Nissan Leaf face performanţă în Norvegia: locul al 13-lea pe modele în 2012

de Mircea Meșter
Miercuri, 10.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Locul al 13-lea în Norvegia, cotă de piaţă de aproape 2% şi a doua maşină în vânzări în al doilea oraş ca mărime din statul nordic. Acestea sunt cifrele incredibile ale electricei Nissan Leaf în cel mai dezvoltat stat european din punctul de vedere al infrastructurii pentru maşinile electrice.

Chiar dacă vânzările globale ale electricei Nissan Leaf nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor lui Carlos Ghosn, şeful Renault Nissan, modelul eco al mărcii japoneze reuşeşte performanţe excepţionale pe anumite pieţe. Iar cel mai bun exemplu este Norvegia, acolo unde Nissan Leaf a realizat un an 2012 cu adevărat reuşit. 

Modelul electric al mărcii nipone a fost cumpărat anul trecut de 2.298 de norvegieni, o cifră care a urcat Leaf pe locul al 13-lea în clasamentul pe modele în statul scandinav. Cota de piaţă a lui Leaf este de 1.7%, Norvegia devenind astfel statul cu cele mai multe exemplare Leaf pe cap de locuitor din lume.

Esential 3500 de puncte de încărcare pentru maşini electrice există în Norvegia.
2.298 de unităţi Nissan Leaf au fost vândute de Nissan în Norvegia în 2012.
13 este locul pe care Nissan Leaf îl ocupă în clasamentul maşinilor vândute în Norvegia în 2012.

O situaţie şi mai interesantă are loc în oraşul Trondheim, al doilea ca mărime după capitala Oslo, acolo unde electrica Nissan a fost al doilea model în clasamentul vânzărilor pe tot anul 2012.

În această situaţie, Leaf reprezintă unul dintre pilonii vânzărilor Nissan în Norvegia.

Qashqai este singurul model al mărcii care a depăşit ca volum electrica Leaf, diferenţa fiind una relativ mică: 599 de unităţi în favoarea crossoverului compact. 

Explicaţiile succesului lui Nissan Leaf în Norvegia apar pe trei planuri. În primul rând, infrastructura norvegiană le permite posesorilor de maşini electrice să alimenteze bateriile acestora în peste 3500 de locuri de încărcare normale şi 65 de Quick Chargers, încărcătoarele rapide care permit completarea în proporţie de 80% a bateriilor în doar 30 de minute. De altfel, statele scandinave şi Danemarca au adoptat o decizie prin care la finalul anului 2013 în această zonă se vor construi peste 200 de puncte de încărcare rapidă. În al doilea rând, Norvegia este cunoscută pentru cultura eco pe care fiecare locuitor o are, 99% din energia electrică consumată în Noervegia fiind derivată din surse regenerabile (centrale hidroelectrice şi rurse alternative solare sau eoliene). În sfârşit, poate cel mai important argument în favoarea achiziţiei unui model electric este reprezentat de faptul că în Norvegia nu se plăteşte TVA la achiziţia unei astfel de maşini, iar taxa de drum este şi ea exclusă din cheltuielile unui posesor al unui model 100% electric.

via puregreencars

Comentarii (16)

  • parca pe aici niste plavani ce considerau clientii de electrice niste prosti.

    mda....o tara de saraci cu duhul Norvegia asta.
    53 16
  • Trebuie schimbat design-ul,e prea urat....
    21 45
  • @gelu
    Cand ai taxe care adauga 100% din valoarea unei masini normale si ai carburant de 2 euro per litru, iar la electrice nu platesti nimic, ba poate si primesti subventie si ai plin cu 2 euro, cred si eu ca alegi electrice. Ecologia acolo nu se face prin responsabilizare, ci prin strangere de 'bile' cu presa de 100 de tone. Raspunsul la nelamurirea ta e nu, nu sunt prosti deloc, mai ales cand se gandesc la buzunar.
    Daca ar fi fost taxe egale pt toate masinile, nimeni pe lume asta n-ar cumpara electrice. Nu inteleg de ce ne e frica sa lasam ipocrizia la o parte.
    Si daca te intrebi de ce ti s-a scumpit factura la curent in ultimul timp, uita-te la cat s-a cheltuit pe acordarea de certificate verzi. Sa te tii bine, ca in 2018 o sa-ti iasa ecologia pe nas de cat de mari vor fi facturile.
    Paradoxul falsei ecologii: ajungi sa platesti curentul din surse 'eco', presupus libere, regenerabile, gratuite, mult mai mult decat din arderea de petrol.
    Energie curata, primesc cu voiosie, dar la arderea asta 'mafiota' la buzunar de care beneficiaza niste smecheri care-i prostesc pe prosti, spun pas. Prefer sa fiu eco cu bicicleta sau cu autobuzul.
    22 40
  • La o tara cu mai putin de 5 milioane de locuitori, cu peste 3500 de statii de incarcare pentru electrice, o cota de piata de 1.7% nu este chiar un real succes, nu spun ca trebuia sa se claseze in top 3 vanzari, dar locul 13 parca nu e chiar asa de laudat, asta intr-o tara cu-n nivel ridicat de trai care nu are probleme economice, daca vorbim de marile piete din Europa care sunt in scadere puternica pe toate segmentele aproape, eu cred ca electricele vor mai intarzia ceva ani pana sa ajunga la procente rezonabile din piata, rezonabile adica macar 10%.
    21 37
  • @dan

    ca sa vezi cum se gasesc explicatii pentru succesul (0arecum) ale electricelor. Cand behaiau pacalicii la articolele anterioare despre masnile astea erai in papushoi. Acum cand lucrurile se misca (destul de firav) dar se misca...gasim si explicatii

    hai sa lasam la o parte falsa ecologie si mai ales ipocria si sa recunoastem cinstit...mentalitatea romanilor e simpla. La fel de simpla ca a unui cercopitec....comenturile inteligente de la acest capitol o dovedesc

    hai sa ma opresc si sa va cumpar niste banane ca's la oferta...
    47 18
  • http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMAKE=792&CAR_MODEL%2FMODEL=2000183&sort=2
    Cam astea sint preturile aici la Leaf . In oras la mine sint destule din astea taxi , sa vezi ce frumos e cind se face coada la Quick Chargers :))
    14 30
  • E ca un bulgare de zapada. Acum ca Leaf se fabrica in Europa (2013) si a dovedit ca adaptabilitatea in zone reci ale globului nu-i o problema, vanzarile se vor mari si mai mult.
    Modelele electrice cu potential de la Renault-Nissan ( Zoe, Leaf ) au aparut recent, deci putin credit nu strica.
    Atat timp cat Leaf are 1.7% cota de piata din totalul marcilor vandute intr-o anumita tara (asta fara ajutorul fabricii din europa) , nu vad imposibila tinta de 10% cota de piata din gama proprie (nu din totalul marcilor auto) in 2020.
    45 10
  • joegiorgica!
    ...cunosc pe cineva ce a luat "electrica"..in NORVEGIA!,,,,IMPULSUL sunt taxele zero,,,plus "plinul" la curent gratis,,,,,pe acolo pe unde ajungi cu masina!IN plus,,,,,ca natzie,,,,,sunt oameni normali,,,din multe puncte de vedere,,,,de la felul cum se imbraca[practic si lejer,,,fara sa iy pese de "concurentza],,si nici nu-si iau masini..x -uri ml-uri,,,sa vada vecinii ca sunt oameni ajunshi}
    18 7
  • facelift
    LEAF arata bine ! Cred ca-i prea SF pentru inapoiatii din Romania...
    39 14
  • @facelift

    Era bine daca ar fi aratat SF. Din pacate arata.........hidos!
    15 32
  • Marius
    De ce nu se pun edilii locali din Romania toti la un loc si cand vrea unul licenta taxi trebuie sa aiba o masina 100% electrica + curent moca in toate statiile de taxi si sa vezi atunci vanzare la electrice + aer mai curat in orase !

    Viitorul ca vrem - ca nu va fii 100 % electric !!
    4 27
  • E cea mai vanduta masina electrica din lume. Punct ! Cred ca asta spune totul despre design / performante, indiferent cat pamant galben mananca PUBERTARII de pe site.
    38 17
  • @gelu
    Fugi repede si cumpara banane, daca tot ai degete opozabile la picioare poate apuci mai multe.
    Si da, iti dau dreptate, mentalitatea romanilor e atat de simpla, incat nu pot gandi singuri nimic, iau toate galustile de bune asa cum le servesc altii mai smecheri. Este destinul acestei natii sa fie manipulata dupa bunul plac al celor care scriu istoria. Atat de usor e, ca n-a fost nevoie de mare cheltuiala, niste canale media de barfa in masa si gata. Nu tu taxe tip "manatul cirezii", nu tu stat politienesc, doar le arati oilor o gramada de paie si le lasi sa se bata intre ele pt ea.
    Decat sa jignesti ca orice roman de rand, mai bine te informai. Dar prefer, vad, calea mioritica: cine nu e de acord, trebuie injurat. Dezbatere, discutii civilizate, ce-i aia?
    Greu de precizat cine sunt cercopitecii in ecuatia asta.
    16 30
  • George180
    Mult "bla-bla" la tine mai dane, mai greu sa ai un rationament concret si realist.
    32 11
  • Da, vor fi statii de incarcare rapida la restaurante, hoteluri, reprezentante auto etc., dar Leaf, Zoe si altele se incarca noaptea in garaj in timp ce dormi, iar majoritatea europenilor fac maxim 100 km pe zi, deci copiii cu imaginatie bogata ar trebui sa ia o pauza.
    23 6
  • via puregreencars
    "More impressively yet, LEAF is the second best selling car overall in Trondheim, Norway's second largest city behind Oslo. "
    12 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru