Piața auto din România a raportat 872 de mașini electrice vândute în primele 8 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 129.5%, potrivit datelor furnizate joi de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Așa cum se întâmplă începând din luna aprilie, Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică de pe piața internă, iar acum a ajuns la 250 de unități.
Partenerii de Alianță de la Renault ocupă locul doi în clasamentul general cu 240 de unități, împărțite însă între hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy.
În acest context, Volkswagen încheie podiumul la mare distanță de cei doi rivali cu 136 de unități e-Golf și e-Up! Un duel interesant în acest segment este și cel dintre Jaguar și Audi în privința SUV-urilor electrice. Britanicii sunt în continuare în față cu 22 de unități I-Pace comercializate, în timp ce e-tron a ajuns la 12 unități.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-aug 2019 |
Vânzări BEV ian-aug 2018 |
Evoluție |
1 | Nissan | 250 | 19 | - |
2 | Renault | 240 | 52 | 361% |
3 | Volkswagen | 136 | 100 | 36% |
4 | BMW | 103 | 76 | 36% |
5 | Smart | 98 | 93 | 5% |
6 | Jaguar | 22 | - | - |
7 | Audi | 12 | - | - |
8 | Mercedes-Benz | 1 | 1 | - |
9 | Alte mărci | 10 | 9 | 11% |
Total | 872 | 380 | 130% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat aproape integral declinul înregistrat în prima parte a anului.
Dacă inițial vânzările erau cu până la 50% mai mici decât anul trecut, după primele opt luni ale anului declinul pieței s-a ameliorat la 11.1%, cel mai probabil că urmare a interesului crescut pentru modele electrice.Aproximativ o treime dintre cele 192 de unități plug-in hybrid vândute în această perioadă au fost Mitsubishi Outlander PHEV, care rămâne astfel de departe cel mai vândut model plug-in hybrid din România, în timp ce podiumul este completat de Volvo și Land Rover cu 49 și, respectiv, 27 de unități.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-aug 2019 |
Vânzări PHEV ian-aug 2018 |
Evoluție |
1 | Mitsubishi | 70 | 13 | 439% |
2 | Volvo | 49 | 22 | 123% |
3 | Land Rover | 27 | 0 | - |
4 | Porsche | 24 | 27 | -11% |
5 | BMW | 16 | 27 | -41% |
6 | Mini | 4 | 9 | -56% |
7 | Mercedes-Benz | 2 | 30 | -93% |
Total | 192 | 216 | -11% |
Mașini hibride
Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 55%, la 3.102 de unități. Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 2.736 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 155 unități. Podiumul este completat de Ford cu 71 de unități, în timp ce Honda a coborât pe poziția a patra cu 45 de unități.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-aug 2019 |
Vânzări HEV ian-aug 2018 |
Evoluție |
1 | Toyota | 2.736 | 1.793 | 53% |
2 | Lexus | 155 | 75 | 107% |
3 | Ford | 71 | 37 | 92% |
4 | Honda | 45 | 0 | - |
5 | Suzuki | 33 | 19 | 74% |
6 | Kia | 32 | 37 | -14% |
7 | Hyundai | 27 | 27 | 0% |
8 | Land Rover | 3 | 1 | 200% |
Total | 3.102 | 2.007 | 55% |
Via APIA
Pe de altă parte, nr BEV-urilor (872) în contextul volumului total de vânzări (cca. 125.000) e mult prea mic fie și-n raport cu cele 1,4% procente din UE, săltat și el substanțial de norvegieni + olandezi.
Curiozități aș avea de fapt mai multe, unele proiectate-n viitorul apropiat. Mai precis, când e-bonusul (enorm la noi și tot cam degeaba se vede) nu va mai exista la ordin *de sus*.
P.S. Repet, nu-s anti-BEV, dar prea bate la ochi deloc subtila promovare a isteriei actuale pseudo-ecologice. Mai ales fiindcă-i finanțată din impozitele/TVA-ul tuturor și servește doar o minoritate aflată în e-transă de-a binelea.
Mult sub cel din UE, în condițiile unui e-bonus record la noi.
P.S. Prin Vest, prețul e-Golfului a fost redus cu cca. 8.000 €. Știe însă cineva dacă și la noi s-a ieftinit halatu ?? :-)