unele țări și un sistem de infotainment alături de navigație.Sistemul de propulsie a fost și el în atenția constructorului japonez. Motorul lui Nissan Leaf va avea o putere de 110 kW (150 CP) și un cuplu de 320 Nm, ceea ce conduce la o accelerație îmbunătățită.
Noua generație a electricei japoneze va beneficia de tehnologia e-Pedal, o pedală specială de accelerație care va putea fi utilizată și pe post de frână, dar și pentru a opri mașina pe loc, inclusiv la urcarea unei rampe.
A doua generație Nissan Leaf va fi disponibilă pentru comercializare în Europa începând cu luna ianuarie 2018.
Via Nissan
Sper ca va ajunge si in Romania, nu doar la vecini.
La fel e la Renault Zoe: NEDC da 400 km, dar chiar Reanult zice pe propriul site ca autonomia in conditii reale e de 300 km. https://www.renault.ro/gama-renault/vehicule-electrice/zoe/autonomie.html
Se va adapta vreodata standardul asta la realitate? Bine, am vazut ca japonezii sunt si mai optimisti: ei dau chiar 400 km pentru Leaf.
Consideră că ceea ce anunță ciclul NEDC este autonomia maximă în condiții extreme. Am demonstrat că se poate atinge în testul recent cu BMW i3: http://www.automarket.ro/test-drive/episodul-4-79315.html
De fapt, diferența dintre cifrele NEDC și realiatate e proporțională și la fel în cazul consumurilor mașinilor cu motoare termice.
Oricum cifrele sunt orientative. Asta pentru că mașina poate avea o autonomie serios diferite implicit în funcție de modurile de rulare. De exemplu, i3 atinge "consumul real" anunțat de BMW (200 de kilometri, NEDC zice 312) dacă mergi fără să-ți faci vreo grijă. Dacă muți pe modul EcoPro, autonomia crește undeva între ce anunță constructorul și ce anunță NEDC.
Pe scurt: avem multe variabile, iar o singură cifră nu poate fi relevantă. Fie că e NEDC, EPA sau whatever.
@alex Europenii umfla autonomia, fie ca vorbim de clasicele termice sau de noile electrice. Vezi Bolt care in SUA are autonomia declarata de 380 km (238 mile) iar in Europa se lauda cu 500 km... Mai pe romaneste, testele europenilor sunt depasite - e valabil si in cazul Euro NCAP vs. NHTSA - si sunt facute sa duca in eroare potentialii clienti. Deh, doar in America clientul a ramas rege. In Europa e rege pana da banii.
30000$ versiunea de baza cu autonomie de 150 de mile (241 km, oficial pe site-ul Nissan) cand versiunea de baza a lui Tesla Model 3 costa 35000$ cu autonomie de 220 mile (350km).
Leaf are 146CP, Model 3 are 258CP. Pentru Model 3 e plin de superchargere in Europa, in 30 de minute Model 3 se incarca cat toata autonomia Leaf-ului (care se incarca 141km in 30 min), actualizari prin WIFI, faruri Full LED si aspect mai atragator pentru Model 3.
Racire activa pentru bateria de la Model 3 vs racire pasiva la noul Leaf, ceea ce inseamna ca bateria de la Leaf o sa se degradeze mult mai repede si asta e o problema reala inclusiv la versiunea pe care o inlocuieste, plus ca cel putin in SUA nu au vrut sa inlocuiasca bateriile degradate pana cand au fost dati in judecata, in schimb Tesla a inlocuit acumulator degradat doar pentru ca era afisata o autonomie cu 10km mai mult decat real.
Nu vad niciun motiv pentru care cineva ar cumpara masina asta in loc sa mai puna 5000$ in plus pentru Model 3. Chiar si in cazul in care cei 5000$ nu se pot adauga, exista Hyundai Ioniq care e mai mare si are cam aceleasi performante si e mai ieftin cu 1500-2000$.
Ampera-e/Bolt nu e pentru UK pentru ca nu va avea o varianta Vauxhall.
Probabil ca nu stii ce inseamna ergonomie. E ceva care se vede din poze: o tona de butoane a la Ford-urile sau Opel-urile de acum 6-7 ani plus idiotenia cu frana: http://www.automarket.ro/stiri/inovatie-pe-noul-nissan-leaf-pedala-de-acceleratie-va-putea-fi-folosita-si-78553.html
Mi-am facut timp sa-ti raspund pentru ca e clar ca esti un adult care traieste intr-o nebuloasa ceea ce e mai rau ca un copil visator.
Cheers!
Ergonomia nu poate fi "testata" in poze. E o prostie.
E-pedal e doar o bucata din puzzle. Face parte din sistemul autonom ProPilot care-i un avantaj competitiv important.